על רקע מלחמת הסחר: סין - השקעה מומלצת למשקיעי נדל"ן אמיצים

על פי סוכנות ייעוץ הנדל"ן Savills, בסין, בהודו ובערב הסעודית נמצאות הערים שעד 2028 עשויות לרשום את ההתקדמות הנדל"נית המרשימה ביותר • יש לכם אומץ?

שיתוף הכתבה
סיןסין

משקיעים רבים, ודאי המנוסים שבהם, מחפשים כל הזמן שווקים חדשים, נסתרים משהו - שווקים שיפתיעו בטווח הבינוני, ירשמו התקדמות נדל"נית משמעותית בשנים הבאות ויאפשרו להם ליהנות מתשואה חלומית, כזו שלא ימצאו בשום מקום אחר. זוהי השקעה המוגדרת הרפתקנית, ורבים שואלים עצמם: מה היא, מבחינה גלובלית, ההשקעה העולמית שתיחשב להרפתקנית ביותר כיום בתחום הנדל"ן? בדיוק בשביל אותם שואלים רקחה סוכנות ייעוץ הנדל"ן הבריטית והבינלאומית Savills דירוג אשר מצביע על הערים היציבות ביותר מבחינת הנדל"ן – ערים שיצלחו בשלום גם משברים כלכליים ואחרים.

כיצד בדיוק הדירוג הזה מאפשר לאותם משקיעים להיות הרפתקניים? הוא כולל, בין היתר, תחזית של שנים קדימה – על הערים שעשויות לפרוץ אל 50 הערים הראשונות בדירוג. במילים אחרות, הוא מנחש אילו ערים יציעו ענף נדל"ן חזק ויציב כמה שנים מהיום, ובמקרה שלנו: בעוד כתשע שנים, ב-2028. אם אכן התחזית הזאת תקלע, משקיעים שיפעלו לפיה צפויים להרוויח לא מעט כסף.

אם כן, מי הן הערים המובילות מבחינה זו? מתברר כי לסין, שנמצאת בימים אלו במלחמת סחר של ממש מול ארה"ב, ישנה נציגות מכובדת ברשימה. למרות אי הוודאות שבו נמצא השוק שבמדינה האסייתית העצומה – ואולי דווקא בגללה – שלוש ערים מסין נמצאות ברשימת הערים המומלצות ל"השקעה הרפתקנית" מהסוג שהזכרנו כאן.

אנשי Savills הצביעו על שמונה ערים שכדאי לקחת בחשבון כהשקעה עתידית כדאית – וכולן מגיעות משלוש מדינות בלבד: סין, הודו וערב הסעודית. ראשונה היא האנגזו שבמזרח סין, לא רחוק משאנגחי, שנמצאת בדירוג 2018 של Savills במקום ה-40, ועל פי התחזיות של אנשי הסוכנות תגיע ב-2028 למקום ה-29. שנייה היא ריאד, עיר הבירה של ערב הסעודית, שמדורגת כיום במקום ה-44 ותגיע, על פי התחיות, למקום ה-31.

הערים שיבצעו את הקפיצה המרשימה ביותר מגיעות כולן מהודו: דלהי הבירה, שמדורגת היום במקום ה-106, תגיע ב-2028 למקום ה-44; מומבאי, העיר הגדולה בהודו, תקפוץ מהמקום ה-80 למקום ה-46; בנגלור שבדרום המדינה, המדורגת כיום במקום ה-98, תגיע עד למקום ה-50 לפי התחזיות. לסין עוד שתי נציגות ברשימה, נינגבו ונאנג'ינג, ולערב הסעודית עוד נציגה אחת – ג'דה.

כפי שניתן לשים לב, אין אף לא עיר "מערבית" אחת ברשימה הזו – לא מאירופה ולא מאמריקה. בדירוג 2018 התמונה נראית אחרת כמובן, עם ניו יורק בראש, ואחריה טוקיו, לונדון, לוס אנג'לס ושיקגו. נציגה ישראלית לא נמצאת ברשימה.

חשוב לזכור כי המלצותיהם של אנשי Savills הן מה שהן – המלצות בלבד. אלו מסתמכות כמובן על נתונים שונים, על ניסיון ועל ידע מקצועי נרחב, אך הדברים עשויים להשתנות, שכן תשע שנים הן פרק זמן ארוך מאוד, ולכן חשוב לקחת כל עצה כזאת בעירבון מוגבל. 

הזכרנו כאן, ולא במקרה, את מלחמת הסחר ההולכת ומתעצמת בין סין לארה"ב – נכון לעכשיו ההשפעות שלה על השווקים הבינלאומיים אינה ברורה, אך בראייה לעתיד ייתכן שתהיה לה השפעה עצומה, בעיקר על השוק הסיני, מה שעשוי לטרוף את הקלפים לגבי המלצותיה של סוכנות הנדל"ן הבינלאומית, ואולי בדיוק להפך – יחזק את תוקפן. שווה לעקוב, כעת ובעוד תשע שנים.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן בחו"לSavillsנתונים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...