אושר קידום הקו הזהוב של הרכבת הקלה בירושלים; אורכו: 1.2 ק"מ

גורמי התכנון ממשיכים בקידום תוכניות לפיתוח כולל בעיר הבירה • הקטע המקודם, שנקרא גם "שלוחת המוזיאונים", מהווה את חלקו המערבי של הקו הזהוב כולו

שיתוף הכתבה
הדמיית קידום הקו הזהוב של הרכבת הקלה בירושליםהדמיית קידום הקו הזהוב של הרכבת הקלה בירושלים

תנופת פיתוח התשתיות בירושלים נמשכת: אחרי שבשבוע שעבר דיווחנו על פרסום המכרז הראשון בפרויקט הכניסה לעיר, מודיעה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים על ההחלטה לקדם את תוכנית "הקו הזהוב" בבירה, כחלק מרשת הקווים של הרכבת הקלה בעיר. 

במנהל התכנון מציינים שמדובר בתוכנית שהינה "חלק ממהלך כולל לפיתוח מערכת הסעת ההמונים בירושלים". "הקו הזהוב", המכונה גם 'שלוחת המוזיאונים', יצא משדרות רבין וימשיך עד למוזיאון ישראל. תוואי זה הינו חלקו המערבי של הקו הזהוב כולו, בעוד חלקו המזרחי עתיד להגיע לעיר העתיקה, ויוגש במסגרת תוכנית נפרדת. 

השלוחה שמקודמת כעת מתחברת לקו הירוק ולקו האדום של הרכבת הקלה. אורך התוואי הינו כ-1.2 ק"מ ויש בו שלוש תחנות בלבד - בית המשפט העליון, הכנסת ומוזיאון ישראל. הרכבת צפויה לעבור ברחובות זוסמן, קפלן ו-וייז. העבודות צפויות להתחיל בשנת 2024. 

"בניגוד לקווי הרכבת הקלה שאושרו עד עתה, הקו המוזהב אינו עובר בשכונות מגורים אלא בקריית הלאום, אשר בה ריכוז של מוסדות ציבור קולטי קהל וריכוז של משרדי ממשלה, המהווים מוקדי תעסוקה", נכתב בהחלטת הוועדה. "שלוחה זו אינה עומדת בפני עצמה, והיא המשך ליתר צירי הרכבת הקלה אשר אושרו עד עתה, ומתחברת באופן ישיר לתוואי הקו הירוק ולתוואי הקו האדום המשרתים שכונות רבות בעיר".

נוסף על התוואי החדש, מקדמת הוועדה גם תכנון לחניון תת-קרקעי בחזית מוזיאון ישראל, והפיכת החניון העילי המשרת כיום את באי המוזיאון לכיכר עירונית שבה ניתן יהיה לקיים אירועי תרבות. עוד החלה לקדם הוועדה תוכנית לקמת מרכז תחזוקה ותפעול של הרכבת ("דיפו") במלחה, שמתוכנן להכיל כ-102 קרונות (51 רכבות) של הרכבת הקלה. 

התוכנית מייעדת את הדיפו לדרום שכונת גילה, בין כביש בגין לרחוב בנבנישתי. שטח התוכנית כ-72 דונם, והיא כוללת גם טיפול ושיקום של תוואי נחל רפאים העובר לצד הדיפו, אשר הוסט בעבר בעת הקמת מסילת הרכבת הכבדה באזור. שתי התוכניות הוגשו על ידי עיריית ירושלים, ביוזמת תוכנית אב לתחבורה.

הקו הזהוב מצטרף ל-65 ק"מ שכבר אושרו במסגרת התוכניות עבור שלושת קווי הרכבת הקלה -  האדום, הירוק והכחול. כבר כיום משתמשים ברכבת הקלה כ-160,000 תושבים ביממה, ומספר זה צפוי לעלות משמעותית עם השלמת הקווים המתוכננים. כאמור, תוכניות אלו מצטרפות לכמה פרויקטי ענק שמתבצעים בימים אלו בירושלים, ובראשם הקמת פרויקט הכניסה לעיר, שעתיד להיות מרכז התעסוקה גדול והמרכז של ירושלים.

מתכננת המחוז במנהל התכנון, שירה תלמי, ציינה: "הקו המוזהב הינו זרוע רכבת קלה אשר תשרת באופן מיטבי את רצועת המוזיאונים ואת משרדי הממשלה, ותאפשר שירות מיטבי ואיכותי תוך יצירת מרחב ציבורי מצטיין גם עבור התיירים והמבקרים הפוקדים את העיר. קידום התוכניות הללו הינו נדבך נוסף בקידומה של רשת הסעת ההמונים בעיר ירושלים, רשת אשר תקדם את מימוש יעדי הפיתוח של העיר ואת התוכנית האסטרטגית, תוך שיפור איכות החיים של תושבי העיר ומבקריה".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםהרכבת הקלהשירה תלמי-באבאיהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושליםהקו הזהובשלוחת המוזיאונים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...