תמורת 40 מיליון שקל: רני צים מוכר את כלל אחזקותיו בפסגות למנכ"ל לשעבר

צים, בעל השליטה בפסגות, ימכור 65.7% מהמניות שלו למנכ"ל פסגות לשעבר יניב בנדר. זאת כחלק מסדרת המימושים של צים שנועדה לצמצם את החוב בגין ההלוואה לרכישת בית ההשקעות. לאחר השלמת העסקה יחזיק בנדר ב-73.09%

שיתוף הכתבה
יניב בנדר ורני צים (מושיק ברין, מאיר אדרי, רני זרנגר)יניב בנדר ורני צים (מושיק ברין, מאיר אדרי, רני זרנגר)

רני צים , בעל השליטה בפסגות ובקבוצת רני צים, התקשר אתמול (א') בהסכם מחייב עם יניב בנדר, לשעבר מנכ"ל החברה, שהתפטר בדצמבר האחרון, לפיו צים ימכור את כל אחזקותיו בפסגות לבנדר תמורת 40 מיליון שקל. בנדר מחזיק כיום ב-7.39% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה וב-10.53% בדילול מלא.

צים ימכור לבנדר 65.7% מהמניות, כך שלאחר השלמת העסקה, יחזיק בנדר 73.09% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה וב75.64% בדילול מלא. העסקה כפופה לתנאים מתלים, ובהם השלמת מכירת החברה הנכדה, פסגות ניירות ערך בע"מ ופירעון אגרות החוב של החברה (סדרה ג'), וכן ביטול כלל רישיונות מתן אשראי ומתן שירות בנכס פיננסי בחברה ובחברות הבנות. 

לאחרונה עדכנה פסגות  על חתימת מזכר הבנות מחייב למכירת אחזקותיה בפסגות ני"ע וכן את המותג פסגות לחברת כרמל קרדיט תמורת 73.5 מיליון שקל, בעסקה שכפופה לקבלת אישור הבורסה לניירות ערך בתל אביב. עם השלמת המכירה של פסגות ניירות ערך, קבוצת פסגות צפויה לשנות את שמה, ותהיה חברה עם יתרת מזומן משמעותית, עם חובות של צדדים שלישיים כלפיה וללא חוב פיננסי כלשהו.

פסגות , שבתחילת העשור היה בית ההשקעות הגדול בישראל, הפכה בדצמבר 2023 לשלד בורסאי לאחר שמכרה את פעילותה העיקרית, הפניקס קנתה את קרנות הנאמנות האקטיביות תמורת 170 מיליון שקל, ואי.בי.אי את חברת הקרנות שכוללת את הקרנות הפסיביות (קרנות עוקבות וקרנות סל) תמורת 150 מיליון שקל.

בסוף אוגוסט 2021 השלים את צים את רכישת בית ההשקעות פסגות בתמורה לסכום של כ־405 מיליון שקל, מידי אלטשולר שחם. עליית הריבית, הלוואה שלקח צים מבנק מזרחי, הרפורמה המשפטית והמלחמה, הכבידו על בית ההשקעות הוותיק שאיבד נכון לנובמבר האחרון 80% משוויו, ושווי החברה לפני פתיחת המסחר עמד על פחות מ-60 מיליון שקל.

מודבר בעסקה שהיא חלק מסדרת מימושים שנועדה לצמצם את החוב בגין ההלוואה לרכישת בית ההשקעות, בין היתר מכירת 9% מרני צים מרכזי קניות תמורת 36 מיליון שקל עם אופציה לדילול השליטה של צים, תמורת 121 מיליון שקל הכניס צים את דורסל כשותפה במרכז המסחרי במעלות,  ומכירת המרכז המסחרי בירכא ב-97 מיליון שקל. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רני ציםפסגותיניב בנדררני צים מרכזי קניות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...