95 שנה לאחר בנייתו: הבית בשכ' מקור חיים בי-ם שהפך לסמל גבורה יחודש וישומר

חברת מידר הניחה אבן פינה לפרויקט שימור בית משפחת כתר ברחוב מקור חיים בי-ם, ששימש כתחנת הנוטרים הראשונה בשכונה, ובחצרו הוסתרו סליקים של ההגנה בששת הימים. לצדו ייבנה בניין בן 8 קומות שישלב את שימור המבנה ההיסטורי עם בניית בניין מודרני

שיתוף הכתבה
טקס הנחת הפינה מיוחד בבית משפחת כתר (פיי רפפורט)טקס הנחת הפינה מיוחד בבית משפחת כתר (פיי רפפורט)

פרויקט ייחודי לשימור בית משפחת כתר ברחוב מקור חיים בירושלים ולהקמת בניין מגורים חדש לצידו, יצא בשבוע שעבר לדרך בטקס הנחת אבן פינה לפרויקט בו נשא דברים שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, לצד בני משפחת כתר ומשתתפים נוספים. מלבד שימור הבניין צפויה החברה היזמית לבנות במגרש בניין מגורים חדש שיכלול 8 קומות ו-22 דירות.

בית משפחת כתר נבנה בשנת 1929, על ידי מיכאל וחיה כתר, שעלו לארץ מאוקראינה, כביטוי לחזון הציוני והגשמת חלומם להקים בית יהודי בארץ ישראל. הבית, שהיה האחרון בקו הגבול עם ירדן, הפך למוקד של גבורה והתנגדות. במהלך מלחמת ששת הימים שימש כתחנת הנוטרים הראשונה בשכונה, ובחצרו הוסתרו סליקים של ארגון ההגנה. 

גם כאשר מרבית תושבי שכונת מקור חיים בירושלים פונו מבתיהם, משפחת כתר סירבה לפינוי, הגנה בחירוף נפש על הבית ועל הגבול, והפכה לסמל של עמידה איתנה וגבורה. הבית, שנותר פגוע ומחורר מפגיעות כדורים ופגזים, שוקם על ידי בנם הצעיר של בני הזוג כתר, דודיק, שהקים בו את משפחתו. דודיק נאבק בכוונה להפוך את השכונה לאזור תעשייה, ופעל כדי שתמשיך להתפתח כשכונת מגורים, ושמורשתה ותולדותיה ייזכרו לדורות הבאים. 

בית משפחת כתר (פיי רפפורט)בית משפחת כתר (פיי רפפורט)

בימים אלה חברת הנדל"ן 'מידר', בשיתוף פעולה עם משפחת כתר, יוצאת לדרך עם פרויקט ייחודי לשימור הבית ובניית בניין מגורים חדש לצידו, בן 8 קומות שיכלול 22 יחידות דיור. הפרויקט, שתוכנן על ידי האדריכל בועז ביטמן (בן צור אדריכלים) וישווק על ידי חברת פלטינום, ישלב את שימור המבנה ההיסטורי עם בניית בניין מודרני, תוך שמירה על האותנטיות של המבנה המקורי. 

שר הבינוי והשיכון, הרב יצחק גולדקנופף בירך על הפרויקט: "משפחת כתר היא סמל לציונות ולחלוציות. משפחה שעזבה את אדמות אוקראינה כדי להגשים את חלומה לנטוע את היסודות בארץ ישראל, והייתה נכונה להקריב כדי להגן על ביתה וארצה. אומרים בירושלים שאנחנו צריכים להעלות את ירושלים על ראש שמחתנו, ובימים הקשים האלו, אנו לא שוכחים להעלות את הקריאה לשחרור החטופים, תפילה לפצועים, וחיזוק ידי המשפחות השכולות, למען האנשים שלנו שעומדים בחזית ומסרו את נפשם למען ארץ ישראל ולמען קדושת הארץ. אני שולח את ברכתי אליכם, שתחזקנה ידיכם, ותצליחו בהרמוניה, ביחד ובאחדות, בעין יפה וטובה, להתחיל את הבנייה ולסיימה, ויחד עם זה לראות בבניינה וביופיה של ירושלים עיר הקודש".  

זאב גרינברג, סמנכ"ל חברת מידר: "הפרויקט הזה הוא סיפור המשך לסיפור הגבורה של משפחת כתר. דווקא בימים הקשים האלה, בהם אנו שוב עדים לגבורה ולעמידה איתנה של אזרחי ישראל, סיפורו של בית כתר מהווה השראה ומזכיר לנו את החוסן והנחישות של עמנו. אנו גאים לקחת חלק בשימור המורשת המפוארת". 

מיקי כתר, נצר למשפחת כתר ובנו של דוד כתר: "כמעט מאה שנה חלפו מאז שמשפחתי הגשימו את חלומם והקימו את ביתם בירושלים. אבא שלי, דוד כתר, נלחם על השכונה הזו ועל מורשתה, ובזכותו אנו עומדים כאן היום. כעת, כשאנו עומדים בפתחו של פרק חדש, אנו ממשיכים את דרכה של משפחת כתר, ויחד – חילונים וחרדים – אנו יוצרים כאן עתיד חדש לשכונה ולעיר. אני מאחל לנו בהצלחה, ולבניין הארץ בהצלחה." 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שימור מבניםירושליםמדר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...