המכרז ביישוב האון נסגר: "מילואימניקים שילמו כמיליון שקלים פחות על מגרש לעומת רוכשי השוק החופשי"

כך חשף מנהל רמ"י ינקי קוינט הבוקר (ב') בוועידת הנדל"ן של דה מרקר. במסגרת המכרז שפורסם ביישוב שעל שפת הכנרת לפני חודש, הוקצו 80 מגרשים בשיטת "בנה ביתך" לאנשי מילואים, ו-91 נוספים לשוק החופשי

שיתוף הכתבה
מנהל רמ"י ינקי קוינט (מוטי מילרוד)מנהל רמ"י ינקי קוינט (מוטי מילרוד)

המכרז השנוי במחלוקת ל-171 מגרשים לבנייה צמודת קרקע ביישוב האון שעל חוף הכנרת - נסגר. כך חשף מנהל רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), ינקי קוינט, הבוקר (ב') במהלך ועידת הנדל"ן של דה מרקר. בשיחה עם העיתונאית שלומית צור אמר: "לכל מי שחשש שקיבוץ האון יהפוך לקיבוץ לעשירים בלבד,  אני יכול לבשר היום שלא זכו בנים של טייקונים, ושלמעלה מ-60% מהזוכים במכרז הם אנשי מילואים ונכי צה"ל. קיבלנו גם הצעות נמוכות של מיליון ש"ח". לדבריו, "חייל מילואים שילם מיליון ש"ח פחות למגרש. זה תקדים שלא היה כדוגמתו בישראל וספק אם יש ביישובים אחרים בישראל".

את המכרז לשיווק 248 מגרשים בשיטת "בנה ביתך" בהאון - קיבוץ לשעבר שעבר פשיטת רגל והפך ליישוב קהילתי - פרסמה רמ"י לפני כחודש, על אף התנגדות נחרצת של המועצה האזורית עמק הירדן, שניהלה קמפיין בנושא וזכתה לתמיכתם של מספר פוליטיקאים בכירים, בהם שרת ההתיישבות אורית סטרוק. מחירי המינימום למגרשים של 300–500 מ"ר עמדו על כ-700 אלף שקל עד 1.1 מיליון, מחצית מהערכת השמאי.

במסגרת המכרז, 91 מהמגרשים שווקו בתנאי שוק לכל המרבה במחיר, ו-80 נוספים שווקו לאנשי מילואים. בכוונת רמ"י לפרסם בשבועות הקרובים מכרז נוסף ל-48 מגרשים שישווקו במלואם לאנשי מילואים.

מנכ"ל מינהל התכנון רפי אלמליח (מוטי מילרוד)מנכ"ל מינהל התכנון רפי אלמליח (מוטי מילרוד)

מנכ"ל מנהל התכנון , רפי אלמליח, אמר באירוע כי "בשנת 2025 ניכנס למציאות חדשה לקבלנים. נראה את ההשפעה של שורת הצעדים שקידמנו היום בתחום הרישוי שיחד הם מייצרים מציאות חדשה ויביאו לקיצור זמנים בין 9 חודשים לשנה לקבל היתר" . בין הצעדים אליהם התייחס אלמליח: הקמת אגף רישוי ייעודי במנהל התכנון, הקמת רשות רישוי ארצית - " ותמ"ל ההיתרים", מכוני בקרה - הגדלת הפעילות לבניינים מעל 29 מ', רישוי עצמי שייכנס כחובה ברשויות, ביטול ההקלות ותוכנית בינוי ופיתוח (תוכניות עיצוב).

מוקדם יותר בוועידה אמר מנכ"ל בנק ירושלים, יאיר קפלן, כי "כדי לבנות את המדינה אחרי ה-7 באוקטובר, יש להוציא את תכנון וביצוע הנדל"ן מידיים פוליטיות ולהעבירן לגוף מקצועי". עוד אמר כי ״המשמעות של עליית המדד ב-0.9% ועליית מחירי הדיור ב-0.6% הנה סיכוי נמוך להורדת הריבית. במציאות כזו צריך לוודא שמחירי הדיור והחסמים הבירוקרטיים, לא יהפכו את חלום הדיור לנחלה של עשירים בלבד״.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלהאוןהמועצה האזורית עמק הירדןהטבות לאנשי מילואיםתוצאות מכרזי מקרקעיןינקי קוינטבנק ירושליםיאיר קפלן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...