רכבת ההתחדשות העירונית יצאה מהתחנה, הסכר נפרץ

אנחנו במרכז הנדל"ן מאמינים מאוד בחשיבותה של ההתחדשות העירונית למדינת ישראל - בדיוק בשל כך ייסדנו את מדד ההתחדשות העירונית 

שיתוף הכתבה
דן קצ'נובסקי ומיכאל אסף - מנכל"ים מרכז הנדל"ן דן קצ'נובסקי ומיכאל אסף - מנכל"ים מרכז הנדל"ן

רכבת ההתחדשות העירונית יצאה מהתחנה. לאחר עשרות שנים שבהן הפוטנציאל הגדול כיכב בעיקר בתוכניות על הנייר ובסיסמאות של פוליטיקאים, הסכר נפרץ. מעל 900 פרויקטים שנבנו במסגרת תמ"א 38 כבר אוכלסו ועוד אלפי פרויקטים הנבנים מכוחה של תמ"א 38 נמצאים כרגע בוועדות התכנון. במקביל, אוכלסו עד כה עשרות פרויקטים של פינוי בינוי ו-350 מתחמים גדולים כבר קיבלו אישורים, חצו את נקודות האל-חזור, ועלו על המסלול המבטיח בסופו 150 אלף דירות חדשות בלב הערים.   

ועם השטפון, בא גם הבלבול והמבוכה. חרף הבירוקרטיה האדירה, אי הוודאות הקבועה והמדיניות המזגזגת של הרשויות המקומיות ושל המדינה, בשוק פועלים גם היום אלפי יזמים וחברות המתיימרים להקים את הפרויקטים הבאים. 1,700 מאותם יזמים מחזיקים לכל הפחות פרויקט אחד של התחדשות עירונית שכבר נמצא בוועדות התכנון, אולם רק 130 מנופפים ב-10 פרויקטים לפחות. 

 

וכשאלה פני הדברים, דיירים רבים מתלבטים האם כדאי להם להחליף את דירתם הישנה, שמספקת להם ארבעה קירות וקורת הגג, בדירה חדשה ובשכונה חדשה, שנמצאות בינתיים על הנייר או על המחשב בלבד. אותם דיירים חוששים, ובצדק רב, מהיזם המתחייב בפניהם כי בסופו של התהליך הם אכן יחזרו לדירה משודרגת או חדשה. ברחבי הארץ ישנם היום לא מעט "קורבנות תמ"א", שהתפתו והלכו שבי אחרי הבטחות גדולות של היזם, שרק ביקש את חתימתם והותיר אותם (ולא פעם גם את עצמו) בפני שוקת שבורה.  

בדיוק לשם כך, יסדנו במרכז הנדל"ן את מדד ההתחדשות העירונית שייחשף היום (א') באירוע "פסגת ההתחדשות העירונית" של מרכז הנדל"ן ומדלן – המדד שמציג את חברות הנדל"ן ומשרדי עורכי הדין המובילים בענף. זו השנה השלישית שאנחנו מפרסמים את מדד ההתחדשות העירונית, המהווה עוגן חיוני ומספק מידע קריטי לכל מי שעוסק או מבקש לקדם פרויקט התחדשות עירונית

במשך חודשים ארוכים, מן היום שהסתיימה הבדיקה שהרכיבה את מדד 2017-2018, התחלנו לאסוף את הנתונים על אלפי חברות ויזמים שחלקם יזכה להופיע במדד 2018-2019. בדקנו כמה פרויקטים כל חברה מחזיקה, באיזה סטטוס בנייה נמצא כל פרויקט, מה שלב התכנון והרישוי, וזאת בשילוב של טכנולוגיה ומידענות מתקדמת. 

מערכת הבינה העסקית שפותחה באופן ייעודי לטובת המדד להתחדשות עירונית מאפשרת גישה לנתונים המעודכנים ביותר שתוכלו לקבל על השוק – על יזמי תמ"א 38 ועל יזמי פינוי בינוי , במדד ארצי ובמדדים מקומיים בכל עיר ועיר. 

לצד השקיפות בעולם היזמות, ענף עורכי הדין מהווה חלק אינטגרלי ומשמעותי בהתפתחות השוק, והפעם אנו מציגים את המשרדים המובילים בתחום ההתחדשות העירונית, מתוך הבנה שמדובר בגורם הקריטי והחיוני להצלחה, או חלילה לכישלון, של כל התהליך המורכב והארוך. 

בתור גוף התוכן המוביל בענף הנדל"ן, שפוקדים אותו עשרות אלפי אנשי מקצוע בחודש, אנחנו במרכז הנדל"ן מאמינים מאוד בחשיבותה של ההתחדשות העירונית למדינת ישראל - חשיבות חברתית, חשיבות כלכלית, חשיבות אורבנית, וחשיבות לאומית. מדד ההתחדשות העירונית הוא מקל ההליכה, איתו נוכל לעבור את הדרך הזו בשלום ובביטחה. 

בברכה,

דן קצ'נובסקי – מנכ"ל משותף ובעלים, מרכז הנדל"ן

מיכאל אסף – מנכ"ל משותף ובעלים, מרכז הנדל"ן

 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מדד ההתחדשות העירוניתתמ"א 38דן קצ'נובסקימיכאל אסף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...