חשיפה: הקבלנים עתרו נגד מדיניות התמ"א החדשה של עיריית ר"ג

התאחדות בוני הארץ הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב עתירה מנהלית נגד הוועדה המקומית • "ההחלטה על שינוי המדיניות - אינה חוקית והתקבלה בחוסר סמכות"

שיתוף הכתבה
ראש עיריית ר"ג - כרמל שאמה ראש עיריית ר"ג - כרמל שאמה

התאחדות בוני הארץ עותרת נגד עיריית רמת גן והוועדה המקומית לתכנון ובנייה, בגין שינוי מדיניות תמ"א 38 בעיר: ההתאחדות הגישה היום (ה'), באמצעות עורכי הדין איל מאמו ודנה פריד ממשרד עורכי הדין אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות' עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בדרישה לבטל את החלטת הוועדה המקומית לשינוי המדיניות, ולהורות לה לדון ולהחליט בנוגע לכל הבקשות להיתר התלויות ועומדות בפניה.

בעתירה שהגישה התאחדות בוני הארץ היא מכנה את החלטת העירייה "החלטה בלתי סבירה שנתקבלה בניגוד לאמות מידה בסיסיות במשפט המנהלי, הפוגעת באופן בלתי מידתי באמון הציבור ובוודאות התכנונית הנדרשת, העתידה לגרום לנזקים מהותיים ומסכנת חיי אדם".

עוד טוענת ההתאחדות בעתירתה כי במסגרת ההחלטה "נפלו פגמים מהותיים, היא מבוססת על תשתית עובדתית חסרה ועל שיקולים פסולים, לא נשקלו בגדרה כל השיקולים הרלוונטיים ולא נערכו במסגרתה איזונים ראויים. לאור כל האמור הרי שמדובר בהחלטה בלתי חוקית, החורגת ממתחם הסבירות באופן קיצוני ובלתי מידתי ואשר דינה להתבטל".

כזכור, באפריל האחרון הכריז ראש העיר, כרמל שאמה הכהן, כי לא יאפשר תמ"א 38 נקודתית בעיר. בהמשך פורסמו גם פרטי המדיניות החדשה שקבעה הוועדה המקומית, שעיקרם: "נקודתית על חלקה אחת, תאושר באופן חריג ומנימוקים שיירשמו, רק היכן שאינה פוגעת באפשרות לתכנון מתחמי קיים או עתידי, רק בהתאם למצב התשתיות הציבוריות בסביבה ותוך התחשבות במצבה הפיננסי והתקציבי של העיר בתקציב הרגיל והפיתוח". לחצו כאן לקריאה על המשמעות הרחבה של מדיניות זו.

[quote]

בעתירה נכתב כי במשך שנים ועד לאחרונה עודדה עיריית רמת גן פרויקטים של התחדשות עירונית באמצעות תמ"א 38 , והוועדה המקומית פעלה רבות בנושא וכן קבעה את מדיניות 2017 שהתוותה וקבעה הנחיות תכנוניות מקומיות. 

"במבחן התוצאה נראה כי תמ"א 38 היטיבה עם העיר רמת גן, הפיחה בה רוח ותקווה חדשה, הובילה להפיכתה מעיר ישנה לעיר מתחדשת ופורחת. בתי הספר בעיר התמלאו, מבנים בלתי מתוחזקים חודשו ושופרו, מומשו הפקעות והמרחב הציבורי גדל.

והינה זה פלא, זמן קצר לאחר שהועדה המקומית אישרה את מדיניות 2017, פעלה אותה ועדה מקומית, בהרכבה המחודש לאחר הבחירות המוניציפליות, לאישור מדיניות חדשה – "מדיניות 2019" – חלף המדיניות הקודמת שהיא עצמה אישרה, ללא נימוקים סבירים או שינוי נסיבות שיש בו כדי להצדיק שינוי כאמור, במהלך חפוז, בלתי מבוסס עובדתית, תכנונית או משפטית. כך היא מבקשת להוריד לטמיון עבודה מאומצת שנעשתה בפרויקטים רבים שנרקמו ועודם מצויים בשלבי הכנה. המדיניות החדשה אף אושרה מבלי שנקבעו הוראות מעבר להחלתה, קרי הלכה למעשה - מדיניות 2019 חלה באופן רטרואקטיבי על כלל הפרויקטים".

"מדיניות 2019, שאושרה באופן בלתי חוקי ובחוסר סמכות, עתידה לבטל כליל את תחולת
תמ"א 38 בעיר רמת גן, באופן שבו לא ניתן יהיה לאשר פרויקטים מכוחה, שכן המדיניות החדשה
מצמצמת את יישומה לכדי מקרים ונסיבות בלתי אפשריים למימוש".

ההתאחדות אף צירפה לעתירה את היועץ המשפטי לממשלה כמשיב פורמאלי. "בשל האינטרס הציבורי המשמעותי העומד בבסיס הליך זה, ובשל ההשלכות הרחבות הכרוכות בו, העותרת סבורה כי התייצבותו של היועץ המשפטי לממשלה להליך הינה ראויה והכרחית".

בהתאם לכך מבקשת העותרת מבית המשפט, כאמור, להורות על ביטול המדיניות החדשה, על הותרת המדיניות הקודמת בתוקף, ועל בחינת על הבקשות להיתר התלויות ועומדות בפני הוועדה המקומית. עוד מבקשת ההתאחדות מבית המשפט לחייב את הוועדה בתשלום מלוא הוצאותיה, לרבות שכר טרחת עו"ד.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:כרמל שאמה הכהןהפקעה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...