עד 80 אלש"ח מענק למשק בית: המועצה המקומית עומר תקלוט את חברי קיבוץ כיסופים

מנהלת תקומה חתמה על הסכם הדיור הזמני של כיסופים ביישוב עומר, במסגרתו נבנו 78 יח"ד לטובת המשפחות, שיעברו בזמן הקרוב ליישוב שבאזור ב"ש, כדי שהילדים יוכלו לפתוח את שנת הלימודים כסדרה. במסגרת מתווה הביניים תספק מנהלת תקומה מענק הצטיידות לכל משק בית בסכום כולל של עד 80 אלש"ח

שיתוף הכתבה
שכונת כיסופים בעומר (מנהלת תקומה) שכונת כיסופים בעומר (מנהלת תקומה)

 מנהלת תקומה, באמצעות החטיבה להתיישבות, חתמה היום (ה') על הסכם הדיור הזמני של קיבוץ כיסופים שבעוטף עזה, ביישוב עומר שבאזור באר שבע. כחלק מהתוכנית, נבנו 78 יחידות דיור לטובת המשפחות. בזמן הקרוב תעבור קהילת כיסופים לעומר, ובמקביל יחל תהליך הריהוט של יחידות הדיור וכניסת התושבים לדירותיהם. התהליך נעשה במטרה שילדי הקיבוץ יוכלו לפתוח את שנת הלימודים הקרובה כסדרה בעומר. 

המועצה המקומית עומר תקלוט את קהילת כיסופים לתוך מוסדות הציבור שלה, חוגים, רפואה וכלל שירותי המועצה. במסגרת מתווה הביניים תספק מנהלת תקומה מענק הצטיידות לכל משק בית בסכום כולל של עד 80,000 שקל ליחידת דיור. כמו כן, כל תושב עתיד לקבל דמי מחייה וכלכלה חודשיים בסך 1,173 שקל לכל נפש. כמו כן, המנהלת תממן את תשלומי השכירות והכלכלה, כדוגמת ארנונה, ותוספות שונות בהתאם לצרכיהם הייחודיים.

שכונת כיסופים בעומר (מנהלת תקומה) שכונת כיסופים בעומר (מנהלת תקומה)

ממנהלת תקומה נמסר כי מעבר זה הוא פתרון זמני לטווח הביניים עבור היישובים. המנהלת והקיבוץ פועלים להשלמת השיקום והשדרוג הדרושים כדי להחזיר את הקהילה בחזרה ליישוב הקבע בהקדם האפשרי. עוד נמסר מתקומה, ש"שיתוף הפעולה הפורה בין מנהלת תקומה, מועצה מקומית עומר, מועצה אזורית אשכול, החטיבה להתיישבות וקיבוץ כיסופים, הוא שמאפשר את המענה המואץ לטובת פתרון הביניים"

באפריל השנה אישרה ממשלת ישראל  פה אחד את התוכנית האסטרטגית של מנהלת תקומה לשיקום, חיזוק ופיתוח יישובי עוטף עזה שנפגעו קשות במתקפת ה-7 באוקטובר. התוכנית גובשה על ידי מנהלת תקומה ביחד עם הקהילות המקומיות, הרשויות, משרדי הממשלה וגורמי מקצוע נוספים. 

התוכנית שאושרה הינה בהיקף של 19 מיליארד שקל ל-5 שנים, מתוכם מיליארד שקל שכבר הוקצו בשנת 2023, ועוד 18 מיליארד שקל בשנים 2024-2028. עם זאת, הממשלה אישרה בשלב זה רק 14 מיליארד מתוך התקציב, ו-5 מיליארד שקל הנוספים יאושרו בהחלטת ממשלה נוספת שתתקבל במהלך 2024.  תקציב משמעותי מוקצה לתקופת הביניים, בתחום הדיור, והוא כולל כ-1.8 מיליארד שקל לפתרונות דיור זמניים, כ-1.5 מיליארד שקל לפינוי הריסות, בנייה מחדש של מבנים שניזוקו, מגורים טרומיים ביישובי הקבע ועוד. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:כיסופיםעומרחרבות ברזלמנהלת תקומה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...