פרסום ראשון: אחרי שנה בה התפקיד לא אויש - גיל בלולו ימונה לשמאי הממשלתי הראשי

משרד המשפטים הודיע על מינויו של בלולו, שמשמש כסגן השמאי הממשלתי ממרץ 2018, וכממלא מקום השמאי הראשי מאז פרש אוהד עיני לפני כשנה. המינוי עוד טעון את אישור הממשלה. כמ"מ סמכויותיו של בלולו היו מוגבלות, ונאסר עליו למנות סגנים ולקדם רפורמות

שיתוף הכתבה
גיל בלולו (דוברות משרד המשפטים)גיל בלולו (דוברות משרד המשפטים)

פרסום ראשון: גיל בלולו  (51) ימונה לתפקיד השמאי הממשלתי הראשי, לאחר ששימש במשך כשנה כממלא מקום ומנהל אגף שומת מקרקעין. זאת לאחר מעל שנה ללא שמאי ממשלתי ראשי, לאחר פרישתו של אוהד עיני.  כך החליטה היום (ה') ועדת האיתור לתפקיד השמאי הממשלתי הראשי, בראשות מנכ"ל משרד המשפטים מר איתמר דוננפלד. המינוי עוד טעון את אישור הממשלה.

בלולו משמש כסגן השמאי הממשלתי ממרץ 2018,  והוא חבר בוועדת ההשגות על שומות רמ"י ועל שומות לפיצוי מכוח פקודת הקרקעות. מ-2003 שימש כשמאי מחוזי באגף שומת המקרקעין במשרד המשפטים. מאפריל 2011 שימש כסגן מנהל מחוז ירושלים והדרום וממונה ניהול דרום (באר שבע). מ-2013 עד 2018 שימש כמנהל מחוז ירושלים והדרום.

לפני כניסתו למגזר הציבורי היה בעל משרד שמאים פרטי בירושלים בשנים 2003-2001. בלולו הוא בוגר מסלול שמאות למקרקעין במכללה למינהל 1997, בעל תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מאוניברסיטת אריאל ותואר שני במדיניות ציבורית. כמו כן היה חבר הוועדה המייעצת לשר האוצר לעניין הפקעות מדינה לחוק לתיקון פקודת הקרקעות (רכישה לצורכי ציבור). שימש גם כחבר ועדת פיקוח וחבר ועדת ערר לבחינות הסמכה הסופיות בשמאות מקרקעין - כנציג משרד המשפטים.

השמאי הממשלתי הראשי הוא שמאי מקרקעין במקצועו, והוא העומד בראש אגף שומת מקרקעין במשרד המשפטים. השמאי הממשלתי הראשי הוא המוסמך לקבוע את שווי המקרקעין של משרדי הממשלה או שליחידות הסמך הממשלתיות עניין בהם. השמאי הממשלתי מפעיל מאגר שמאי מקרקעין, אשר עורכים את השומות עבור משרדי הממשלה, והוא האחראי על אופן ביצוע השומות, הנחיה מקצועית של השמאים, בקרה ופיקוח עליהם. 

השמאי הממשלתי הקודם, אוהד עיני (רועי טפר)השמאי הממשלתי הקודם, אוהד עיני (רועי טפר)

השמאי הממשלתי הראשי הוא גם המוסמך להנחות את משרדי הממשלה ויחידות הסמך הממשלתיות בכל הקשור לשומת מקרקעין. כמו כן, מתוקף תפקידו, השמאי הממשלתי הראשי משתתף בוועדות מטעם משרדי ממשלה כחבר, כמשקיף או כיועץ. בזמנו של עיני היו גם החלטות מדיניות חשובות כמו קביעת מחיר רווח מינימילי ליזמים בתקן 21.

בשל העיכוב הרב במינויו של השמאי הממשלתי הועלו טענות, בעיקר בעקבות המלחמה, שיש לעדכן את הרווח המינימלי. כמו כן יזמים נפגשים עם השמאי הממשלתי בעיקר בהשגות על שומות הממשלה, ובשנים האחרונות, וביתר שאת ללא שמאי ממשלתי, גבר העומס.

כממלא מקום סמכויותיו של בלולו היו מוגבלות, ונאסר עליו למנות סגנים, שיסייעו לו בעומס העבודה, לקדם רפורמות או לקבל החלטות משנות מדיניות. השמאי הממשלתי כפוף למשרד המשפטים, והשר הממונה עליו הוא דוד אמסלם. עם מינויו יתרחבו סמכויותיו.

מנכ"ל משרד המשפטים, איתמר דוננפלד: "לאגף שומת מקרקעין במשרד המשפטים ישנה תרומה משמעותית כגוף הרשמי המסייע לקידום מדיניות ממשלת ישראל בתחום הנדל"ן והסדרתו. אני מברך את גיל על בחירתו ומאחל לו הצלחה רבה בתפקיד".

יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, נחמה בוגין , בירכה על הבחירה בגיל בלולו לשמאי הממשלתי הראשי ומציינת:  "גיל איש מקצוע מצוין, אדם נפלא, וחבר אישי. מדובר במינוי ראוי ומכובד מאוד. עבדנו בשיתוף פעולה מצוין בשנה האחרונה בה שימש ממלא מקום השמאי הממשלתי. אני בטוחה שנמשיך לעבוד יחד לקידום מעמד שמאי המקרקעין בישראל". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:השמאי הממשלתי הראשיגילי בלולומינויים בענף הנדל"ןנחמה בוגיןמשרד המשפטים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...