הוותמ״ל אישרה להפקדה שכונה בת כ-3,300 יחידות דיור ביקנעם

התוכנית של משרד השיכון מתפרשת על 660 דונם, בדרום מערב יקנעם עלית, וכוללת כ-10,000 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה. הדירות ייבנו בתמהיל מגוון הכולל דירות קטנות ובינוניות לצד דירות גדולות, דירות גן וגג. חלק משטחי התוכנית הם שטחים חקלאיים שהועברו ממועצת מגידו

שיתוף הכתבה
הדמיה של התוכנית ביוקנעם (ארי כהן ומיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים)הדמיה של התוכנית ביוקנעם (ארי כהן ומיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים)

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור ( ותמ"ל ) בראשות נתן אלנתן, החליטה אתמול (ד') להפקיד את תוכנית משרד הבינוי והשיכון להקמת רובע עירוני חדש ביקנעם הכולל כ-3,300 דירות, שטחי תעסוקה ומסחר, שטחי ציבור ושטחים פתוחים.

התוכנית, הינה על שטח כולל של כ-660 דונם, והיא ממוקמת בדרום מערב יקנעם עילית, דרומית לשד' רבין ושכונת שער העמק, מזרחית לישוב אליקים, מערבית וצפונית לישוב עין העמק. התוכנית שאושרה להפקדה כוללת כ-3,300 יחידות דיור חדשות שייבנו בתמהיל מגוון הכולל דירות קטנות ובינוניות לצד דירות גדולות, דירות גן וגג, בהתאם לטופוגרפיה. נוסף ליחידות הדיור התוכנית מוסיפה שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-10,000 מ"ר.

התוכנית עוררה מחלוקת לאחר שמועצת מגידו עתרה נגדה בשל משיכת שטחים חקלאיים משטחה, בעיקר ממושב עין העמק, אבל במרץ 2023 בעקבות המלצת שופטי בג"ץ משכה המועצה האזורית מגידו את עתירתה, והוסכם ששטח של כ-900 דונם יועבר ליקנעם.

לוועדה הוגשה תוכנית שכללה 2,650 יח״ד ומתוכן 450 ׳דיוריות׳ (יחידות קטנות שהן חלק מהיחידות הגדולות - אותן לא ניתן למכור אבל יהיה ניתן להשכיר או להשתמש בהן כקליניקה/דירה קטנה). הוועדה החליטה אתמול לקבל את דרישת ראש העיר יקנעם עילית, רומן פרס, ולהוסיף 650 יח״ד נוספות (על תנאי) לצורך בניית קרקע משלימה להתחדשות עירונית בשכונת ׳נוף לכרמל׳. כמו כן יועתק האצטדיון העירוני מהכניסה לעיר לשכונה החדשה שתקום.

התוכנית נבנתה בדגש עקרונות ניהול הנגר החדשים על פי תמ"א 1 (תוכנית המתאר הארצית לשימושים ציבוריים עתידיים) תוך הקצאה מחייבת לקרקע מחלחלת ותשתית עצים ענפה לצד חשיפה מספקת לשמש, עידוד הגיוון והשונות בין הבניינים והעצמת הנגישות להולכי רגל ורוכבי אופניים.

כמו כן התוכנית משפרת את הנגישות התנועתית במרחב לכיוון הישובים בסביבה ואזור התעסוקה במבוא כרמל. עוד התוכנית שמה דגש על תכנון מוטה תנועה מקיימת ותחבורה ציבורית בדגש על חתך הרחוב העירוני, ריבוי הזדמנויות המעודדות הליכה, רכיבה על אופניים וכלי תנועה רכים כמדדים לאיכות. התוכנית נערכה על ידי משרד ארי כהן מיכאל וינד אדריכלות ובנוי ערים בהובלת משרד הבינוי והשיכון מחוז חיפה. 

 

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הותמ"ל, נתן אלנתן: "הוותמ״ל אישרה להפקדה תוכנית משמעותית ביקנעם, אשר ממצה את פוטנציאל הקרקע להתרחבותה של העיר, הנמצאת כיום בהליכי פיתוח והתחדשות. השכונה המוצעת מוסיפה למאמץ להגדלת היצע מגורים בסביבה מבוקשת, תוך מתן מענה למגוון קבוצות אוכלוסייה״.

ראש העיר יקנעם, רומן פרס: "אני גאה ונרגש שבקרוב נוסיף שכונה חדשה לעיר הנפלאה שלנו. בשכונה החדשה נשמור על הצביון המיוחד של יקנעם שמשלב בנייה ירוקה ואווירה משפחתית. התכנית החדשה תאפשר לנו גם את הגשמת החלום להתחדשות עירונית בחלקים רבים ביקנעם. הודעתי למשרד השיכון שאדרוש שכ-50% מהדירות יופנו לזוגות צעירים ומתוכם עשרות אחוזים לבני יקנעם". 

 יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבנוי והשיכון: "אישור הפקדה של אלפי יח"ד חדשות הינה בשורה משמעותית לעיר ולאזור הצפון. התכנית מציעה פיתוח סביבת מגורים איכותית, חיזוק מרחבי מסחר ותעסוקה לרווחת התושבים ובהתאם לצורכי העיר והסביבה. המשרד הקים וטיפח את העיר בשנים האחרונות וימשיך לפעול לקידום תוכניות נוספות למימוש עתודות הקרקע ובהשקעה במרחב הוותיק".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ותמ"למשרד השיכון והבינוימנהל התכנוןיקנעםיקנעם עילית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...