המיליארדר אלכסנדר משקביץ תובע 15 מיליון שקל מאלקטרה נדל"ן

האוליגרך היהודי-קזחי טוען לליקויי בנייה קשים בפנטהאוז שרכש ב-110 מיליון שקל בפרויקט היוקרה Sea One ברחוב הירקון בתל אביב של אלקטרה נדל"ן וחברת אורנים

שיתוף הכתבה
אלכסנדר משקביץאלכסנדר משקביץ

אלכסנדר משקביץ, האוליגרך היהודי-קזחי, תובע 15.2 מיליון שקל בגין ליקויי בנייה בשש דירות יוקרה שרכש בפרויקט Sea One ברחוב הירקון בתל אביב תמורת 110 מיליון שקל בשנת 2010. משקביץ' איחד את שש יחידות הדיור לדירת פנטהאוז אחת גדולה בשטח של כ-1,000 מ"ר שמשתרעת על כל הקומה ה-21 בפרויקט.

הנתבעות הן יזמיות הפרויקט אלקטרה נדל"ן וחברת "פרויקט אורנים", וכן וחברת מ.ש אלומיניום שביצעה עבודות בפרויקט. התביעה, באמצעות עוה"ד מיקי גינסבורג ונופר שטיין יור ממשרד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג, שנהב ושות', הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בגין ליקויי בנייה "קשים" בחלונות ובדלתות של הדירות.

משקביץ רכש את הדירות בשנת 2010 ברמת מעטפת - עוד לפני השלמת הבנייה. הוא תובע בגין נזקים שנגרמו לה בגלל ליקויי בנייה במערכת החלונות והאלומיניום שהביאו לדבריו ל"מערכת ייסורים לא פשוטה", וטוען כי אלקטרה ושותפתה סירבו להחליף את המערכת הפגומה למרות בקשות חוזרות וניסיונות תיקון כושלים.

נטען, כי החל משלבים מוקדמים של מסירת הנכס התגלו ליקויי בנייה בחלונות ובמערכת האלומיניום, ליקויים אשר הובילו לחדירות מי גשמים חוזרות ונשנות עד היום, אי עמידה בעומסי רוחות, כשלי בטיחות חמורים אשר אף הובילו לסדיקה ושבירה של חלונות, קורוזיה רבה בפרטי אלומיניום ונזקים נוספים רבים – ובינהם בטיחותיים.

בתביעה נטען, כי על אף שלל ניסיונות לבצע תיקונים שונים לאורך השנים, עד למועד זה לא נמצא פתרון ראוי וממצא לליקויים השונים במערכת החלונות והאלומיניום הפגומה. לדברי משקביץ, "המערכת אינה ראויה ומתאימה לנכס יוקרה שכזה, היא הותקנה ניגוד לתקנים מחייבים, וללא כל התאמה נדרשת ומחויבת לתצורת המבנה, תנאי הבניין, מיקומו, ובלחצים השונים המופעלים על מגדל (לרבות אך לא רק, עומסי רוחות, גובה הבניין וקרבתו לים) - כשלים מבניים ופגמים המהווים אי התאמה יסודית, כשל תכנוני ואי התאמה רוחבית וגורפת של מערכת החלונות והאלומיניום למבנה".

משקביץ דורש פיצוי כספי בגין הנזקים שנגרמו עד כה לנכס כתוצאה מחדירת מים מהחלונות, דורש החלפה מלאה של מערכת החלונות והאלומיניום בדירה, ופיצוי על עוגמת נפש, וכן מבקש מבית המשפט אישור לפצל סעדים ולשמור על זכותו לתבוע בגין ירידת ערך הדירות בשל הליקויים לכשיתבררו הנזקים במלואם.

אלכסנדר משקביץ מדורג במקום ה-962 ברשימת עשירי העולם עם הון מוערך של 2.4 מיליארד דולר לפי נתוני פורבס, ובמקום ה-20 מבין עשירי ישראל. הוא צבר את רוב הונו מתחום הכרייה של מתכות. 
 
פרויקט Sea One משתרע על מגרש בשטח 4 דונם בין הרחובות הרברט סמואל, הירקון, זרובבל ועזרא הסופר על טיילת תל אביב. הוא כולל מגדל מגורים בן 28 קומות ו-54 דירות יוקרה, וכן מלון בן 230 חדרים (רויאל ביץ' תחת ניהולה של חברת ישרוטל), שטחי מסחר וחניון ציבורי. 

לפי נתוני מדלן , אחרי העסקה של משקביץ שהיתה כמובן הגדולה ביותר בפרויקט (167.7 אלף שקל למ"ר), נמכרו יחידות דיור במגדל במחירים גבוהים מאוד כיאה לאזור. ב-2010 נמכרה דירת גג בפרויקט בשטח 383 מ"ר תמורת 54.4 מיליון שקל, ובעסקאות אחרות נמכרו דירות 3 חדרים במגדל תמורת 23 מיליון שקל, ודירות אחרות בסכומים דומים.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מדלןאלקטרהרחוב הירקון בתל אביבאלכסנדר משקביץSae Oneאורניםש. אלומיניוםמיקי גינסבורגנופר שטיין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...