הקרב על כיכר אתרים: עיריית ת"א קוראת לבטל את החלטת הוולחו"ף

בתשובתה למועצה הארצית לתכנון ובנייה, לקראת הדיון הקרוב בערר על התוכנית, כותבת העירייה: "התוצאה התכנונית בעקבות החלטתה של הוולחו"ף אינה התוצאה המיטבית"

שיתוף הכתבה
עיריית ת"א קוראת לבטל את החלטת הוולחו"ףעיריית ת"א קוראת לבטל את החלטת הוולחו"ף

יממה לפני הדיון החשוב בוועדת הערר של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, התכונה סביב תוכנית כיכר אתרים בתל אביב הולכת וגוברת: עיריית תל אביב הגישה לאחרונה את תשובתה הרשמית למועצה הארצית לתכנון ובנייה, לקראת הדיון שייערך מחר (ה'),ובה היא קוראת באופן חד-משמעי לבטל את החלטת הוועדה לשמירה על הסביבה החופית, אשר מגבילה את הבינוי במקום לגובה של 25 קומות בלבד.

כזכור, בסוף פברואר האחרון נערך דיון בוולחו"ף, באשר לערר שהגישו בעלי זכויות במתחם, חברת מלון מרינה בע"מ, בבקשה להחריג את המתחם מההוראות הכלליות שנקבעו לאזור, ולאפשר הקמה של מגדלים בני 40 קומות. הוולחו"ף דחתה את הבקשה והמליצה להותיר את התוכנית כפי שהיא, בהתאם להוראות התוכנית הכוללנית המופקדת לאזור, אשר קובעות כי גובה הבינוי יהיה עד 25 קומות, וכי לא יותרו שימושי מגורים ממערב לרחוב הירקון.

[quote]

בתשובה שהוגשה למועצה הארצית לתכנון ובנייה פוסקת עיריית תל אביב כי החלטת הוולחו"ף ניתנה למרות החלטת הוועדה המחוזית שקיבלה כאמור את המלצת החוקר המומחה שנתמנה לדון בהתנגדויות - אשר קבע כי יש לאפשר במתחם הכיכר עירוב שימושים למלונאות ומגורים, בנייה גבוהה יותר וזכויות בניה רחבות יותר מאלו שאושרו בנוסח התוכנית המופקדת.

"החלטת הוועדה המחוזית בנוגע להתנגדויות שהוגשו התקבלה לאחר עבודה מאומצת", נכתב בתשובת העירייה, "ולאחר שכל הגורמים המקצועיים הצריכים לעניין בחנו ושקלו כל היבט של התוכנית, לצד השפעתה על הסביבה, מרקם החיים העירוני, פיתוחו של מתחם כיכר אתרים ופיתוחה הכללי של העיר תל אביב יפו, בשים לב למגמות עיור משמעותיות ומעל הכול, רווחת תושביה של העיר.

התוצאה התכנונית שהתקבלה מהחלטתה של הוולחו"ף אינה התוצאה המיטבית, גם לשיטתה, שכן התכנון שנקבע על ידה אינו ישים בפועל ואף אינו מבטיח את שמירת השטחים הציבוריים כפי שביקשה להבטיח, שיקול אשר עמד בבסיס החלטתה לבטל את השינוי אותו קבעה הועדה המחוזית".

עוד התייחסה העירייה לעניין ההיתר לבניית נדל"ן למגורים במתחם: "החלטת הוועדה המחוזית להוסיף גם בכיכר אתרים שימוש למגורים כתוספת לשימוש המלונאי, כפי שקבוע ביתר קו החוף, הינה החלטה סבירה וראויה ואף אין בה שינוי מהותי ממדיניותה הכללית של תכנית המתאר לגבי קו החוף. יתרה מכך, אין בשימוש למגורים כל הפקעה של הים או של החוף מהציבור, שכן למותר לציין כי הים לא מנוכס לאף מבנה והוא נשאר ויישאר פתוח לכולם, תוך מתן גישה חופשית ומלאה לכל תושבי העיר, ואלה הבאים לבקר בה מעת לעת".
לסיכומו של עניין מצהירה העירייה כי "דווקא תוכנית מפורטת בסמכות ועדה מקומית, אשר תאושר מכוח תוכנית המתאר, היא-היא התוכנית אשר לה מירב הסיכויים להבטיח את מעמדו של קו החוף כשטח בעל מרחב ציבורי איכותי ורחב ככל הניתן".

הוולחו"ף: "בינוי עד 25 קומות בלבד"

אתמול פרסמה הוועדה הודעה משלה לקראת הדיון הקרוב בוועדת הערר של המועצה הארצית, ובה היא ממליצה הוועדה לוועדת הערר של המועצה הארצית לתכנון ובנייה לדחות את הערר שיהווה את מרכז הדיון ביום חמישי הקרוב, ולהותיר את התוכנית על כנה: בינוי בגובה של עד 25 קומות, למלונאות בלבד.

הוולחו"ף מדגישה כי "ההחלטה שהתקבלה בעניין מתחם כיכר אתרים, לפיה יש להותיר את עקרונות התכנון כפי שהותוו בתוכנית הכוללנית המופקדת, ולבחון את שינויים במסגרת תכנית מפורטת ותוך שקילת כל השיקולים התכנוניים הרלוונטיים, היא החלטה תכנונית נכונה וסבירה בנסיבות העניין, ואף לא נפלו בה פגמים משפטים כלשהם".
 

לפני כחודש דנו בעניין עם עמיר בירם, מנהל ושותף בקבוצת JTLV , במסגרת פרק 28 בפודקאסט "מגדל בבל" של מרכז הנדל"ן . האזינו:

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:זכויות בנייהמקרקעיןעמיר בירםJTLV
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...