קבלן עצר הבנייה באתר בנתניה לאחר שהוועדה המחוזית הכניסה שינויים בתוכנית

הקבלן יצחק נבו עצר בשלב השלד את הבנייה של 2 מגדלים מתוך 5 בפרויקט בנתניה שצפוי לכלול 502 דירות - בטענה שהשינויים יפגעו בכדאיות הכלכלית של הפרויקט

שיתוף הכתבה

נעצרה הבנייה באתר של הקבלן הנתניתי יצחק נבו בשכונת אפרים במרכז נתניה, שבו נבנים חמישה מגדלי מגורים שאמורים להיות בני 27 קומות ולהכיל כ-100 דירות כל אחד, וכן כ-4,000 מ"ר בשטחי מסחר. הבנייה נעצרה באמצע בשניים מבין חמשת המגדלים ביוזמתו של נבו - לאחר שהתברר לו ממקורות המקורבים אליו שהוועדה המחוזית הכניסה שינויים בתכנית הבנייה, שיפגעו בכדאיות הכלכלית של המיזם. נבו הקפיא את בניית השלד של מגדל אחד בקומה ה-14, והשלד השני הגיע רק לקומה 9.

מדובר במתחם לוטקר, אחד ממיזמי הבנייה הגדולים בנתניה, בין הרחובות אצ"ל ורמב"ם, על מגרש  של כ-38 דונם. הקרקע נמצאת בבעלות חברת נבו, שבעה בעלים פרטיים ועיריית נתניה. 

התכנית המקורית היתה לבנות 403 דירות. בסוף 2017 אישרה הוועדה המקומית תכנית של נבו להגדיל את מספר הדירות ל-502, התכנית הופקדה בילקוט הפרסומים ב-23 בינואר 2018. נבו קיבל את כל האישורים הדרושים, כולל היתר בנייה, והתחיל לבנות את שני המגדלים הראשונים. 99 מהדירות אמורות להיות קטנות וזולות יחסית, מסוג דירות בר-השגה, ועשויות לפתור חלק ממצוקת הדיור של צעירי נתניה.

לאחר מכן החליטה הוועדה המחוזית שגם היא תדון בתכנית והחליטה להפקיד את התכנית מחדש, תוך הכנסת שינויים. התכנית המתוקנת הופקדה לפני כחודשיים. נבו למד את התכנית החדשה ומצא, לדברי מקורביו, שהוועדה המחוזית הכניסה שינויים הפוגעים להערכתו בכדאיות הכלכלית של המיזם - ולכן עצר את הבנייה בשלב השלד. 

במסמכים של הוועדה המחוזית לא פורטו השינויים שהיא הכניסה לתוכנית, ויצחק נבו סרב להגיב לידיעה ולפרט בעצמו את השינויים. נבו אמור להגיש לוועדה המחוזית התנגדות מטעמו ובה הוא ידרוש לחזור לתכנית שאושרה על ידי הוועדה המקומית. 

יצוין, כי התוכנית כוללת גם כביש שיעבור בין המגדלים ולשם סלילתו יש לכרות 11 עצים הנמצאים בתוך המתחם המיועד לבנייה, בסמוך לבריכה העירונית. העצים ניטעו כנראה על ידי אנשים פרטיים, והם יושבים על תוואי הכביש המיועד. אגרונום שמינה משרד החקלאות קבע כבר ב-2016 כי אין מניעה לכרות את העצים אך נכון להיום הם עדיין עומדים.

 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יצחק נבושכונת אפריםמתחם לוטקר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...