פרויקט תמ"א 38 נקלע לקשיים - וולת'סטון דורשת אכיפת שעבודים

קרן וולת'סטון מבקשת מביהמ"ש מינוי כונס נכסים ואכיפת שעבודים לפרויקט ברחוב אלי כהן ברעננה • היזם נטש את הפרויקט לפני שנה וחצי וחייב לקרן 20.6 מיליון ש'

שיתוף הכתבה

קרן וולת'סטון נדל"ן שבבעלות ירון פיטארו מבקשת מבית המשפט המחוזי בת"א למנות כונס נכסים ולבצע אכיפת שעבודים לפרויקט תמ"א 38 /1 – חיזוק ועיבוי ברעננה, בטענה כי החברה היזמית נקלעה לקשיים ונטשה את הפרויקט באמצע כבר בשנת 2017, ונותרה חייבת לקרן 20.6 מיליון שקל בגין הלוואה שנתנה לה למימון הפרויקט.

החברה היזמית נקראת חברת "אלי כהן 17-19 רעננה בע"מ", שביקשה לבצע את הפרויקט בכתובת זו ברעננה, ולשם כך לוותה מקרן וולת'סטון 15.2 מיליון שקל. על סכום ההלוואה הצטברה ריבית של 5.4 מיליון שקל מאז שניתנה (35%). 

וולת'סטון מבקשת מבית המשפט המחוזי בת"א להסמיך את כונס הנכסים שימונה מטעמה להשלים את הפרויקט, למסור ל-16 הדיירים הקיימים את דירותיהם שיחוזקו ולמכור את 12 הדירות החדשות שייבנו במסגרת הפרויקט, ולהשיב לקרן את הכספים שמגיעים לה. 

לפי הבקשה מביהמ"ש, חוזה התמ"א נחתם בין החברה היזמית לדיירי הבניינים בשנת 2010 ולאחר מכן היא התקשרה עם וולת'סטון בהסכם הלוואה למימון הפרויקט תוך שעבודו כבטוחה להחזר ההלוואה, ושעבודים על כל ההכנסות העתידיות ממנו. 

מאז 2010 ועד היום חברת אלי כהן לא שילמה סכום כלשהו לוולת'סטון בגין ההלוואה – לא תשלומי קרן ולא ריבית – למרות שהיא התחייבה לשלם עד לסוף אפריל 2018. כך, החוב הכולל של החברה לקרן מסתכם ב-20.6 מיליון שקל כאמור (קרן+ריבית) ובגינו היא תובעת אכיפת שעבודים.

וולת'סטון כותבת בבקשה לביהמ"ש כי חברת אלי כהן אינה מתכחשת לחובותיה והם אינם שנויים במחלוקת, אך למרות פניות חוזרות ונשנות של הקרן לחברה היזמית, האחרונה לא קיימה את התחייבויותיה ולא סילקה את החוב. 

אחד מסעיפי הסכם ההלוואה מדגיש כי אם היזם לא יוכל לבצע את הפרויקט מכל סיבה שהיא, ימונה כונס נכסים שידאג להמשך ביצוע הפרויקט. ישנו גם סעיף לפיו כל הפסקת עבודה של למעלה מ-45 יום ברצף מסיבות הקשורות ביזם תהווה הפרת הסכם ותאפשר להעביר את הפרויקט לידי הקרן. 

הקרן טוענת בפני בית המשפט כי החברה היזמית נקלעה לקשיים כלכליים כבדים ואין לה את היכולת לעמוד בהתחייבויותיה כלפי הקרן וכן כלפי בעלי הדירות הקיימים והחדשים בפרויקט, על אחת כמה וכמה לקדם את הפרויקט ולהשלים את הבנייה. בעלי הדירות החדשות כבר פתחו לפני כשנה בהליך משפטי נגד החברה, האשימו אותה באזלת יד ובהפרת חוזה וביקשו אף הם מינוי כונס נכסים שישלים את הבנייה וכן תבעו פיצוי כספי של 440 אלף שקל.

 

אלי כהן 17-19 רעננה. צילום קרן וולת'סטון
לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ןכונס נכסיםתמ"א
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...