כרמל שאמה הכהן: "לא תהיה תמ"א 38 נקודתית ברמת גן, נקודה!"

שיתוף הכתבה
כרמל שאמה הכהן - ראש עיריית ר"ג כרמל שאמה הכהן - ראש עיריית ר"ג

"לא תהיה תמ"א 38 נקודתית ברמת גן. לא ניתן לפרויקטים נקודתיים חדשים היתרי בנייה - זה לא יהיה", כך אמר היום (א') ראש עיריית רמת גן החדש כרמל שאמה הכהן, באירוע פסגת ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן ומדלן שמתקיים בתל אביב.

שאמה הכהן אמר בשיחה אחד על אחד עם עורך אתר מרכז הנדל"ן דרור מרמור, כי כל היזמים שבאים לבקש אישורים מהעירייה צריכים להתרגל לשינויים במדיניות ולהפסקת האישורים הגורפים שהיו בתקופת ראש העיר הקודם ישראל זינגר. "זו בדיוק הסיבה שהתושבים הפילו את ראש העיר הקודם ועל זה אני נבחרתי", אמר. 

תמאראש עיריית רמת גן אמר, כי "אם לא יתווספו לעיר תשתיות חדשות במסגרת התחדשות עירונית , או לא יתקבלו היטלי השבחה , או לא יתווספו שטחי מסחר - לא תהיה התחדשות עירונית ברמת גן. אם המדינה לא יודעת לייצר לנו מזה כסף, או שהיזמים יעשו זאת - לא תהיה התחדשות עירונית ברמת גן. נקודה". 

שאמה הכהן אמר כי הוא יאשר רק התחדשות עירונית של מתחמים שלמים או בתכנון שכונתי, שיאפשר תוספת של תשתיות חדשות לעיר. "אנחנו רוצים היטלי השבחה ותשתיות חדשות - בלי זה יהיה לנו קשה מאוד לאשר התחדשות עירונית", אמר. 

"זה סביר מאוד שראש עיר נכנס משנה מדיניות, גם אם זה מפריע לחלק מהפעילים בשוק", אומר שאמה הכהן. "זו חובתי לייצר מדיניות שאני מאמין בה. לפעמים זה משתנה לטובתם ולפעמים לרעתם והם לוקחים זאת בחשבון". 

שאמה הכהן אמר כי הטלפון הראשון שהוא קיבל כשנכנס לתפקיד היה מגזבר העירייה שאמר לו כי כל יחידת דיור חדשה שהוא יאשר לפי מדיניות של קודמו בתפקיד תכניס את העירייה לגירעון ועלולה להרוס את העיר ולגרום לה לפשיטת רגל. 

"אני רוצה להגיד לכם שבכל שבוע אני נותן אור ירוק למיזמים עם מאות יחידות דיור, אבל יש בהם ערך לעיר והם מספקים שטחים ציבוריים וחומים ותשתיות.הייתי רוצה להיות חבר של כל היזמים ולאשר את כל התוכניות שמגיעות אלי, אבל זה לא עובד ככה, המספרים לא מתכנסים, אני לא אהרוס את העיר", סיכם שאמה הכהן. 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:כרמל שאמה הכהןתמ"א 38עיריית רמת גןהיתר בנייהדרור מרמורמרכז הנדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...