לוקחת בעלות: עיריית יהוד-מונסון תקדם פינוי-בינוי ברחוב ויצמן

מ-2011 ניסו חברות שונות לקדם את הפרויקט, ללא הצלחה, עד שמועצת העיר החליטה להתערב – ולהעבירו לאישור קבינט הדיור • "התושבים הפכו בני ערובה בידי היזמים"

שיתוף הכתבה
לוקחת בעלות: עיריית יהוד-מונסון תקדם פינוי-בינוי ברחוב ויצמןלוקחת בעלות: עיריית יהוד-מונסון תקדם פינוי-בינוי ברחוב ויצמן

האם פרויקט ויצמן-אלפרט ביהוד-מונסון יצא לדרך - למרות שבמשך 8 שנים נחל כישלונות חוזרים ונשנים? עיריית יהוד-מונסון הודיעה לאחרונה כי החליטה לקדם בעצמה את הפרויקט שבמזרח העיר ולהעבירו למסלול רשויות, בעקבות חוסר ההצלחה של חברות רבות לקדמו בעצמן. הפרויקט הועלה על השולחן כבר בשנת 2011, אך מאז נתקל בקשיים רבים ובפועל לא התקדם כמעט.

מדובר בפרויקט פינוי-בינוי גדול, במתחם שכולל כיום 300 יחידות דיור במבנים שנבנו בשנות ה-60 של המאה הקודמת. על פי התכנון, יוקמו בו כ-1,100 יחידות דיור, לפי מכפיל דירות של 3.75. המתחם משתרע על פני 69 דונם, ברחוב ויצמן 42-2, ומתגוררים בו כאלף תושבים.

כאמור, התוכנית לביצוע פרויקט התחדשות עירונית במתחם הועלתה לראשונה כבר בשנת 2011, אך מאז ניסו כמה חברות שונות לקדם אותו ולהשיג את ההסכמה הנדרשת של הדיירים, ללא הצלחה. מהעירייה נמסר כי בכמה מהמקרים החברות מכרו את החתימות לחברות אחרות, וכי לאורך הדרך אף התגלעו סכסוכים בין היזמים השונים. "העירייה התרתה ביזמים כמה פעמים שעליהם לקדם את המתחם, ובתקופה האחרונה זומנו כולם לפגישות בירור במנהלת ההתחדשות העירונית והתבקשו לשתף פעולה ביניהם - אך הדבר לא קרה", נמסר מהעירייה. 

בהתאם לכך, החליטה העירייה לקדם את הפרויקט בעצמה. מועצת העיר, בהובלת ראשת העיר עו"ד יעלה מקליס וסגן ראש העיר שימי בונפיל, המחזיק בתיק ההתחדשות העירונית, אישרה את העברת תכנון מתחם ויצמן-אלפרט למסלול רשויות. המועצה אישרה פה אחד את הצעת המנהלת העירונית, בראשות אדריכלית ענת לרנר, וכעת תעלה הבקשה להצבעה בקבינט הדיור, לטובת אישורה וקידומה במסגרת הוותמ"ל. משמעות העברת המתחם למסלול רשויות היא כי הרשות המקומית תהיה אחראית לתכנון המתחם במימון המדינה, וכי יזמים פרטיים לא יוכלו להוציא היתרים בתקופה זו עד להשלמת התכנון ואישורו. 

במקביל להחלטה קיימה בימים האחרונים מנהלת ההתחדשות העירונית אירוע עדכון לדיירי המתחם, בהשתתפות סגן ראש העיר בונפיל וראש המנהלת לרנר, שאליו הגיעו כ-80 תושבים. בתקופה הקרובה יתקיים כנס תושבים בנושא, בהובלת ראשת העיר מקליס. 

ראשת העיר אמרה בעקבות ההחלטה כי " התחדשות עירונית היא יעד אסטרטגי חשוב ליהוד-מונוסון. טובת הציבור עומדת לנגד עינינו, ולכן הרשות והמדינה מתערבות ולוקחות אחריות. נוביל תוכנית טובה וראויה שתוציא את המתחם מהסבך ותשרת את הציבור הגדול שמתגורר כיום באזור".

לדברי אדריכלית ענת לרנר "התושבים הפכו בני ערובה בידי היזמים, וכבר קרוב לעשור שהחתימות שלהם עוברות מיד ליד, בלי שהם מצליחים לשתף פעולה ולהגיע להסכמות שיאפשרו לקדם את המתחם. אזור ליבת העיר זקוק להתחדשות, ולא נסכים להמתין במשך שנים עד שיזמים פרטיים יקדמו הליכי תכנון. מדובר במעשה אמיץ של ראשת העיר, ושל חברי המועצה שנותנים לה גב".

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתענת לרנריעלה מקליסעיריית יהוד-מונוסוןויצמן-אלפרטפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...