220 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה: אושרה להפקדה תוכנית להרחבת אזור התעשייה בבית שמש

התוכנית של רמ"י בשיתוף העירייה באזור התעשייה שורק-נחום, כוללת בנייה של עד 9 קומות ו-28 דונם של שטחים פתוחים. בנוסף ישומר מבנה הטגארט ההיסטורי של משטרת בית שמש, ויוגדר גם שטח ציבורי פתוח ארכיאולוגי

שיתוף הכתבה
בית שמש (שאטרסטוק) בית שמש (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית ירושלים אישרה אתמול (ג') להפקדה תוכנית להרחבת אזור התעשייה שורק-נחום בבית שמש, ביוזמת רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) בשיתוף עיריית בית שמש. התוכנית כוללת כ-204 אלף מ"ר לתעסוקה, כ-16,800 מ"ר למסחר ו-6,000 מ"ר למבני ציבור. 
במסגרת התוכנית גם ישומר המבנה ההיסטורי של משטרת בית שמש ויורחב המתחם בו הוא שוכן.  

התוכנית עוסקת במתחם המערבי של אזור תעשייה שורק-נוחם מצפון לנחל שורק, וכוללת 3 מתחמי משנה הכוללים את מתחם משטרת בית שמש, שטח ציבורי פתוח עם ממצאים ארכיאולוגיים ואזור תעשייה קיים, בו חלק מהמבנים יהרסו ויבנו חדשים במקומם. 

באזור התעשייה הקיים התכנית מציעה עבור חלק מהמגרשים מנגנון של איחוד ותוספת מגרשי השלמה לחלק מהמגרשים המאוחדים. במגרשים החדשים הבנייה תהיה בהיקף של עד 450%, בגובה של עד 9 קומות ובשימושי תעסוקה, מלאכה ותעשייה עתירת ידע. במגרשים שלא יאוחדו עם מגרשים שכנים, הבנייה תהיה בהיקף של עד 350% ובגובה של עד 7 קומות.

הדמיה של התוכנית בבית שמש (ארי כהן-מיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים)הדמיה של התוכנית בבית שמש (ארי כהן-מיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים)

במתחם שבו יושבת משטרת בית שמש יעשה שימור למבנה הטגארט הייחודי של המשטרה מימי המנדט הבריטי, ויתווסף בינוי בגובה של עד 12 קומות ומגדל אחד בן 24 קומות, ובהיקף בנייה כולל של 450%, כולל מבנה הטגארט. מבנה הטיגארט מיועד לשימושים ציבוריים, פנאי ונופש ואילו המבנים בהיקף המגרש מיועדים לשימושי תעסוקה, תעשיה עתירת ידע ומסחר בקומת הקרקע, בזיקה לחצר הפנימית. 

בדרום מערב התוכנית שטח פתוח בעל ממצאים ארכיאולוגיים משמעותיים המיועד לשמש כשטח ציבורי פתוח ארכיאולוגי לרווחת הציבור בזיקה לנחל כסלון הנמצא בסמוך. 

תכנון וניהול הפרויקט מבוצע ע"י צוות בראשות האדריכל מיכאל וינד ממשרד "ארי כהן – מיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בית שמשרמ"יהוועדה המחוזית ירושלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...