אושרה תוכנית המתאר בדימונה: 23 אלף יח"ד ושטחי תעסוקה נרחבים

התוכנית כוללת גם תוספת של כניסה צפונית לעיר, וכן הקמת תחנת רכבת באחת הכניסות • "מתווה את הדרך לחיזוק מוקדי התעסוקה, שיביאו לפיתוח משמעותי של העיר"

שיתוף הכתבה

משרד הבינוי והשיכון מודיע היום (ד') כי הוא מקדם תוכנית מתאר מקומית לעיר דימונה, שאושרה לא מכבר לתוקף בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז דרום. התוכנית מציעה גידול של כ-7,000 יחידות דיור בעיר מעבר למצב המאושר כיום, ובסך הכול כוללת כ-23,000 יח"ד וכ-1.5 מיליון מ"ר תעסוקה ומסחר. 

התוכנית כוללת שני סעיפים חשובים, אשר טומנים בחובם שתי בשורות לתושבי העיר: הראשון - חיזוק מעמדה האזורי של העיר ושילובה במטרופולין באר שבע כעוגן של מסחר ותיירות, באמצעות הוספת אזורי מסחר ותיירות, טיפול נופי בתחום העיר וסביבותיה, שדרוג הכניסות לעיר והוספת כניסה צפונית חדשה; השני – שיפור מערך התנועה הרדיאלי הקיים, בדגש על מערך התחבורה הציבורית ועל שילוב שבילי אופניים. התוכנית מתמקדת בהגברת הנגישות התחבורתית העירונית והבינעירונית, בין היתר באמצעות קביעת תחנת רכבת בכניסה לעיר.

במסגרת התוכנית נקבע כי עיקרון פיתוח העיר ייעשה תוך שמירה על דימונה כעל עיר קומפקטית ומרוכזת, המתאימה לסביבה המדברית. "תוספת יחידות הדיור תושג באמצעות שדרוג וחידוש הרקמה הקיימת ומרכז העיר, והן באמצעות הקמת שכונות חדשות ייחודיות ובעלות איכות, תוך דגש בפיתוח אזורים בעלי תנאי האקלים והנוף מיטביים, בבנייה המותאמת למדבר, במגוון טיפוסי דירות וגדלים, ביצירת סביבה מוצלת על ידי מבנים, עצים ברחובות ואמצעים נוספים להצללה, ובממשק בין העיר למדבר", נכתב בתיאור התוכנית. 

עוד מקדישים המתכננים סעיף נפרד לשמירה על שטחים פתוחים ולפיתוח התיירותי (בעיקר בפארק בן גוריון והגן הלאומי ממשית),יצירת סביבת חיים נקייה, נגישות נוחה ונוחות אקלימית, שמירת האיזון בין ישן וחדש, וטיפול בשטחים ריקים ועזובים.

"מערך השטחים הפתוחים בתוכנית מהווה נדבך משמעותי בפיתוח דימונה כעיר קומפקטית ומדברית", נכתב בהודעת משרד הבינוי והשיכון . "התוכנית כוללת הוראות בדבר שדרוג שטחים פתוחים ותכנונם באופן המחזק את הייחוד והאופי המקומי של דימונה ותואם לעקרונות תכנון בר-קיימא. כמו כן התוכנית מסמנת את פארק ממשית כמוקד תיירותי לחיזוק ולפיתוח".

התוכנית קודמה על ידי המשרד, רשות מקרקעי ישראל ועיריית דימונה, ונערכה על ידי משרד נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים וצוות יועצים מקצועי רב-תחומי.

בני דרייפוס, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון : "התוכנית משלבת תובנות מהסכמי גג בערים פריפריאליות כמענה כולל לרשות. זו לא תוכנית של יחידות דיור בלבד, אלא תוכנית הכוללת מוקדי תיירות, מסחר, תעסוקה, שטחי פנאי ותרבות, זאת כדי להביא פתרון כולל שמסייע לחוסן הכלכלי של הרשות".

ורד סולומון ממן, אדריכלית ראשית משרד הבנוי והשיכון: "תוכנית המתאר של דימונה מייצגת את תפיסת התכנון העירונית שהמשרד מקדם בשנים האחרונות, המציבה את התושב במרכז כהולך רגל וצרכן של המרחב הציבורי. דגש מיוחד הושם בהנחיות התכנון לטיפול במרחב הקיים, תוך התייחסות מיוחדת לאקלים המדברי, מילוי הרקמה הבנויה ושמירה על שטחים פתוחים לרווחת התושבים".

מתכנן מחוז דרום במנהל התכנון, תומר גוטהלף: "העיר דימונה היא בירת הנגב המזרחי ומוקד פיתוח עתידי חשוב ביותר. תוכנית המתאר מתווה את הדרך לחיזוק מוקדי התעסוקה בדימונה, שיביאו לפיתוח משמעותי של העיר". 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןבני דרייפוסתומר גוטהלףורד סולומון ממןהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז דרום
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...