אחרי 20 שנה: היתר בנייה אחרון במיזם הפינוי-בינוי הראשון בארץ

פרויקט ONO PRIME, שיצא לדרך עוד ב-2001, זכה סוף-סוף להיתרי הבנייה לשני הבניינים האחרונים • סמי מצלאוי: "לא ננקטים מספיק צעדים לזירוז הליכי התכנון"

שיתוף הכתבה
סמי מצלאויסמי מצלאוי

זה לקח כמעט 20 שנה, אבל בסוף זה קרה: פרויקט ONO PRIME בקריית אונו, שנחשב לפרויקט הפינוי-בינוי הראשון שיצא לדרך בישראל, זכה סוף-סוף להיתרי הבנייה לשני הבניינים האחרונים – וצפוי להתאכלס במלואו בשנת 2022, יותר משני עשורים לאחר שהחל.

היתרי הבנייה לשני הבניינים האחרונים התקבלו בימים האחרונים, והם מאפשרים את השלמתו של הפרויקט הממוקם ברחוב שאול המלך עיר. הבניינים שייבנו יהיו בני 16 קומות ויכללו 146 יחידות דיור, שיתווספו לשלושת הבניינים שכבר הוקמו במסגרת הפרויקט.

כאמור, הפרויקט יצא לדרך בשנת 2001 בהובלת חברת מצלאוי , בשכונת אונו הירוקה, ובמסגרתו פונו כ-170 דיירים ממבנים קיימים וישנים, שנהרסו כליל. במקומם נבנות 513 יחידות דיור ב-11 בניינים בני 14-9 קומות. ONO PRIME הוא המשכה של התוכנית הזו, והוא כולל חמישה בניינים ו-393 דירות.

סמי מצלאוי , יו"ר חברת מצלאוי ובעלי החברה, אמר על הפרויקט ועל משמעות קבלת שני היתרי הבנייה האחרונים: "פינוי-בינוי היא-היא הדרך הנכונה לחדש שכונה בצורה אפקטיבית. לא ניתן להשאיר את הבניינים הישנים במקומם ורק לעטוף אותם ב'שמלה' חדשה. תמ"א 38 היום תוקעת את התפתחות הערים וזאת תהיה בכייה לדורות אם בסוף יוחלט שלא לבטלה.

כחלוץ ההתחדשות העירונית בישראל, אני מאמין שהפתרון היחיד שיכול לעזור למצב ענף הנדל"ן זה לא עוד תוכנית ממשלתית כמו מחיר למשתכן או מע"מ אפס, אלא רפורמה רחבה של התחדשות עירונית . זהו העתיד שלנו ואין שום פתרון אחר שיכול לעזור. כל דבר שיקדם הליכי פינוי-בינוי הוא חיובי, אולם עדיין לא ננקטים מספיק צעדים כדי לזרז את הליכי התכנון בפרויקטים כאלו".

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:סמי מצלאוימצלאויעיריית קריית אונותמ"א 38פרויקט אונו סנטרפינוי בינוי היתר בנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...