נתנאל גרופ השלימה את מכירת מתחם שגיא בלוד תמורת 73 מיליון שקל

הקונה: חברת אלדד פרי נדל"ן • במתחם מתוכנן לקום פרויקט מגורים שעשוי לכלול עד 450 יח"ד במקום – תוכנית ששווה למוכרת סכום של 157.5 מיליון שקל

שיתוף הכתבה

חברת נתנאל גרופ, המחזיקה בשטח של 10,050 מ"ר בלוד אשר נקרא גם "מתחם שגיא", מכרה את זכויותיה בשטח לחברת אלדד פרי נדל"ן, תמורת 73 מיליון שקל. שני הצדדים התקשרו ביניהם כבר בחודש מאי שעבר, אך העסקה הבשילה רק בימים האחרונים, עם העברת מלוא הסכום עבור האופציות לנתנאל גרופ.

בשלב הראשון משלמת חברת אלדד פרי על האופציות בלבד: במעמד החתימה כבר העבירה סכום של 7.9 מיליון שקל, וכעת השלימה את העברת יתרת הסכום – עוד 65.125 מיליון שקל, אשר מסתכמים יחד בכ-73 מיליון שקל. אם יתממשו זכויות הבנייה המלאות בפרויקט, תעביר הרוכשת לחברת נתנאל גרופ סכום נוסף של 85 מיליון שקל.

זכויות הבנייה במתחם שגיא עומדות במרכז ההסכם בין החברות: על פי התכנון המקורי, היו אמורים לקום במתחם שגיא "מגדלי נתנאל" – שני מגדלי מגורים בני 180 יח"ד. בעקבות בקשת עיריית לוד, הגישה החברה בקשה לשינוי התב"ע, כך שתתאפשר הקמת חמישה מגדלי מגורים - בני 450 יחידות דיור בסך הכול.

בהתאם לכך סיכמו שני הצדדים כי התמורה הסופית שתינתן לחברת נתנאל גרופ תיקבע בהתאם להיקף מימוש הזכויות בשטח, כך שעל כל יחידת דיור תקבל החברה סכום של 350,00 שקל. אם אכן תאושר התב"ע הכוללת 450 יחידות דיור, תקבל החברה בסך הכול סכום של 157.5 מיליון שקל. על פי הערכותיה, סכום כזה יותיר אותה עם רווח צפוי, לפני מס, של 85 מיליון שקל.

בהודעת חברת נתנאל גרופ לרשות לניירות ערך נמסר כי לחובת אלדד פרי נדל"ן נזקפת עדיין יתרת תשלום של 5.5 מיליון שקל, שאותו תשלים באמצעות הגוף המממן. "על מנת לאפשר לרוכשת ליטול מימון לתשלום יתרת התמורה, חתמה החברה על שטר משכון לטובת גוף פיננסי שמימן את תשלום יתרת התמורה עבור הרוכשת", כך נכתב בהודעה. "לחברה ניתנה הזכות, במקרה של העמדה לפירעון מיידי של המימון עקב הפרה של הרוכשת, לשחרר מהשעבוד לטובת הגוף הפיננסי את מגרש 3 שנמכר בעסקה, וכן את יתר המגרשים ששועבדו ולא נמכרו, וזאת בתמורה לסך של כ-19 מיליון שקל".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךנתנאל גרופזכויות בנייהאלדד פרימתחם שגיא
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...