4 פרסים למגדלים ישראלים בתחרות המועצה העולמית לגורדי שחקים: "יש הערכה רבה לתכנון האדריכלי וההנדסי שלנו"

אדריכלות המגדלים בישראל מקבלת הכרה בינ"ל, עם לא פחות מ-4 פרויקטים כחול-לבן שזכו לשבחים על תכנון יוצא דופן במסגרת הכנס העולמי החשוב בענף. בין הזוכים: מגדל מגורים של קבוצת אביב ברמת אביב ו-מגדלי Da Vinci בת"א בתכנון ישר אדריכלים, מגדל משרדים של רוגובין-אקרו במתחם הבורסה בתכנון משה צור, והקמפוס החדש של דיסקונט במתחם האלף בתכנון מושלי אלדר. שניים מהמגדלים הוקמו בניהול וקסמן גרופ. האדריכל גיל שנהב זכה בתואר עמית (FELLOW) במועצה

שיתוף הכתבה
מגדל דיסקונט במתחם האלף בראשל"צ (אייל תגר) מגדל דיסקונט במתחם האלף בראשל"צ (אייל תגר)

בעשורים האחרונים מתפתח תחום המגדלים בישראל במהירות, כאשר לא מעט מהם מתאפיינים בתכנון נועז ויצירתי. בשבוע שעבר קיבלה המגמה הזו גם הכרה בינלאומית, עם שורה של פרוייקטים ישראלים אשר זכו בפרסים במסגרת הכנס השנתי של המועצה העולמית לגורדי שחקים ובנייה עירונית (CTBUH -Council on Tall Buildings and Urban Habitat) אשר נערך בלונדון. בין מקבלי הפרסים: משרד האדריכלים אבנר ישר, האדריכל פרופ' משה צור ומשרד האדריכלים מושלי אלדר. לצדם, ניתן לאדריכל גיל שנהב תואר עמית (FELLOW) במועצה. שנהב מכהן מזה שנים רבות כיו"ר המועצה בישראל.

השנה נבחרו לא פחות מ-4 פרויקטים ישראליים לקחת חלק ברשימת הפרויקטים הבינלאומיים אשר זכו לשבחים והוקרה על תכנון יוצא דופן לשנת 2024. בקטגוריה של מגדלים מתחת לגובה של 100 מטרים, נבחר פרויקט Limited Edition שיזמה קבוצת אביב ברחוב אחימאיר ברמת אביב. המגדל  תוכנן על ידי משרד האדריכלים אבנר ישר.

מגדלי Da Vinci בת"א ( ישר אדריכלים )

המגדל מיועד ברובו למגורים, לצד שימושי מסחר. המבנה כולל 64 יח"ד במגדל מגורים בן 20 קומות והיקף שטח המגדל עומד על 24,000 מ"ר. המגדל מורכב מ-17 מפלסי מגורים מעל 2 קומות מסחריות ועם 4 מפלסי חניה תת קרקעיים. לצידו נבחרו גם הפרויקטים Boston University Center for Computing & Data Sciences בבוסטון, Kaktus Towers בקופנהגן, (W)rapper בלוס אנג'לס, YOFC Headquarters בוואהן.

בפרס למצוינות על מעטפת הבניין זכו שני פרויקטים ישראלים. האחד הוא מגדל One Tower של רוגובין- אקרו - מגדל משרדים בן 36 קומות שתוכנן על ידי האדריכל פרופ' משה צור במתחם הבורסה ברמת גן. הפרויקט השני הוא המגדל של בנק דיסקונט במתחם האלף בראשון לציון - Discount Group Campus, שתוכנן על ידי משרד האדריכלים מושלי אלדר. שני הפרויקטים האלו זכו גם בפרס "הבניין הטוב ביותר במזרח התיכון ואפריקה לשנת 2024". לצידם זכו המגדלים One Za'abeel ו- Uptown Tower בדובאי.

 פרויקט Limited Edition של קבוצת אביב ברמת אביב ( ישר אדריכלים )

פרויקט ישראלי נוסף שזכה בקטגוריית "הבניין הטוב ביותר במזרח התיכון ואפריקה לשנת 2024". הוא פרויקט מגדלי Da Vinci, בתכנון ישר אדריכלים אשר נבנה ביוזמת שתי חברות נדל"ן: אקרו נדל"ן וישראל קנדה. המגדלים ממוקמים ברחוב ליאונרדו דה-וינצ'י 12 פינת רחוב אליעזר קפלן 19 בתל-אביב. המגדלים, המיועדים למגורים, מסחר ומבני ציבור, כוללים 412 יח"ד ב-2 מגדלים המתנשאים לגובה של 42 קומות, ובגובה של 155 מטרים. היקף השטחים לתעסוקה, ציבור ומסחר עומדים על  כ-36,000 מ"ר, היקף השטחים התת קרקעיים עומדים על כ-40,000 מ"ר.

יש לציין כי הקמתם של שניים מתוך ארבעת המגדלים הזוכים - דה וינצ'י וקמפוס דיסקונט, נעשתה בניהול וקסמן גרופ.

המשלחת הישראלית השנה לכנס בראשות אינג' ישראל דוד ואדריכל גיל שנהב המשמשים במשותף כנציגי ה-CTBUH בישראל, מונה 111 משתתפים והיא המשלחת השלישית בגודלה בכנס. בין המשתתפים: אדריכלים, מהנדסים, יזמים, נציגי חברות ביצוע, חברות ניהול, תעשיות הבנייה, נציגי רשויות מקומיות ומשרדי ממשלה. בכנס הרצו שמונה ישראלים מעולם היזמות האדריכלות, התכנון, ההנדסה והפיננסים.

 מגדל One Tower של רוגובין- אקרו במתחם הבורסה בר"ג (משה צור אדריכלים) 

אדריכל גיל שנהב מציין: "בעולם יש הערכה רבה לתכנון האדריכלי וההנדסי שלנו, רואים כיצד המשלחות הישראליות לכנסים השנתיים הן גדולות ומגוונות והישראלים פעילים מאוד בכל ענפי הכנס השונים. פועל יוצא להערכה בא לידי ביטוי בנוכחות של האדריכלים והמהנדסים הישראלים ברשימת הזוכים בפרסים היוקרתיים ביותר בחלק ניכר מקטגוריות התכנון בשנים האחרונות.

"החשיפה והשיח מול אדריכלים ומהנדסים בינלאומיים מאפשרים לנו לקבלת זווית ראייה חדשה וחשיפה למתודות תכנון חדשות. מדובר בחוויה מעשירה אשר מציבה את ישראל בשורה אחת עם מדינות מובילות בתכנון והקמת פרויקטים מודרניים ובעלי תרומה ייחודית לעולם האדריכלי, למצוינות ההנדסית ולנוף האורבני המקומי".

אדריכל גיל שנהב (דרור סיתהכל)אדריכל גיל שנהב (דרור סיתהכל)

ארגון ה-CTBUH הינו גוף בינלאומי ללא מטרות רווח, אשר הוקם בשנת 1969, והפך ברבות השנים לגוף מרכזי ומוכר בתחומי החקר, הדיווח והדירוג של בניינים רבי קומות ותכנון אורבני מסביב לעולם. בכל שנה מתקיימת תחרות בטקס יוקרתי, אליה מתלווה הוצאה של ספר בו מדורגים הבניינים הטובים בעולם, לפי קטגוריות שונות ואזורים גיאוגרפיים. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מגדליםישר אדריכליםאבנר ישרגיל שנהבאקרו נדל"ןישראל קנדהגורדי שחקיםרבי קומות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...