"גורל בעלי המגרשים בשכונת מונטיפיורי בת"א הוא כמו רולטה רוסית"

עיריית ת"א מתכננת הפקעה של מגרשים פרטיים בשכונת מונטיפיורי • במקביל, מבטלת תוכנית לדיור מוגן ומעונות סטודנטים, ומצמצמת חניון ציבורי שתוכנן באזור

שיתוף הכתבה
קרדיט שאטרסטוקקרדיט שאטרסטוק

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל אביב ביטלה בישיבתה האחרונה (17 באפריל) את תכניתו של הצוות המקצועי בעירייה להקמת דיור מוגן ומעונות סטודנטים בשכונת מונטיפיורי הוותיקה, במסגרת חידוש השכונה. בכך קיבלה הוועדה באופן חלקי התנגדות שהגישו שלושה מבעלי המגרשים הפרטיים במקום – עזבון בן דב, משה לוי ורבקה מנדלבאום. בנוסף, ביטלה הוועדה את הצעת הצוות לבנות בשכונה גם שירותים ציבוריים וכן משרדים של העירייה עצמה. הוועדה גם צימצמה את היקפו של חניון ציבורי שייבנה במקום והותירה על כנה את התוכנית לבניית מאות דירות ושורת מבני ציבור בשכונה.

מזה שנים שהעירייה דנה בתכניות לחידוש פניה של השכונה הוותיקה, בה מוקם בחודשים האחרונים גשר יהודית שיחבר אותה לצדו המזרחי של העיר. התכניות המדוברות כבר נדונו ואושרו בעבר בוועדה המקומית, הועברו לוועדה מחוזית, ולאחר אישור התוכנית הכוללנית של העיר חזרו לוועדה מקומית לדיון סופי. בעירייה מניחים, שמספר התושבים בשכונה יזנק מ-900 ל-3,800, רובם רווקים או זוגות נשואים ללא ילדים.

התכנית שנידונה בישיבה האחרונה מתייחסת ל-13 מגרשים, 5 בבעלות העירייה ו-8 בבעלות פרטיים. העירייה ביקשה להפקיע את המגרשים הפרטיים, אך עדיין לא קבעה כמה פיצויים יקבלו הבעלים, מה שעורר כל הנראה את חמתם של רוב הבעלים לתוכנית, הכוללת בניית מאות דירות ו-13,500 מ"ר בנייני ציבור. רוב הבעלים הופיעו בפני הוועדה המקומית והעלו התנגדויות, בעיקר על בסיס חוקי-מינהלי. העירייה והוועדה דחו את רוב ההתנגדויות, פרט לאלו שצוינו לעיל. במהלך הדיון התברר כי טרם יחלו בבנייה בשכונה יש לערוך במקום בדיקות בקרקע, מחשש לזיהום. לאחר מכן יהיה צורך לחייב את כל היזמים לאטום את תחתית הבניינים, מחשש לדליפת גז.

[quote]

לדברי עו"ד רועי מאזל, בעליו של מגרש אחר המיועד להפקעה בשכונה, "גוזלים לנו את כבשת הרש". לדבריו, "לעירייה יש עשרות מגרשים באזור, אולם היא רוצה להפקיע דווקא את המגרשים הפרטיים". תשובת העירייה, בין היתר, היא שעל חלק ממגרשיה אי אפשר לבנות, והבנייה על מתחם "שפע טל", שהוא חלק מהתכנית, מוקפאת.

בדיון התברר כי גם בית פרטי בן קומה ברחוב גרשון שץ 19 מציב מכשול נוסף על התוכניות של העירייה. הבניין מיועד לשימור ויש לשלבו בתכניות, אולם האדריכל אמנון בר אור טען כי "העירייה מתעלמת מערכו ההיסטורי של הבית". נכדיה של בעלת המגרש, רבקה מנדלבאום, הופיעו בפני הוועדה וסיפרו "סבא עבר את השואה וכל משפחתו הושמדה. הוא קנה את המגרש מכספי פיצויים שקיבל מגרמניה, ובנה עליו בית מגורים בן קומה. עכשיו באה העירייה ופשוט לוקחת לנו אותו". עו"ד ענת בירן , המייצגת את שלמה וין, בעל מגרש ברחוב שטיבל 6, אמרה לוועדה כי "גורל בעלי המגרשים בשכונה הוא כמו רולטה רוסית. לא ברור איך החליטו איזה מגרש להפקיע".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה      


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביבדיור מוגןמעונות סטודנטיםגשר יהודיתמשרד אמנון בר אור-טל גזית אדריכליםרועי מאזלשפע טל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...