עידוד השכרה ארוכת טווח ויעדים מדידים: התוכנית של משרד השיכון לשוק השכירות

הממשלה אישרה הצעת מחליטים של שר השיכון להכנת תוכנית אסטרטגית כוללת לשוק השכירות בישראל, כולל מתן כלים להפקת מידע על שוק השכירות והנגשתו לציבור, וקביעת יעדים לשיווק מגרשים שמיועדים לפרויקטים להשכרה. על פי האוצר, ב-2023 התגוררו בשכירות 29% מכלל משקי הבית המדינה

שיתוף הכתבה
מנכ"ל המשרד הנכנס, יהודה מורגנשטרן (דודו כהן)מנכ"ל המשרד הנכנס, יהודה מורגנשטרן (דודו כהן)

הממשלה אישרה היום (א') את הצעת מחליטים של שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, להכנת תכנית אסטרטגית כוללת לשוק השכירות. בהמשך להצעת ההחלטה שאושרה היום, גורמי המקצוע במשרד הבינוי והשיכון יקיימו דיונים שוטפים בכדי לגבש תוכנית אסטרטגית שתוצג בתוך 120 יום. זאת על רקע המשבר בענף הבנייה, עליית מחירי הדיור והפיגור של שוק השכירות ארוכת הטווח בישראל לעומת מדינות מערביות אחרות. 

בהצעה נכתב כי ב-2023, התגוררו בשכירות 29% מכלל משקי הבית המדינה, וכי היקף שוק השכירות באותה שנה מוערך בכ-42 מיליארד שקל. "על אף ששוק השכירות מהווה חלופה מהותית לבעלות על דירה, נכון להיום, שוק זה לא מפותח דיו בהשוואה למדינות מפותחות אחרות. הביקוש לדיור בכלל, ולדיור בשכירות בפרט, עולה על ההיצע הקיים, ושכר הדירה הממוצע ממשיך לעלות ולהשית עלויות גבוהות על האזרח הממוצע", נכתב בהצעת ההחלטה.

למרות זאת, כך מצוין, בישראל שוק זה לא מפותח ביחס למדינות מערביות אחרות – והביקוש עולה על ההיצע. ישראל נמצאת במקום הנמוך ביותר מבין מדינות ה-OECD בהיבט של אסדרת תחום השכירות. משמעות הדבר היא כי שכר הדירה עולה גם בעקביות, תוך שלמשקי הבית המתגוררים בשכירות אין כל ודאות או יציבות בנוגע למחיר מגוריהם לאורך זמן. 

הצעת שאושרה כוללת את עיקרי התוכנית בהם: מתן כלים להפקת מידע על שוק השכירות והנגשתו לציבור, כלים לעידוד השכרת דירות לטווח ארוך וקביעת יעדים לשיווק מגרשים שמיועדים לבניית פרוייקטים להשכרה.
כמו כן, הנחה השר את הצוותים המקצועיים לפעול לקידום צעדים משלימים בשוק הדיור מול משרדי הממשלה והגורמים המקצועיים על מנת לעמוד ביעדי התוכנית ובטווח הזמנים המוצע.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "אחת ממטרות העל של משרד הבינוי והשיכון הינה הגדלת ההיצע בשוק השכירות. הנחתי את גורמי המקצוע לייצר תוכנית אסטרטגית יצירתית ומשמעותית בכדי למלא חובתנו לסייע לעשרות אלפי משפחות בישראל המתגוררות בשכירות".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , יהודה מורגנשטרן: "שוק השכירות הינו יעד מרכזי בתוכניות המשרד. התוכנית שתגובש בחודשים הקרובים תכלול צעדים משמעותיים להסדרת שוק השכירות בישראל, ובכלל זה הצעות להגדלת היצע דירות המיועדות לשכירות, הנגשת מידע לציבור וקביעת יעדים לפיתוח שוק זה. המשרד ימשיך לפעול ביתר שאת על מנת לספק פתרונות מגורים המתאימים לכלל אזרחי ישראל". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שכירותיצחק גולדקנופףמשרד השיכון והבינוישכירות ארוכת טווחדירה להשכיר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...