הייטקיסטים, חובבי בישול או שוחרי בריאות: טרנד "בנייני הקונספט" תופס תאוצה
פרויקט לאנשי היי טק יכלול חדר כושר משוכלל ופינות זום, פרויקט לאוהבי הבישול והאירוח יכלול חדר יין בבניין, ולשוחרי הבריאות יתוכנן חדר מדרגות מואר שיגרום להם לוותר על השימוש במעלית. טרנד "פרויקטי הקונספט" החל עם "אומאמי" לפני מספר שנים הולך ותופס תאוצה
גינות תבלינים במרפסת בפרויקט אומאמי, שמיועד לאוהבי הבישול והאוכל (devision3)
כשקבוצת הבניה שובל זכתה לפני כארבע שנים במכרז של החברה הממשלתית דירה להשכיר , להקמת "מגדלי מילר" - פרויקט של דירות להשכרה ביקנעם, היה לה ברור שהיא מייעדת אותו לאוכלוסיית ההיי טק. יקנעם היא אמנם בירת ההיי טק בצפון, אך רוב העובדים בה לא מתגוררים בעיר, והרעיון היה לתת להייטקיסטים סיבה להישאר ביקנעם.
זו גם הסיבה שראש העיר שם את כל כובד משקלו על הפרויקט. "זה היה המכרז היחיד ביקנעם עם תב"ע למגדלים", מספר ישי רוט, המשנה למנכ"ל שובל. "זיהינו פה פוטנציאל של דירות להשכרה בשילוב עם דירות למכירה. המחשבה היתה שעובדי ההיי טק יוכלו להתגורר בשכירות בהתחלה, 'לנסות' את המגורים ביקנעם, ואם זה ימצא חן בעיניהם, בהמשך יקנו דירה בפרוייקט. החינוך ביקנעם הוא ברמה מאוד גבוהה, ובאזור שאנו בונים יש את כל השירותים המוניציפליים, ובצמוד לפרייקט נבנה אולם התרבות".
בתום פגישות רבות עם צוות מטעם העירייה, מספר אדריכל הפרויקט צחי וזאנה, הוחלט לתכנן מגדלים שיהיו סטייט אוף דה ארט. "ראש העיר החליט", אומר וזאנה, "שאם עושים מגדלים, זה ברמה הגבוהה ביותר". התוצאה, מסביר וזאנה, הם מגדלים עם מעטפת ייחודית, במראה מאוד לא טריוויאלי. "הרעיון הוא שכל המבנה מתוכנן בצורה פרמטרית (הכוונה לתכנון מתבסס על דרך חשיבה ופתרון בעיות בצורה אלגוריתמית). לקורות העוטפות את הבניין, יש ארבעה רדיוסים משתנים וכל קומה היא בזווית של מעלה וחצי מעל הקודמת, בעוד במגדל הנגדי זה בכיוון ההפוך. התוצאה היא סוג של מעגל תנועה מסביב למגדלים, שנותן תחושה כאילו הם רוקדים".
הדמיה של מגדלי מילר ביקנעם (צחי וזאנה אדריכלים, אולאין הדמיות)
מעבר לעיצוב המיוחד, מספר רוט, לבניינים הוכנסו אלמנטים שיתאימו לאוכלוסיית היעד. כך למשל, יש בהם חדר כושר ברמה גבוהה, לובאים מפוארים, עמדות עבודה, פינות זום, כך שמי שצריך לקיים שיחת זום עם ארה"ב באמצע הלילה, ולא רוצה להעיר את שאר בני הבית, יכול לרדת ולעשות זאת באחת מעמדות העבודה למטה. בכל החניות בחניון יש עמדת טעינה חשמלית, והבנייה היא בנייה ירוקה, עם מחיצות פנים מגבס שמעניקות בידוד אקוסטי. "ממש בנייה הייטקית", אומר רוט.
לפני כחודש יצא הפרויקט לשיווק, ורוט אומר שמלבד הייטקיסטים שרכשו דירות, יש גם מספר חברות הייטק היושבות ביקנעם, המתעניינות ברכישת מספר דירות עבור עובדיהן, כך שבמקום לבלות בפקקים מדי יום, יוכלו להתגורר בסמוך למקום עבודתם. ויש גם סיפורים יוצאי דופן. "הגיע אלי זוג שמתגורר במרכז", הוא מספר. "הבעל עובד באחת מחברות ההייטק שיושבות ביקנעם, ונמאס לו לעשות מדי יום את הנסיעות. אשתו אמרה שהיא לא עוברת בלי ההורים שלה. אז הם הגיעו עם ההורים לבדוק רכישת שתי דירות".
חדר יין בכל בניין
כשם שמגדלי מילר מכוונים לאוכלוסיית ההיי טק, גם קרסו נדל"ן מייעדת את הפרויקטים שלה לאוכלוסיות מוגדרות: אם זה פרויקט אומאמי בקריית אונו, פרוייקט של מעל 700 דירות המיועד לאוכלוסיית ה'פודיז', אוהבי הבישול והאירוח; אם זה מיקרו אבן גבירול, פרוייקט מיקרו ליבינג בצפון רחוב אבן גבירול בתל אביב; ואם קרסו סאן, פרויקט תמ"א בכיכר המדינה, המכוון לאוכלוסייה שוחרת בריאות.
פרויקט קרסו סאן, דוד ילין
הייעוד לאוכלוסייה ספציפית, גם מכתיב את תכנון ועיצוב של הפרויקט: אם זה חדר יין וגינת תבלינים במרפסת, לאוהבי הבישול באומאמי; ואם חדר מדרגות מואר בקרסו סאן, שיעודד את הדיירים שוחרי הבריאות, לעלות במדרגות במקום להשתמש במעלית.
"לפני שאנו ניגשים לכל פרויקט", אומרת מיכל גליק, סמנכ"לית השיווק של קרסו נדל"ן, "אנחנו בודקים מי קהל היעד שלנו. בשטח שעליו הוקם אומאמי, למשל, היתה לנו תחרות גדולה, ולכן רצינו לתת ערך מוסף, שייתן לנו יתרון על פני האחרים באותו שטח". מהסקרים שביצעה קרסו נדל"ן במטרה לאתר את אוכלוסיית היעד, עלה כי 80% ממי שתכננו לקנות דירה, העידו על עצמם שהם אוהבי בישול ואוכל. במקביל, עלה שהשקל הראשון שאנשים משקיעים בשדרוג הדירה, הוא במטבח. עם התובנות האלה קרסו נדל"ן יצאה לדרך.
"הפרויקט התחיל מהבנה שכישראלים, כל הנושא של אירוע ובישול, טבוע בנו", מסבירה גליק. ה"פיצוח" היה בדמות מטבח משודרג. לצורך העניין, נשכרו שירותיה של השפית ועיתונאית האוכל, לימור לניאדו-תירוש, ויחד עם מעצבי הפנים של החברה, תוכננו מטבחי הדירות באופן מוקפד. "המטבח קיבל זרקור בתכנון. הייתה חשיבה על איך הכי נוח לבשל וכמה מגירות צריך ועד איזה גובה. בכל המטבחים בדירות יש אי, בחלק מהדירות יש מקום לשני תנורים, ובמרפסות התקנו גינת תבלינים ורטיקלית לכל דירה".
זה לא הכל: בכל בניין יש חדר יין, ולכל דירה יש בו תא פרטי, המתאים לקירור של עד 32 בקבוקים; ובמחסנים יש שקע כוח, שמיועד למי שרוצה מקרר נוסף, שלא יבוא על חשבון השטח הדירתי. בשטחים החיצוניים נשתלו צמחי תבלין וננטעו עצי פירות, כך שחוויית האוכל והבישול, שזורה לרוחב כל הפרויקט, מהדירה ועד החוץ.
את פרויקט המיקרו ליבינג שלה, ברחוב אבן גבירול בת"א, מייעדת קרסו נדל"ן לצעירים ולמשפחות צעירות, שמתפשרים על חלק מהדברים, אך לא על מגורים בתל אביב. לצורך העניין, נעזרה קרסו נדל"ן בסטודיו המתמחה בתכנון קומפקטי. התוצאה, לדברי גליק, היא "דירות של 49 מ"ר, שנראות כאילו הן בשטח של 67 מ"ר".
חדר שינה משולב עם פינת עבודה בפרויקט מיקרו אבן גבירול. אקסטרה סמול אדריכלים (הדמיה סטודיו בי.אס. די 3)
הדירות נמסרות עם פתרונות נגרות המיועדות לאחסון, ובבניין יש חדר אופניים ואפילו חדר כביסה, למי שבוחר שלא למקם מכונת כביסה בדירה. למרות שהדירות קטנות, גם כאן, בשל ההיכרות עם האופי הישראלי, המטבחים תוכננו כך שניתן לבשל בהם.
ואילו בקרסו סאן, פרויקט ה"וול ביאינג" של החברה, לאנשים שרווחתם הפיזית, כמו גם הנפשית, תופסות חלק מרכזי בחייהם, יש פוקוס על אקולוגיה, איכות סביבה, וכו'. כך למשל, בבניין יש מערכת המפחיתה זיהום אוויר, חדר המדרגות מרווח ומואר, בכניסה לבניין הותקנה מערכת למניעת אבנית במים, בכל דירה הותקנה מערכת לסינון מים בכיור, ומאווררי תקרה בכל החדרים. "אלה דברים שנותנים ערך מוסף", אומרת גליק.
חדר המדרגות מרווח ומואר. הדמיה של פרויקט קרסו סאן, עיצוב: דוד ילין (3dvision)
"מאז הקורונה, מרפסת זה מאסט"
דרור אוהב ציון, הבעלים והמנכ"ל של דרא שיווק נדל"ן, אומר שהוא מאוד מאמין בפרויקטים עם קונספט, כשהדבר ניתן לביצוע. בימים אלה החלה דרא לשווק את פרויקט וולפסון 52+הקונגרס 13, בשכונת פלורנטין – זוג בניינים הכוללים 43 דירות, המיועדות לצעירים ולמשפחות צעירות. הפרויקט כולל דירות שניים ושלושה חדרים, בשטח של 50-70 מ"ר, ושני פנטהאוזים. אוכלוסיית היעד היא הייטקיסטים, כמו גם אמנים, מסעדנים, אנשי נדל"ן, וגם סטודנטים שיגורו בשכירות בדירות שנרכשו על ידי משקיעים.
מאחר שהפרויקט ממוקם בתל אביב, זה מכתיב אילוצים שונים: למשל, המטבח קטן ולא משתווה כלל למטבח בבית פרטי שכולל את כל הפאסיליטיז; אין חניה; אין כמעט שטח מחסנים, ומי שרוצה חלל עבודה, ימצא אותו בשטח הציבורי, ולא בתוך הדירה. על מרפסת, לעומת זאת, לא ויתרו. "מאז הקורונה", מסביר אוהב ציון, "מרפסת זה מאסט".
"כאיש שיווק", הוא אומר, " אני מאוד אוהב לכוון פרויקט לקהל מסוים. לפני שנים תכננו בירושלים מבנה לאוכלוסייה יותר בוגרת, אז לא תכננו שם אמבטיה ופתח הדלתות היה רחב יותר, וכשאנחנו מייעדים פרויקט לציבור דתי כזה או אחר, גם לזה יש משמעויות, כמו הכנסת מרפסות סוכה וכיורי נטילת ידיים. אני מאוד בעד קונספט, כשזה אפשרי".
כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
תגובות