"בת ים הייתה על סף קריסה; נוריד את גובה המגדלים למגורים"

ראש העיר צביקה ברוט דיבר ביום העיון בנושא תכנון ובנייה של מרכז הנדל"ן על התחדשות עירונית ועל שינוי התפיסה של העירייה • "שואפים להיות עיר בוטיק"

שיתוף הכתבה
צביקה ברוטצביקה ברוט

"העיר בת ים הייתה על פשיטת רגל, על סף קריסה, רגע לפני ועדה קרואה ולפני איחוד עם ערים אחרות, בשל המדיניות שהונהגה בה", אומר ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט. ראש העיר דיבר בדיון בנושא התחדשות עירונית במסגרת פאנל "מחשבים מסלול מחדש" ביום העיון של מרכז הנדל"ן בנושא תכנון ובנייה. 

ברוט המשיך ואמר כי "פרויקטים רבים בבת ים תוכננו בלי מלונאות, בלי מסחר, בלי תעסוקה, ואנחנו מנסים לשנות זאת על ידי תפיסה חדשה – 80-20 – 20% למגורים ו-80% לשאר השימושים. אמרו לנו בהתחלה, כשהשקנו את המדיניות, שאף אחד לא יבוא לעיר ולא ירצה לבנות בה, אבל נכון להיום כל היזמים הגיעו להבנות איתנו, וצמצמו דרמטית את המגורים. כולם יבנו לפי המדיניות שלנו".

באשר לשאלת שינוי המדיניות התכוף של עיריות שונות אמר ברוט: "הכול תלוי במקרה. לפעמים המדיניות הקודמת לא טובה עד כדי כך שחייבים לשנות אותה. יהיו יזמים שלא יאהבו אותנו, שלא יהיו מרוצים מהמדיניות הזאת, אבל אנחנו רוצים קודם כול לדאוג לתושבי העיר. עם זאת, אם לא נראה ביזמים חלק ממנוע הצמיחה, לא נצליח. אני יושב עם היזמים ואומר לכולם שהם חלק ממנוע הצמיחה, ולכן חשוב לי שיגיעו לבת ים, יבנו וירוויחו.

אנחנו שואפים להוריד את גובה המגדלים למגורים, כך שיגיעו עד לגובה של 21-20 קומות, אבל בשימושים אחרים אפשר גם יותר מכך. אנחנו לא מתערבים בפרויקטים שהתמהיל שלהם לא כולל מגורים".

באשר לעתידה של העיר אמר ראש העיר: "הצפי נכון להיום הוא שבת ים תגיע לכמות של 240 אלף תושבים, ואנחנו רוצים להוריד את זה, רוצים ליצור בו עיר בוטיק. אני שואף להוריד את התחזיות ל-210 אלף או 220 אלף איש, אלו מספרים ריאליים הרבה יותר.

זו עיר חוף, שיש בה כמה חופים מהיפים בארץ, רכבת קלה שמתחילה בבת ים, המטרו העתידי יעבור בה ויכלול תחנות מנתב"ג לבת ים – הפוטנציאל הוא אדיר. אבל אם נמשיך בקו שבו אנחנו מעמיסים עוד ועוד מגורים על העיר, נקרוס – ויש ערים שכבר נמצאות בדרך לשם, כי הן חתמו על הסכמי גג בלי לחשוב על היום שאחרי".

יום העיון של מרכז הנדל"ן בנושא תכנון ובנייה נערך היום בין השעות 15:00 ל-18:30 במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב, בשיתוף משרד עו"ד הררי טויסטר ושות'. מדובר ביום עיון שמציע 3 שעות פרקטיות ומקצועיות עם גורמי ממשל ורגולציה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:צביקה ברוטחוק תכנון ובניהבת יםמחשבים מסלול מחדש
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...