מנכ"ל ביג איתן בר-זאב מונה ליו"ר דירקטוריון אפריקה נכסים

בר-זאב יחליף את נדב גרינשפון שהתפטר • הוא צפוי לעבור ביוני לתפקיד יו"ר ביג ויכהן בראשות שני הדירקטוריונים במקביל

שיתוף הכתבה
(קרדיט Depositphotos)(קרדיט Depositphotos)

איתן בר זאב, מנכ"ל חברת ביג מרכזי קניות , מונה לתפקיד יו"ר דירקטוריון חברת אפריקה ישראל נכסים במקומו של נדב גרינשפון שהודיע השבוע על סיום תפקידו. בר זאב צפוי לעבור בחודש יוני לתפקיד יו"ר ביג במקומו של יהודה נפתלי, והוא יכהן בראשות שני הדירקטוריונים במקביל.

כזכור, ביג ומגה אור יחד עם משקיעים מוסדיים ואחרים השלימו במהלך חודש מרץ 2019 רכישה של 56% ממניות אפריקה נכסים ב-1.25 מיליארד שקל. ביג ומגה אור יחזיקו ב-26% מהמניות, המוסדיים יחזיקו בכ-25% והחברה תתפקד ללא גרעין שליטה. עוד לפני כן, השליטה בקבוצת אפריקה ישראל הועברה לפני שלוש שנים לידי מחזיקי האג"ח מידיו של לב לבייב, לאחר שהגיעה לחדלות פירעון.

יצוין, כי מינויו של בר זאב ליו"ר הדירקטוריון מגיע יחד עם מינויים נוספים שאושרו באסיפה הכללית של אפריקה נכסים: צחי נחמיאס מונה כדירקטור ורוחה לוין מונתה לדירקטורית חיצונית מטעם המוסדיים.

חברת ביג מפעילה ומנהלת כיום 22 מרכזי קניות וקניונים בישראל, ועוד 5 תחת פיתוח, המשתרעים על פני כ-310 אלף מ"ר. החברה סיימה את שנת 2018 עם הכנסות בהיקף 657 מיליון שקל ורווח נקי של 186 מיליון שקל. 

איתן בר זאב אמר לאחר הודעת המינוי, כי " אפריקה ישראל נכסים פותחת היום פרק חדש לאחר רכישת האחזקות בחברה מאת אפריקה ישראל השקעות. לחברה צוות ניהול מצוין שימשיך להוביל את החברה להישגים תחת הדירקטוריון החדש. בכוונת חברי הדירקטוריון החדשים להשקיע בימים הקרובים את מלוא זמננו בלימוד והכרה לעומק של פעילותה הענפה של החברה בארץ ובחו"ל. הבשורה המיידית שלנו היא הקניית יציבות עסקית לחברה מה שהיה חסר במהלך השנים האחרונות. הגופים שרכשו את מניות החברה הינם גופים יציבים פיננסית ואינם רואים בחברה כמקור למימון הרכישה. אנחנו תקווה שתרומתנו בעתיד להצלחת החברה תבוא בין היתר מניסיוננו הרב בתחומי הפעילות של החברה והיכולות המוכחות שלנו בניהול גופי נדל"ן גדולים גם בארץ וגם בחו"ל".

אבי ברזילי, מנכ"ל אפי נכסים : "עם הצטרפותם של הדירקטורים החדשים לדירקטוריון יחד עם הדירקטורים הנוכחיים ומינויו של איתן בר זאב ליו"ר הדירקטוריון, לחברה יש דירקטוריון חזק ומקצועי בעל היכרות עמוקה עם עולם הנדל"ן בארץ ובחו"ל. אני משוכנע שהדירקטוריון בהרכבו החדש יוביל את החברה להמשך התנופה שמאפיין אותה בשנים האחרונות ואף מעבר לזה. בהזדמנות זו, ברצוני להודות לנדב גרינשפון שהיה שותף מרכזי להצלחת החברה וכיהן כיו"ר הדירקטוריון של החברה במשך שנים".

ביג, כמו כל מפעילי מרכזי הקניות בישראל, נאלצים להתמודד עם כניסתה של הענקית אמזון לישראל והשפעתה הצפויה על המסחר בארץ. צפו בראיון שקיימנו עם בר זאב בינואר וכבר אז הוא מצא את האשם:

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הנפקת אג"חביג מרכזי קניותאפי נכסיםאבי ברזיליצחי נחמיאסאפריקה ישראלאיתן בר זאברוחה לויןנדב גרינשפוןיהודה נפתלי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...