המועצה הארצית החליטה: בינוי בתוכנית כיכר אתרים – עד 25 קומות

ועדת המשנה לעררים קיבלה את עמדת הוולחו"ף, וקבעה עוד כי היקף שימושי התיירות בתוכנית לא יפחת מ-30% • "אין מניעה שבתכנון המפורט יאושרו החריגות המבוקשות"

שיתוף הכתבה
המועצה הארצית החליטה: בינוי בתוכנית כיכר אתרים – עד 25 קומותהמועצה הארצית החליטה: בינוי בתוכנית כיכר אתרים – עד 25 קומות

הבינוי בתוכנית כיכר אתרים יוגבל ל-25 קומות, והיקף שימושי התיירות בה לא יפחת מ-30% - כך קבעה היום (ד') ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, באחת הסוגיות המרתקות שנידונו בה לאחרונה.

כזכור, הן בעלי הזכויות במתחם – חברת JTLV נכסי עידית וחברת מלון מרינה (שנמצא בסמוך לכיכר) – והן עיריית תל אביב קראו לאפשר הקמה של מגדלים בני 40 קומות במסגרת התוכנית, וכן פעלו להגדלת זכויות הבנייה למגורים במתחם, כך שהיחס בין מגורים למלונאות בו יהיה 50:50. מנגד קבעה הוועדה לשמירה על הסביבה החופית, הוולחו"ף, הפועלת תחת מנהל התכנון , כי יש להותיר את התוכנית כפי שהייתה במקור, בהתאם לתוכנית הכוללנית המופקדת באזור – בינוי של עד 25 קומות, וללא אפשרות לשימושי מגורים ממערב לרחוב הירקון.  

דיונים רבים התקיימו סביב סוגיה זו, ולאחרונה היא הגיעה לפתחה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, במסגרת ועדת המשנה לעררים. היום, כאמור, קבעה הוועדה פה אחד כי יש לאמץ את עמדתה של הוולחו"ף ולהגביל את הבינוי ל-25 קומות בלבד. עוד קבעה ועדת המשנה כי היקף שימושי התיירות לא יפחת מ-30%.

[quote]

"הגבלת הבינוי ל-25 קומות, גם מבחינה מהותית ו-ודאי בנסיבות שבהן טרם הוצגה הצדקה לחריגה ממנו, היא החלטה סבירה ונכונה המשקפת הפעלת שיקול דעת ראוי של הוולחו"ף במסגרת סמכותה", קבעה ועדת המשנה. 

הוועדה פסקה כי עד לשלב התכנון המפורט של השטח, שבו יתבררו גודל המגרש לאחר הפרשות לצורכי ציבור, היקף זכויות הבנייה שניתן יהיה לגזור ממנו והיקף זכויות הבנייה הנוספות הנדרשות לצורך הפיכת התכנון לישים מבחינה כלכלית – אין ודאות לגבי ההצדקה לחריגות המבוקשות בעניין גובה המבנים והרח"ק, ולגבי היקפן.

אם תימצא הצדקה - ניתן יהיה לאשר החריגות

בהחלטתה הדגישה הוועדה כי אין מניעה שבתכנון המפורט יאושרו החריגות המבוקשות מהוראות תוכנית תא/5000 , אם תימצא לכך הצדקה, אלא שתכנון מפורט שכזה יתבצע לאחר גיבוש מסמך מדיניות למתחם החופי על ידי הוועדה המקומית, כפי שמורה תוכנית תא/5000, ויידרש לאישור הוועדה המחוזית והוולחו"ף, בהיותו חורג מהותכנית הכוללנית.

באשר לשימושים המותרים במתחם, הוועדה סברה כי יש לאשר בשלב זה חריגות בהוראות הכלליות שיחולו על המתחם, אך קבעה כי "בהתאם להוראות כלליות אלה ביחס לאזור מוטה מלונאות, הקבועות בסעיף 3.7.2 לתוכנית תא/5000 , לא יופחתו שטחי המלונאות המאושרים כיום, ובשטחים שיתווספו לא יפחת היקף השטחים לשימוש מלונאות מ-30%. כלומר בפועל, בבנייה עתידית בכיכר אתרים, יעלה היקף השימוש למלונאות על 30% שכן עליו להתווסף על שטחי המלונאות המאושרים כיום". 

באשר לעניין הרח"ק (רצפה חלקי קרקע – סך כל שטח הבנייה מעל הקרקע),הוועדה קבעה כי קיים קושי לקבוע את הרח"ק כל עוד אין ודאות לגבי היקף ההפרשה לצורכי ציבור, והעוררת (החברה היזמית) מבקשת לגזור אותו מזכויות הבנייה שברצונה לאשר בתוכנית המפורטת, במקום ההליך שלפיו נגזרות זכויות הבנייה מגודל המגרש ומהרח"ק שנקבע לגביו. "הוועדה סבורה כי צדקה הוולחו"ף בקובעה כי המידע שהוצג בפניה אינו מדויק, מבוסס וקונקרטי מספיק לצורך שינוי המגבלה הכללית של הרח"ק המרבי שנקבעה בתוכנית הכוללנית בשלב זה".

לפני כשלושה חודשים התראיין בפרק 28 בפודקאסט "מגדל בבל" של מרכז הנדל"ן עמיר בירם, מייסד ומנהל קרן JTLV ירושלים-תל אביב להשקעות בנדל"ן, והתייחס גם לפרויקט כיכר אתרים כשאמר: "חלק קטן מהמתנגדים גרים ליד הפרויקט וחלק אחר הם בעלי אינטרסים כאלה ואחרים, לרבות אדריכלים שרצו להחליף את האדריכלים שלנו".

האזינו לפודקאסט המל


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המועצה הארצית לתכנון ובנייהעיריית תל אביבמגדל בבל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...