פורום הערים העצמאיות: "תמ"א 38 – כלי לקוי להתחדשות עירונית"

במכתב ששלחו יו"ר הפורום חולדאי ויו"ר השלטון המקומי ביבס הם קוראים למדינה להתגייס לקידום פרויקטים בתחום • בצהריים: פגישת כחלון ומנהל התכנון בנושא התמ"א

שיתוף הכתבה
רון חולדאירון חולדאי

גם פורום הערים העצמאיות ("פורום ה-15") והמרכז לשלטון מקומי תומכים בהחלטה שלא לחדש את תמ"א 38 כאשר תוקפה יפוג במאי 2020: במכתב ששלחו לאחרונה יו"ר הפורום, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, ויו"ר המרכז לשלטון מקומי, ראש עיריית מודיעין חיים ביבס, הם מצהירים במפורש כי הם תומכים ברעיון שלא לחדש את תוקפה של התוכנית, וטוענים כי זו הפכה "כלי לקוי לביצוע התחדשות עירונית ".

השניים קובעים, במכתב ששלחו לשר הפנים, אריה דרעי, לשרת הבינוי והשיכון ד"ר יפעת שאשא ביטון, למנכ"לית מנהל התכנון דלית זילבר ולרבים אחרים, כי התוכנית הביאה להעמסה של פרויקטים באזורי הביקוש בלבד, והותירה את הרשויות בפריפריה זנוחות, עם בנייה מוזנחת. עוד הם טוענים כי הרשויות במרכז הארץ ותושביהן מצאו עצמם חסרים כתוצאה מהשימוש בתמ"א 38. "במקום יצירת רצף תכנוני סדור, הנותן מענים ופתרונות לצורכי ציבור הנדרשים כתוצאה מתוספת משמעותית של יחידות דיור, מצאנו עצמנו עם שינויים בשיטת טלאי על טלאי ברחובות הערים, המעמיסים על התשתיות ועל מבני ציבור, כל זאת אף מבלי שישולם היטל השבחה מתאים, שיכול היה לסייע לרשות בפיתוח התשתיות ומבני הציבור הנדרשים". 

[quote]

חולדאי וביבס קוראים למדינה להתגייס לטובת העניין, אחרת לא ניתן יהיה לקדם פרויקטים להתחדשות עירונית. "אנו סבורים כי על המדינה להבין, אחת ולתמיד, כי התחדשות עירונית הינה מטלה לאומית מהדרגה הראשונה, לסייע לרשויות המקומיות לקדם התחדשות עירונית בתחומיהן באמצעות תכנון נאות, הלוקח בחשבון את כל הצרכים הנדרשים מביצוע ההתחדשות העירונית, ולחזק את הרשויות המקומיות בפריפריה, באמצעות חתימה על הסכמי גג להתחדשות עירונית, ומימון ממשלתי התומך בתהליך ההתחדשות".

על רקע המכתב צפויה להתקיים היום (א') פגישה בעניין עתידה של תמ"א 38 בין שר האוצר, משה כחלון, בכירי מנהל התכנון , אנשי משרד הבינוי והשיכון , אנשי רשות מקרקעי ישראל , אנשי הרשות להתחדשות עירונית ומטה הדיור. יש לציין כי על פי פרסומים שונים, שר האוצר כחלון תומך בהארכת התמ"א, בניגוד לדעת אנשי מנהל התכנון שאיתם ייפגש היום.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמשרד הבינוי והשיכוןמשה כחלוןהתחדשות עירוניתרון חולדאיתמ"א 38חיים זקן בנין והשקעותחיים ביבס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...