במחיר נמוך מהשווי בדוחות: רני צים מכרה את המרכז המסחרי בירכא תמורת 97 מלש"ח 

כחלק מאסטרטגיית המימושים והקטנת המינוף, חתמה רני צים מרכזי קניות על מזכר עקרונות למכירת המרכז המסחרי בירכא SEVEN שבגליל, כשעל פי ההערכות הרוכשת היא ביג מרכזי קניות. יצוין כי בסוף מרץ עמד שווי המרכז במספרי החברה על 100 מיליון שקלים. לפי הדיווח הצדדים יחתמו על הסכם מכר בתוך 45 ימים

שיתוף הכתבה
אבישי אברהם, מנכ"ל רני צים מרכזי קניות, ורני צים, על רקע המרכז המסחרי בירכא (מאיר אדרי)אבישי אברהם, מנכ"ל רני צים מרכזי קניות, ורני צים, על רקע המרכז המסחרי בירכא (מאיר אדרי)

רני צים מרכזי קניות חתמה אתמול, דרך החברה הבת רקע מידאס, על מזכר עקרונות עם צד שלישי למכירת המרכז המסחרי SEVEN בירכא, ישוב דרוזי בגליל המערבי, תמורת 97 מיליון שקל. כך דיווחה החברה הבוקר (ב') לבורסה. על פי הערכות, הרוכשת היא ביג מרכזי קניות

יצוין כי בדוחותיה הכספיים של החברה לסוף מרץ 2024, השווי ההוגן של המרכז המסחרי עמד על כ-100 מיליון ש"ח. לפיכך, אם ייצא לפועל ההסכם המחייב, צפוי לחברה הפסד לא מהותי מהעסקה בפער שבין תמורת הרכישה לשווי בספרי החברה כאמור. 

על פי הדיווח הצדדים יחתמו על הסכם מכר בתוך 45 ימים, בכפוף לביצוע בדיקת נאותות וקבלת אישור הממונה על התחרות. הרוכשת תשלם כ-51 מיליון שקל לסילוק הלוואה שלהבטחתה נרשמו שעבודים על זכויותיה של המוכרת בנכס, ויתרת הסכום בסך של כ-46 מיליון שקל, תשולם ישירות לרני צים מרכזי קניות. חתימת הסכם המכר מותנית בתנאי מקדמי, לפיו ייחתם הסכם שכירות חדש בין הרוכשת ובעלי הקרקע בנכס בתנאים כפי שנקבע במזכר העקרונות. 

כחלק מאסטרטגיית המימושים והקטנת המינוף, לפני כחודש דיווחה רני צים על התקשרות במזכר עקרונות למכירת מחצית (50%) מזכויות החברה במרכז המסחרי צים אורבן מעלות, לחברת דורסל החזקות, תמורת סך של 121 מיליון שקל. 

בנוסף, לפני כחודשיים עדכנה החברה על מהלך נוסף במסגרת האסטרטגיה למיקוד פעילותה בתחום של ייזום, הקמה וניהול של מרכזי קניות, כשחתמה על הסכם למכירת חברת הייזום למגורים מגידו לחברת אאורה . במסגרת העסקה, מכרו רני צים ושותפה, יגאל קרני, את אחזקותיהם בחברת מגידו תמורת סכום כולל של כ-280 מיליון שקל.  לעומת זאת הניסיון להעביר את החברה לשליטה מלאה של פסגות , גם היא בשליטת רני צים נתקלה בסירוב בשל סיכון לא סביר. 

אבישי אברהם, מנכ"ל רני צים מרכזי קניות: "החברה ממשיכה ביישום תוכנית המימושים, אותה הציגה בחודשים האחרונים ובמסגרתה גם נחתם הסכם למכירת חברת המגורים מגידו. העסקה למימוש המרכז בירכא הינה חלק מאסטרטגיה זו ותחזק את האיתנות הפיננסית של החברה באמצעות הפחתת מינוף והורדת עלויות מימון. רני צים מרכזי קניות תמשיך למקד את הפעילות במרכזים המסחריים, לפתח אותם ולבחון מעת לעת הזדמנויות לצמוח ולהשיא ערך למשקיעים בה. במקביל ממשיכה החברה בהקמתם של מרכזים מסחריים נוספים כאשר מרביתם צפויים להתחיל להניב בתוך כשנה". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רני צים מרכזי קניותרני ציםאבישי אברהם
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...