למרות קריאת ממשלת סין לאזרחיה לעזוב את ישראל, אלפי הפועלים נשארים כאן, לפחות בינתיים

על רקע ההסלמה הבטחונית, ממשלת סין קראה אמש לאזרחיה לעזוב בהקדם האפשרי את ישראל. הפוטנציאל לפגיעה בענף הנדל"ן הוא עצום, אך משיחות שערך מרכז הנדל"ן עם מספר גורמים בענף, כולל חברות בנייה סיניות הפועלות בישראל, נראה כי לעת עתה אפשר להירגע

שיתוף הכתבה
פועלי בניין זרים, אילוסטרציה (שאטרסטוק)פועלי בניין זרים, אילוסטרציה (שאטרסטוק)

קריאת ממשלת סין לאזרחיה אמש (א') לעזוב בהקדם את שטחה של ישראל בשל החשש מהסלמה מול חיזבאללה, היתה עלולה להביא לפגיעה קשה במצבת כח האדם בענף הבניה, שגם כך מתמודד עם קשיים לא מבוטלים מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", והאיסור על כניסת פועלים פלסטינים מאז החלה. בענף הבנייה מועסקים כיום כ-18 אלף פועלים זרים סינים, ואלה נחשבים לבעלי התפוקה הגבוהה והאיכותית בענף.

עם זאת, משיחות שערך מרכז הנדל"ן עם מספר גורמים בענף הבניה, כולל חברות בנייה סיניות הפועלות בישראל, נראה כי לעת עתה אפשר להירגע, ולפועלים הסינים אין נכון לעכשיו כוונה לעזוב את הארץ.

משיחות עם בכירים בשתי חברות בנייה סיניות הפועלות בישראל: Zhongding International Construction Group Co. Ltd, ו-.Beijing Construction Engineering Group Co. Ltd, עולה כי נכון לעכשיו אין עזיבה של פועלים סינים את ישראל וגם לא צפויה כזו בעתיד הנראה לעין. בשיחה עם חברת ההשמה המתמחה בפועלים סיניים, א.ת. אבייב, עלתה תשובה דומה. בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ ביררו את הנושא אף הם ולדבריהם מדובר "בחידוד נהל זהירות ולא יותר".

ממשלת סין: "המצב בישראל מורכב ולא צפוי" 

על רקע ההסלמה במצב הביטחוני, ממשלת סין קראה אמש לאזרחיה לעזוב בהקדם האפשרי את מדינת ישראל: "המצב הביטחוני בישראל נותר חמור, מורכב ובלתי צפוי", לשון ההודעה. השגרירות הסינית בישראל בהצהרתה לתקשורת קראה לאזרחים סינים "לחזור הביתה או לעבור לאזורים בטוחים יותר בהקדם האפשרי".

להצהרות מסוג זה עלולות להיות השלכות קשות על ענף הנדל"ן בישראל שנאלץ להתמודד עם היעדרם של כ-100 אלף פועלים פלסטינים מאז החלה המלחמה, ועושה זאת בעיקר באמצעות הגדלת כח האדם הזר, שאותו מנסה הממשלה להגדיל בשנה האחרונה, אם כי עד כה בהצלחה חלקית. במצב זה, לולה עזיבת הפועלים הסינים עלולה להיות מכת קשה לענף.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פועלי בנייןפועלי בניין מסיןפועלים זריםחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...