עבור 650 יח"ד בנווה צדק: פונה מוזיאון בתי האוסף לתולדות צה"ל

הושלם פינויו של עוד מתקן צה"לי מקרקעות יקרות במרכז הארץ, הפעם עבור הקמת דירות, מסחר ומלונאות במתחם תוכנית מנשייה בדרום ת"א • וידאו הפינוי - בכתבה

שיתוף הכתבה
פינוי מוזיאון בתי האוסף לתולדות צה"לפינוי מוזיאון בתי האוסף לתולדות צה"ל

עוד קרקע יקרה מפונה לטובת פרויקט נדל"ני במרכז הארץ: משרד הביטחון הודיע היום (ד') כי השלים בימים האחרונים את פינוי מוזיאון "בתי האוסף לתולדות צה"ל" בתל אביב, ואת מסירת השטח לידי רשות מקרקעי ישראל . מדובר בשטח של כ-22 דונמים, בין רחוב יפו לבין שכונת נווה צדק, לא רחוק מקו החוף של תל אביב. השטח כלול בתוכנית מנשייה שבדרום העיר, ומקודמת בימים אלו על ידי העירייה.

המוזיאון הצה"לי שימש את מערכת הביטחון ואת צה"ל במשך שנים רבות. על הקרקע המפונה מתוכננות לקום 650 יחידות דיור, ולצידן עוד עשרות אלפי מטרים של שטחי מסחר ומלונאות, במסגרת השינוי הכללי שעובר האזור במסגרת תוכנית מנשייה.

צפו בווידאו המתעד את פינוי המוזיאון:

הפינוי נעשה על ידי משרד הביטחון, בפרויקט משותף לאגף מבצעים, לוגיסטיקה ונכסים (אמו"ן) ויחידת המורשת והמוזיאונים באגף משפחות הנצחה ומורשת. בטקס מרגש בחצר המוזיאון מסר אבי מערבי, ראש חטיבת שיווק ופינוי מחנות במשרד הביטחון, את מפתחות המתחם לנציג רשות מקרקעי ישראל . הפינוי הוא חלק ממהלכי שוה"ם (שיווק והעתקת מחנות) שמוביל משרד הביטחון להוצאה היסטורית של מחנות צה"ל ממרכזי הערים הגדולות והעתקתם לנגב ולגליל. 
 
במשרד הביטחון מציינים כי תכנון המתחם החל עוד בשנות ה-90 של המאה הקודמת, אך נעצר על ידי עיריית תל אביב, שהחלה לקדם את התוכניות שוב בשנים האחרונות, עם התקדמות הפיתוח באזור ויישום הקמת הקו האדום של הרכבת הקלה.

[quote]

מוזיאון בתי האוסף הכיל יותר מ-9,000 פריטים ייחודים, החל בתקופת המנדט הבריטי ועד לזמנים אלה. בין היתר שימש המוזיאון בית לנגמ"ש של מוטה גור, לרכב השרד של דוד בן גוריון ולעוד עשרות רבות של טנקים, נגמ"שים וכלי רכב משוריינים שמספרים את סיפורו של צה"ל. כולם נארזו ברגישות, במבצע לוגיסטי מורכב ביותר, והועברו לאחסון באופן מיטבי, עד להשלמת בניית המשכן החדש של המוזיאון - בלטרון.

שלומי מעיין, מנהל יחידת המורשת והמוזיאונים באגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון: "מבצע פינוי מוזיאון 'בתי האוסף לתולדות צה"ל' חִייב תכנון קפדני שארך למעלה משנה, ומחשבה כיצד לארוז ולשמר את כל אחד מאלפי הפריטים שמספרים את ההיסטוריה הביטחונית של מדינת ישראל מתקופת המחתרות ועד ימינו".

יובל גבאי, ראש חטיבת המבצעים באגף מבצעים לוגיסטיים ונכסים (אמו"ן) שבמשרד הביטחון: "זהו אחד המבצעים הלוגיסטיים הייחודיים שניהלנו. הוא כלל סגירת רחובות רבים בתל אביב לצורך העברת שיירות טנקים ונגמ"שים למשכנם החדש. בזכות שיתוף פעולה והירתמותם של גורמים רבים למבצע, הצלחנו להקדים את תאריך הפינוי בחודשיים. כל מוצג קיבל מאיתנו יחס אישי ונארז באופן המיטבי כדי לשמרו לעוד הרבה שנים קדימה".

גילי טסלר מתכננת מחוז תל אביב ברמ"י: "מתחם בתי האוסף הינו חלק אינטגרלי וחשוב בתוכנית מנשייה תא/4408 המקודמת על ידי רמ"י והעירייה. השטחים מהווים את החלק המחבר מצפון לרחוב יפו ההיסטורי ומדרומו, ובתחומה של התוכנית שימושים מעורבים הכוללים את מתחם התחנה ההיסטורית, בתי האוסף, שטחי מלונאות, מגורים מסחר ומשרדים. שטחי הציבור והרחובות תוכננו באופן המייצר רציפות הליכה ושבילי אופניים משכונות נווה צדק לאזור קצה רוטשילד וכרם התימנים, לכיוון דרום-מערב בואכה פלורנטין ויפו. כעת, משהוחזר סוף-סוף המתחם לידי המדינה, ניתן יהיה להתקדם עם תכנון המתחם, שימור המבנים ויצירת אזור מיוחד נוסף בעיר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמשרד הביטחוןעיריית תל אביבתא/4408
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...