הארכת תמ"א 38: "בשבועות הקרובים תגובש עמדה ממשלתית בנושא"

הפגישה שנערכה בלשכת שר האוצר הסתיימה ללא החלטות ממשיות, אך נדמה כי הנטייה היא להאריך את התוכנית אחרי מאי 2020 • "הארכה תאפשר התארגנות לחלופות אחרות"

שיתוף הכתבה
משה כחלוןמשה כחלון

החלטות אין – אך ידוע לאן הרוח נושבת: שרת השיכון והבינוי, ד"ר יפעת שאשא ביטון, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , בני דרייפוס, מנכ"לית מנהל התכנון , דלית זילבר, ראש מטה הדיור זאב בילסקי וראש הרשות להתחדשות עירונית חיים אביטן, התכנסו אתמול (א') בלשכתו של שר האוצר משה כחלון, כדי לדון בעתידה של תמ"א 38 . החלטות מעשיות לא היו שם, בעיקר משום שאנחנו נמצאים בתקופת מעבר, רגע לפני בחירות, אך תמימות דעים הייתה גם הייתה: בפגישה הושגה "הסכמה עקרונית על הצורך במתן ודאות למשק ולשוק הדיור, ובהתאם על הארכת תוקפה של התמ"א", נכתב בהודעה שהוציא השר כחלון בתום הפגישה.

"הארכת התוכנית לתקופה נוספת תאפשר התארגנות לחלופות אחרות, כפי שתחליט המועצה הארצית", נכתב בהודעה. "בשבועות הקרובים תגובש עמדה ממשלתית בנושא משך הזמן שבו תוארך התמ"א, קביעת הוראות מעבר לאחר סיום התמ"א וגיבוש פתרונות חלופיים הנוגעים להתחדשות עירונית על מנת לשפר את איכות התכנון. ההמלצות שיגובשו יובאו למועצה הארצית".

ההחלטה הסופית בעניין תינתן על ידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה (שתידרש כמובן אישור של הממשלה החדשה). המועצה, בראשותו של בילסקי, צפויה להתכנס ולדון בתמ"א 38 במהלך נובמבר הקרוב. כאמור, עד להתכנסות ישיבת המועצה אמורה הממשלה שתתגבש עד אז להעביר את המלצותיה לחברי המועצה.

יש לציין כי דעתם של הנוכחים בפגישה אתמול לגבי הארכת התמ"א מנוגדת לדעת "פורום ה-15", פורום הערים העצמאיות, ולדעת המרכז לשלטון מקומי. ראשי שני הגופים, רון חולדאי וחיים ביבס, שלחו אתמול מכתב רשמי לכל הגורמים הרלוונטיים שבו הדגישו כי תמ"א 38 היא לדעתם "כלי לקוי להתחדשות עירונית".

היום הגיבה לתוצאות הפגישה בלשכת שר האוצר גם התנועה לאיגוד בעלי הדירות במבנים המסוכנים בישראל, שם נכתב כי היא "מברכת על ההודעה של משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון כי ימליצו להאריך את התמ"א 38 לתקופה נוספת, אך מוטרדת מאוד מהניסוח ומלשון ההודעה המשותפת שיצאה לאחר הדיון המשולב, שכן מתוכה משתמע כי לאחר הארכת התוכנית תמ"א 38 תגיע לסופה, וזהו דבר מסוכן מאוד.

תמ"א 38 היא תכנית מצילת חיים, תוכנית מדהימה שהוכיחה את עצמה כיעילה וכיחידה שהביאה לחיזוק ולמיגון אלפי מבנים מסוכנים בעשור האחרון. לכן יש לפעול להארכתה ולשדרוגה, אך חלילה לא לחיסולה כפי שמשתמע מהודעת משרד האוצר ומשרד השיכון והבינוי. הממשלה וגורמים במנהל התכנון חייבים להפנים שישנם בישראל אלפי מבנים שלא מסוגלים לעבור פרויקט מיגון וחיזוק אחר מלבד תמ"א 38, ולבניינים הרבים האלו לא יהיה פתרון מלבד התוכנית הקיימת".

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משה כחלוןיפעת שאשא-ביטוןד"ר יפעת שאשא ביטוןבני דרייפוסמשרד הבינוי והשיכוןזאב בילסקיחיים אביטןהמועצה הארצית לתכנון ובנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...