בשורה למגזר החרדי בצפון: 2,300 יח"ד ליישוב רכסים שליד חיפה

הוועדה המחוזית חיפה אישרה את תוכנית המתאר ליישוב, אשר תיתן מענה להיקף אוכלוסייה צפוי של 35 אלף תושבים • כיום מונה היישוב, החרדי ברובו, כ-12 אלף איש

שיתוף הכתבה

2,300 יחידות דיור חדשות ו-35 אלף תושבים: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, אישרה לאחרונה את תוכנית המתאר של היישוב רכסים, יישוב חרדי ברובו, שנמצא בסמוך לחיפה ובצמוד לקטע הצפוני החדש של כביש 6. התוכנית מציעה תשתית תכנונית לגידול אוכלוסיית היישוב מכ-12,000 תושבים כיום לכ-35,000 תושבים בעתיד, תוך התייחסות לצרכים המיוחדים של אוכלוסייתה. מדובר בתוכנית מתאר מפורטת לכלל היישוב, שמכוחה ניתן להוציא היתרי בנייה ביישוב. 

[quote]

ממנהל התכנון נמסר כי התוכנית כוללת תוספת של 855 יחידות דיור בבנייה חדשה ועוד כ-1,500 בהתחדשות עירונית בשכונת גבעה א'. נוסף על יחידות הדיור, כוללת התוכנית תוספת של שטחי מסחר ותעסוקה ליישוב, בהיקף של כ-25,000 מ"ר. במנהל מדגישים כי נתונים אלו אינם כוללים את התוכנית המאושרת לגבעת הפרסה, הכוללת כ-1,900 יחידות דיור ו-55,000 מ"ר למסחר ותעסוקה, וכן את תוכנית שכונת רסקו המופקדת, הכוללת 455 יחידות דיור. 
 
נוסף על אלו, התוכנית כוללת הוראות להתחדשות עירונית, לעיבוי וציפוף מבוקרים ולהסדרת הבינוי בתחום היישוב הקיים, ונותנת מענה לצרכים במוסדות ציבור ובשטחים פתוחים ולפיתוח המערכת התחבורתית והתשתיות העירוניות, בהתאם לגידול באוכלוסיית היישוב. התוכנית גם שמה דגש בחיבורה של רכסים לשכונת שרונה החדשה שאושרה במזרח, ושאפשרה את קידום אזור התעסוקה בתווך שבין הגבעות. 

מתכננת מחוז חיפה במנהל התכנון, ליאת פלד, ציינה כי "התוכנית תיתן מענה לצורכי הדיור במגזר החרדי במרקם הבנוי והוותיק ביישוב. כמו כן, התוכנית מעודדת התחדשות עירונית ומוסיפה זכויות בנייה בחלק מהאזורים ביישוב שלא תוכננו בעבר בהתאם לאופייה הייחודי של אוכלוסייה זו".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יחידות דיור חדשותהוועדה המחוזית חיפהאיתמר בן דודתב"עיישוב רכסיםליאת פלד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...