לאחר שלוש שנים: אושרה הקמת מעונות סטודנטים בפארק הים בבת ים

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה את התוכנית, שהמכרז עבורה נסגר כבר ביולי 2016 • המעונות ייבנו על ידי חברת אזורים, ויכללו 217 יחידות דיור 

שיתוף הכתבה
הדמיית מעונות סטודנטים בפארק הים בבת יםהדמיית מעונות סטודנטים בפארק הים בבת ים

אושרה התוכנית להקמת מעונות הסטודנטים בשכונת "פארק הים" המדוברת בדרום-מערב בת ים: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה לאחרונה את התוכנית להקמת בניין אשר ייועד לסטודנטים – כצעד ראשון לקראת הקמת המוסד האקדמי המתוכנן בשכונה. 

המכרז להקמת המעונות נסגר עוד ביוני 2016, לפני כשלוש שנים, והזוכה בו הייתה חברת אזורים. היא תקים מבנה בן 12 קומות שיכלול 217 יחידות דיור, קומת קרקע למסחר ולפנאי, שתציע גם שירותי מחיה לסטודנטים דיירי המקום, וכן שתי קומות מרתפים ומחסנים. על גג המבנה מתוכנן להיבנות חדר כושר מרווח ומאובזר, מועדון וקפיטריה. המבנה תוכנן על ידי משרד גל אור פיישביין אדריכלים.

ברקע העובדה כי נדרש זמן רב למדי לאישור הפרויקט בוועדה המקומית, על אף שקודם על ידי העירייה עצמה, יש לציין שהוא מוקם על "קרקע חומה" – קרקע ציבורית, שלרוב עיריות אינן נוהגות להקצות לטובת בניינים, אלא דווקא לטובת שימושים ציבוריים. בעת סגירת המכרז ציינה עיריית בת ים כי זהו חלק ממהלך כולל שבו נקטה, להקצאת שטחים חומים עבור דיור בר השגה.

יש לציין כי נכון להיום אין מוסדות ציבוריים פעילים בבת ים, למעט שלוחת האוניברסיטה הפתוחה במכללת בת ים. התוכניות להקמת שכונת פארק הים, שהולכת ונבנית בימים אלו, כוללות גם הקמה של מוסד אקדמי ראשון בעיר, בשטח של 14 דונם. "המעונות ממוקמים במקום אסטרטגי חדש ומתפתח הכולל מגדלי מגורים, מלונות, שטחי מסחר ומבני ציבור", נמסר מהעירייה. "בכך הם יהוו חלק אינטגרלי מהמרקם העירוני ויאפשרו לגרים בהם להשתלב בעיר הן מבחינה תעסוקתית והן מבחינה קהילתית".

נוסף על פרויקט זה מבוצעים ברחבי העיר עוד כמה פרויקטים לדיור בר השגה לצעירים ולאזרחים ותיקים, כולל הפרויקט בשכונת פארק הים עצמה, שיכלול כ-130 דירות בגודל של עד 80 מ"ר. גם פרויקט זה ייבנה על קרקע חומה שנמצאת ברשות העירייה.

ראש העיר, צביקה ברוט: "מדובר בבשורה משמעותית שאנו מביאים לעיר. הקמת מעונות הסטודנטים הוא אינטרס עירוני-ציבורי. דיור בר השגה יאפשר לסטודנטים להתרכז בלימודים ולהשקיע את זמנם בהצטיינות. הם יביאו רוח צעירה, רעננה ותוססת ויחזקו את המסחר בעיר. אנו נבטיח כי שילובם בעשייה הקהילתית ילך ויעמיק. אני מאמין כי בהמשך הדרך הם ימצאו בבת-ים מקום להשתקע בו, ובכך יהוו עוגן חשוב לפיתוחה ולשגשוגה של העיר גם בעתיד. העירייה בראשותי תמשיך לפעול על מנת למצוא פתרונות דיור למשפחות הצעירות ולצעירים בכלל".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית בת יםהוועדה המקומית לתכנון ובנייה בת יםצביקה ברוטמעונות סטודנטיםשכונת פארק הים בבת ים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...