מוכנים למלחמה: בחיפה יוקם לראשונה בניין שלם עם מערכת אגירת אנרגיה לכל אחת מהדירות

הבניין, בן 44 דירות, ייבנה כחלק מפרויקט ההתחדשות SEA WEST בקריית חיים, במסגרת שת"פ של היזמית קבוצת יהודה לוי עם קליימטיקס אנרגיה. מערכת האגירה תאפשר התמודדות עם הפסקות חשמל בשגרה ובחירום, וכן הוזלה כוללת של עלויות החשמל

שיתוף הכתבה
הדמיית הפרויקט (באדיבות קבוצת יהודה לוי)הדמיית הפרויקט (באדיבות קבוצת יהודה לוי)

לראשונה בישראל, צפוי בניין מגורים שלם לכלול מערכת אגירת אנרגיה עבור כל אחת מהדירות, באופן שייתן מענה לאספקת חשמל לדירה בזמן הפסקות חשמל בשגרה ובחירום. המדובר באחד הבניינים בפרויקט SEA WEST, פרויקט בן 44 דירות שמקדמת קבוצת הנדל"ן יהודה לוי בשכונת קריית חיים המערבית בחיפה. במסגרתו צפויה חברת קליימטיקס אנרגיה להתקין סוללת אגירה מבית B7 Energy לכל אחת מהדירות, בהיקף אגירה של 5 עד 10 קוט"ש, בהתאם לגודל הדירה.

בנוסף למענה לתרחיש של הפסקת חשמל, מספרים היזמים כי הרוכשים צפויים לחיסכון כספי, שיתאפשר הודות לשימוש בטכנולוגיות אגירה מתקדמות. "המעבר לספקי חשמל פרטיים יאפשר לדיירים לנצל את ההפרש בין תעריפי החשמל השונים לטעינת הסוללות כאשר התעריפים נמוכים, ולפרוק אותן בשעות שבהן התעריפים גבוהים – מהלך שיכול להוביל לחיסכון משמעותי בעלויות החשמל". מודלים שכאלה קיימים במדינות נוספות שבהן כבר פועלת אגירת אנרגיה בבנייני מגורים, בהן ארה"ב, גרמניה ובריטניה.

הבניין הוא חלק מפרויקט SEA WEST של קבוצת יהודה הלוי, פרוייקט התחדשות במסלול תמ"א 38 עיבוי וחיזוק בן 492 יח"ד, המורכב מ-10 בניינים בני 10 קומות ברחוב המח"ל 27-41 בקרית חיים צמוד לים, שניים גמורים שניים בתהליכי בנייה , שניים צפויים להתחיל את הבנייה עוד חודש וארבעה צפויים להתחיל את הבנייה בעוד חצי שנה.

אבי לוי, מנכ"ל יהודה לוי: "זהו מהלך פורץ דרך במיוחד בתקופה זו, שהחשיבות של רציפות אנרגטית היא קריטית למשקי הבית. כל דירה אשר נתקין בה את מערכת האגירה, תוכל להמשיך לנהל את משק הבית כרגיל גם כאשר לא תהיה אספקת חשמל סדירה, ותשמור על תפקוד ושגרה".

אורן הלמן, מנכ"ל קליימטיקס אנרגיה, הוסיף: "המהפכה האנרגטית שעוברת ישראל מגיעה עד הצרכן הסופי. אנחנו מזהים את הצורך במענה בטוח ואפקטיבי למצבי חירום, והיוזמה שלנו נועדה להבטיח את רציפות התפקוד הביתי, לצד ניצול מירבי של הרפורמה בשוק החשמל לטובת חיסכון כספי באמצעות המרווח (ארביטראז') בין תעריפי החשמל בשעות השונות, מכיוון שלדיירים הללו גם יותקן מונה חשמל חכם. אגירת החשמל היא צעד משלים לתחרות במקטע אספקת החשמל - והסוללות הן למעשה "אבקת החשמל" שמאפשרת לאגור חשמל בתעריף זול ולהשתמש בחשמל כשהתעריף יקר, מעבר לעצמאות האנרגטית הכרחית במצבי חירום וקיצון".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חרבות ברזלחיפהקבוצת יהודה לויתמ"א 1/38
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...