ועדת ערר: קושי בבניית ממ"ד בעורף בניין לא תמנע בנייה בחזית

שלושה בעלי דירות בבניין בחיפה קיבלו את אישור העירייה להוספת ממ"ד בחזית הבניין; ועדת הערר דחתה התנגדות שלושת השכנים האחרים, שטענו לפגיעה ב"צדק חלוקתי"

שיתוף הכתבה
ועדת ערר: קושי בבניית ממ"ד בעורף בניין לא תמנע בנייה בחזיתועדת ערר: קושי בבניית ממ"ד בעורף בניין לא תמנע בנייה בחזית

ועדת הערר לתכנון ובנייה במחוז חיפה דחתה ערר של שלושה שכנים, שמחו על אישור להקמת ממ"ד עבור שלושת השכנים האחרים בבניין, בין השאר בשם עיקרון ה"צדק החלוקתי"והקושי שלהם עצמם, לו ירצו בכך, לבנות גם ממ"ד לדירותיהם. במקרה המדובר, הוועדה המקומית בחיפה אישרה לשלושה בעלי דירות בחזית בניין ברחוב הגליל 14 בשכונת נווה שאנן בחיפה להוסיף ממ"ד ומרפסות, אישור שהוביל לערר של בעלי הדירות העורפיות, שמוגבלים תכנונית. ועדת הערר ציינה, כי "התרשמנו כי אחד הטעמים להתנגדות העוררים לבקשה נובע מתחושתם שיש לבצע 'צדק חלוקתי' בין בעלי הדירות ומאחר שהם צופים כי הם עצמם ייאלצו לבצע שינויים משמעותיים בדירה לצורך הוספת ממ"ד, אזי לגישתם מן הראוי שגם מבקשי ההיתר כאן, יבחרו לעצמם מיקום לממ"ד שמחייב שינויים משמעותיים בדירות".

[quote]

לדברי הוועדה, בראשות עו"ד דקלה מוסרי טל, "לטעמנו, מידת הקושי שתיגרם לעוררים בעתיד אם יחפצו להוסיף ממ"ד לדירתם המצויה באגף אחר, אינה שיקול בבואנו לבחון מיקום של ממ"ד באגף המבוקש. לאחר שמצאנו כי מבחינה תכנונית, הן ביחס למגרש, המבנה והסביבה והן ביחס לתכנון הדירות המבוקשות, ובמאזן כלל האינטרסים, מדובר במיקום הנכון ביותר לממ"ד, הרי שאין מקום להתערב בהחלטת הוועדה המקומית".

ההחלטה פורסמה ביומון "כל יום" לענייני תכנון ובנייה שמפרסם משרד עו"ד עפר טויסטר. לדברי עו"ד מיטל טויסטר רוזנטל, הוועדה המקומית וועדת הערר, בהיותן מוסדות תכנון, בוחנות את התכנון המיטבי של הבקשה המונחת בפניהן, והן אינן עוסקות בסוגיות קנייניות בנוגע ליחס בין התמורה שמקבלים בעלי דירות שונים. "לפיכך", היא מדגישה, "משמצאה ועדת הערר כי מיקום הממ"ד המבוקש מהווה תכנון מיטבי, אישרה את התכנון. גם אם יש אמת בעובדה שכבעלי הדירות באגף השני יבקשו להוסיף ממ"דים הדבר יחייב שינויים משמעותיים בדירה, אין הדבר רלוונטי לבחינת התכנון המיטבי בבקשה שהונחה בפני ועדת הערר".

בהקשר זה נציין כי אך לפני כמה ימים פרסמה התאחדות בוני הארץ כי 800 אלף תושבים ויותר באזור הצפון חיים בדירה ללא ממ"ד, 96,600 מהם בחיפה, כך ששאלת קיומו של ממ"ד בדירה, בטח בעיר עם רגישות ביטחונית גבוהה כל כך כמו חיפה, רלוונטית כיום אולי יותר מאי פעם.

ערר 1047/0319 רוכמן נ' ועדה מקומית לתכנון ובניה חיפה ואח'.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפהמיטל טויסטר רוזנטלעו"ד דקלה מוסרי טלממ"דהתאחדות בוני הארץ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...