פינוי-בינוי באתר היסטורי בירושלים: 172 דירות ומגדל 30 קומות

התחדשות עירונית בכיכר הדוידקה, "כיכר החירות" ההיסטורית בירושלים • המבנה הקיים בן 4 קומות ייהרס, ובמקומו ייבנו מגדל בן 30 קומות ובניין בן 8 קומות

שיתוף הכתבה

כיכר הדוידקה ההיסטורית לקראת התחדשות משמעותית: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה לאחרונה להפקדה את התוכנית להתחדשות עירונית במתחם, הידועה גם כתוכנית מספר 593764. ההחלטה נוגעת למבנה שברחוב יפו 72 בעיר – מבנה המשלב מגורים ותיירות, שבו נמצאת גם אכסניית "אברהם הוסטל" הידועה, ומייעדת אותו לפינוי-בינוי.

התוכנית שאושרה בוועדה המקומית כוללת הריסה של המבנה הקיים, שבו 72 יחידות דיור (39 מהן – חדרי האכסנייה) ו-18 חנויות בארבע קומות. במקומו, על פי התכנון, יוקמו שני מבנים: אחד בן שמונה קומות, והשני – מגדל בן 30 קומות. בסך הכול יהיו במבנים החדשים 172 יחידות דיור.

נוסף על אלו, כוללת התוכנית גם הקמת חזית מסחרית חדשה בשני הבניינים, בכל הרחובות ההיקפיים, מעבר ציבורי פנימי אל הבניין הסמוך ממזרח – אל תוכנית 'מתחם הבניין' המקודמת גם היא בימים אלו על ידי העירייה - ושטחים למשרדים, כמו גם לאכסניית "אברהם הוסטל", שתחזור למבנה החדש לאחר השלמת הפרויקט. כמו כן, יהיו במבנים החדשים בתי שימוש ציבוריים במפלס הרחוב, כ-450 מ"ר שטחים מבונים לצרכים עירוניים וכן שלוש כיתות של מעונות יום.

כיכר הדוידקה, או "כיכר החירות", נחשבת לאחד המקומות המוכרים והמרכזיים בירושלים. היא מהווה את מפגש הרחובות יפו, הנביאים וכי"ח, ונמצאת בסמוך לשוק מחנה יהודה. בשנות החמישים יצאו מהכיכר, עוד בימים שבהם ירושלים הייתה מחולקת, הפגנות והלוויות חשובות. במקום אנדרטה המנציחה את מרגמת הדוידקה, שהומצאה על ידי דוד ליבוביץ ונקראת על שמו.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אמר בעקבות אישור התוכנית: "הדוידקה היא פנינה היסטורית במרכז ירושלים. קידום תוכניות התחדשות עירונית באמצעות 'פינוי-בינוי' במרכז הבירה יהפוך אותה לעיר אטרקטיבית יותר, ויעמיד אותה בכל סטנדרט ובכל השוואה אל מול היפות שבערי תבל".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםהוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושליםמשה ליאוןהתחדשות עירוניתפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...