סוף סוף: פינוי-בינוי למתחם המגורים המוזנח באילת, הסינג סינג

השכונה תזכה להיות הראשונה בעיר שבתחומה יבוצע פרויקט פינוי-בינוי, לאחר עשור של תכנונים • חברת ענב תפנה 194 יח"ד ישנות ותבנה 350 יח"ד במקומן

שיתוף הכתבה
אפי כץ, מנכ"ל חברת ענבאפי כץ, מנכ"ל חברת ענב

פינוי-בינוי ראשון באילת – בשכונת מגורים מהמוזנחות ביותר בעיר: מועצת עיריית אילת אישרה לאחרונה ללא מתנגדים את קידום הפרויקט בשכונת ה"סינג סינג" שבמרכז העיר, אשר במסגרתו ייהרסו 194 יחידות דיור ישנות וייבנו במקומן 350 יחידות דיור חדשות. כמו כן ייבנו במתחם הפרויקט כ-3,000 מ"ר של שטחי מסחר ועוד 450 חניות במרתף תת-קרקעי. התוכנית משתרעת על פני כ-10 דונם, בשדרות התמרים באילת.

את הפרויקט תבצע חברת הבנייה ענב, אשר החתימה עד כה 80% מבעלי הדירות במתחם. החברה פועלת זה כמה שנים לקידום התוכנית ולהוצאתה לפועל, בעוד העירייה עצמה מנסה להביא להתחדשות המתחם המתפורר כבר כעשור. לאחר דיונים רבים החליטה העירייה כי בשל חשיבות המתחם הפרויקט יקודם במסלול רשויות מקומיות. במסלול זה יזכה המתחם לקידום מהיר יותר, לפטור מהיטל השבחה ולתוספת לקרקע המשלימה, כדי שיהיה רווחי. ההערכות הן כי הפרויקט יצא לדרך במהלך השנה הבאה, שנת 2020.

מתחם ה"סינג סינג" נודע לשמצה בעיר, ונחשב לאחד המוזנחים בה. במתחם, שהוקם ב-1961, מתגוררים מהגרי עבודה ואוכלוסייה במצב סוציו-אקונומי נמוך. הוא קרוי על שמו של בית הכלא "סינג סינג" שבמדינת ניו יורק בארה"ב, המפורסם בתנאי המחייה הירודים שבו. 

[quote]

אפי כץ, מנכ"ל חברת ענב, המקדמת את הפרויקט, אמר: "אנו שמחים על החלטת מועצת העיר. מתחם הסינג סינג במרכז העיר סובל מהזנחה רבת שנים. התחדשות עירונית במתחם מתבקשת, ויפה שעה אחת קודם. חידוש המתחם יאפשר לשדרג את איכות החיים של תושבי השכונה בפרט ולהוביל לשינוי דמוגרפי במרכז העיר בכלל. כעת, לצד העירייה והחברה הכלכלית לאילת, נפעל לקדם מהר ככל שניתן את תכנון המתחם החדש".

ראש העיר אילת, מאיר יצחק הלוי, ציין בעקבות אישור התוכנית: "נפעל בכל דרך לקדם את הפרויקט לרווחת הדיירים, להשבחת איכות חייהם ולשיפור המראה והמרקם העירוני".

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית אילתחברת ענבאפי כץפינוי בינוי סינג סינג
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...