ב"ש רואה אדום: ירידה של 40% במכירות המשקיעים ודירות יד שנייה

שיתוף הכתבה
באר-שבעבאר-שבע

מה קורה לשוק הנדל"ן בבאר שבע? על פי נתוני אגף הכלכלנית הראשית במשרד האוצר שפורסמו היום (ב'),נרשמות כמה מגמות שליליות מדאיגות בנוגע לפעילות בענף המקומי. המגמות מראות על ירידות של 40% ויותר בכמה מדדים מרכזיים לאורך חודש יוני האחרון.

על פי נתוני האגף, נרשמה ביוני החולף בבירת הנגב ירידה של 40% בהיקף המכירות של משקיעים – מכירת "דירות נוספות" המיועדות להשקעה. לצד זה, נרשמה ירידה בשיעור דומה בסך העסקאות בדירות יד שנייה באזור זה – נתון המשקף, לדברי אנשי משרד האוצר, ירידה בהיקף המכירות של משפרי הדיור בבאר שבע ובסביבתה. "חולשה זו בפלח השוק של דירות יד שנייה, הנמשכת מתחילת 2019, באה לידי ביטוי גם במשך זמן ארוך הדרוש ל'דירות בהמתנה' באזור זה כדי להימכר", מציינים באגף הכלכלנית הראשית.

לצד נתונים אלו, מתברר כי ביוני 2019 נרשמה ירידה של 47% ברכישת דירות בבאר שבע על ידי הזוגות הצעירים בשוק החופשי (נתון המוגדר גם כרכישת דירה ראשונה). ירידה זאת מוסברת בין היתר בעלייה משמעותית ברכישת דירות בעיר במסגרת תוכניות מחיר למשתכן . מספר הדירות החדשות שנמכרו בשוק החופשי בבאר שבע עלה ב-7% ביוני.

 

נתניה מככבת

לעומת באר שבע, בולטת נתניה בפעילותה הנדל"נית ביוני 2019. כך למשל, מספר הדירות החדשות שנמכרו בשוק החופשי זינק בשיעור של 60% - הגידול המשמעותי ביותר בחודש זה מבחינת אזורים גאוגרפיים. "אינדיקציה לכך ניתן לקבל מתאריך המסירה הצפוי של הדירה", נכתב בהודעת האוצר. "כך, אם בחודשים אפריל-מאי 2019 רק כרבע מהדירות החדשות שנמכרו באזור נתניה היו עם תאריך מסירה של שנתיים ומעלה, בחודש יוני עלה שיעור זה ל-40%".

גידול משמעותי, שאותו אף מגדירים באוצר כ"חריג", נרשם בנתניה בכל הנוגע לרכישות הזוגות הצעירים בשוק החופשי: אלו עלו ב-49% ביוני 2019. ניתוח מאפייני רוכשים אלו באזור נתניה מעלה כי רק כמחציתם אכן זוגות צעירים, וכי היתר רווקים ברובם. "השכר החציוני למשק בית של רוכשים אלו עמד על 15 אלף שקל ברוטו לחודש, בעוד מחיר הדירה החציוני עמד על 2 מיליון שקל", מנתחים אנשי האוצר. "ממצאים אלו מרמזים כי חלק לא מבוטל מרכישות אלו בוצע במימון ההורים (תוך הימנעות ממס רכישה גבוה)".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:באר שבעאגף הכלכלנית הראשית במשרד האוצרדירות בשוק החופשי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...