גינדי החזקות מסרה דירה באיחור וללא מטבח - ותפצה ב-105 אלף שקל

בית המשפט ביקר בחריפות את גינדי: "התנהלות קלוקלת, אדישות וזלזול ברוכש הדירה" • השופט: "גינדי סיפקה דירה לא גמורה ולא ראויה למגורים"

שיתוף הכתבה
גינדי החזקות מסרה דירה באיחור וללא מטבחגינדי החזקות מסרה דירה באיחור וללא מטבח

חברת גינדי החזקות סיפקה לרוכש דירה בפרויקט "גינדי gardens" בראשון לציון דירה ללא מטבח, ובאיחור של כמעט שנתיים ממועד המסירה שאליו התחייבה – ותפצה את הרוכש ב-105 אלף שקל, כך קבע לאחרונה בית משפט השלום בתל-אביב.  

הצדדים חתמו על הסכם הרכישה ביולי 2011 תמורת 1.94 מיליון שקל עבור דירת 5 חדרים. מועד מסירת הדירה נקבע בהסכם ל-30 בספטמבר 2013 אך היא נמסרה בפועל רק במרץ 2015. 

עיקר המחלוקת שבתביעה, נוגעת לנושא התקנת המטבח הסטנדרטי שהגיע לתובע לפי ההסכם והמפרט, אך המטבח לא הותקן על ידי הנתבעת עד מועד מסירת הדירה, לא לאחר מכן ולא בכלל, כשכל צד מאשים את רעהו בעניין זה. בסופו של דבר הרוכש התקין מטבח על חשבונו והגיש את התביעה. גינדי טענה כי הרוכש הוא האשם בחוסר המטבח, כי התעלם מפניותיה אליו והפנייתו לספק המטבח. גינדי גם טענה כי הדירה הייתה מוכנה למסירה כבר בנובמבר 2014, אך שוב הרוכש התעלם מהודעותיה, כך שהאיחור במסירה היה באשמתו.

השופט יאיר דלוגין קבע בפסק הדין כי גינדי היתה מחויבת לספק לרוכש דירה גמורה וראויה למגורים, וללא המטבח שהתקנתו מוטלת על החברה, הדירה איננה ראויה למגורים והרוכש אינו מחויב לקבל אותה לחזקתו. 

בית המשפט ביקר בחריפות את גינדי במקרה זה וכינה את התנהלותה "קלוקלת" גם לפני מסירת הדירה וגם לאחר המסירה. "אין זה מתקבל על הדעת שקבלן שמחויב למסור דירה, יימנע מלהתקין בה מטבח וייקבע מועד למסירת הדירה כשהמטבח לא מותקן וכשהדירה לא גמורה בשל כך. התנהלות מעין זו, מעידה על אדישות כלפי האינטרס של הדייר, אם לא זלזול".

גינדי טענה כי הרוכש – תושב חוץ שגר בחו"ל - לא הגיב לבקשותיה לבחור צבע למטבח ולכן היא לא התקינה מטבח, מה שגרם לעיכוב במסירת הדירה. השופט קבע כי "החברה הייתה מחויבת לפעול להשגת הרוכש...גם כדי לקיים את הוראות החוזה וגם לנוכח חובת תם הלב שחלה עליה... לא מדובר באדם שירד למחתרת או נעלם. בסה"כ מדובר בתושב חו"ל ששמו, מספר תעודת הזהות שלו ופרטים נוספים אודותיו, היו ידועים לחברה. כלום לא ניתן היה לאתר את התובע?", תהה השופט.

במעמד המסירה וגם לאחר מכן התובע דרש כי גינדי תתקין את המטבח כמחויב, אך בגלל שהקבלן המבצע וגם הספקים כבר סיימו את עבודתם באתר, גינדי העדיפה לזכות את הרוכש באלפי שקלים בודדים בגין המטבח. "אין כל הסבר מניח את הדעת לכך", קבע השופט דלוגין.

הקבלן המבצע בפרויקט היתה חברת "מליבו" שנקלעה לקשיים כספיים ולימים גם נכנסה להליכי פירוק. למרות זאת, השופט קבע כי "גינדי צריכה היתה לממן בעצמה את עלות התקנת המטבח שהרי היא זו שמכרה את הדירה ואחראית ישירות כלפי התובע לספק לו אותה ואינה יכולה להתנות על כך ולהעביר אחריות לקבלן מבצע או משנה מטעמה".

עוד בפסק-הדין: "הנתבעת העדיפה לחסוך מכספה ולתת לתובע זיכוי של אלפי שקלים בודדים עבור המטבח, במקום להתקין ולספק אותו בעצמה, דבר שהיה עולה לה יותר (לפי חוות דעת מומחה מדובר בסך של 15,500 שקל פלוס מע"מ). דא עקא, אפילו את הזיכוי על המטבח לא הציעה הנתבעת לתובע במעמד מסירת הדירה אלא רק כשנה וחצי לאחר מכן, וגם בכך יש להעיד על ההתנהלות הקלוקלת שלה". 

לסיכום, גינדי חויבה לפצות את הרוכש כאמור ב-105 אלף שקל בסך הכל: כ-33 אלף שקל על האיחור במסירה, עוד 21 אלף שקל על עלות המטבח ופריטים נוספים, 18 אלף שקל עלות תיקון ליקויי הבנייה שנותרו בדירה, 10,000 על עוגמת נפש, 1,600 שקל תשלומי ועד בית, ועוד כ-21 אלף שקל שכר טרחת עורכי דין והוצאות בית משפט. הכל בצירוף הפרשי הצמדה וריבית עד לתשלום בפועל.

מגינדי החזקות לא נמסרה תגובה לידיעה.

הרוכש יוצג בתיק ע"י עוה"ד ד. קירשנבוים ועו"ד ר. עקילוב-דן. גינדי יוצגה ע"י עו"ד מאיר וסקר ועו"ד אליעד אברהם.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מליבו בניהגינדי החזקותפיצוייםיאיר דלוגיןמאיר וסקרעקילוב-דן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...