ת"א: תוכנית העירייה להתחדשות עירונית תפגע במיזמי פינוי-בינוי?

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אמורה לאשר מסמך מדיניות חדש, שלא מאפשר הרחבת דירות שגודלן עולה על 80 מ"ר • בעירייה טוענים שגם כך מרבית הדירות קטנות יותר

שיתוף הכתבה
קרדיט שאטרסטוקקרדיט שאטרסטוק

עיריית תל אביב מסיימת בימים אלו את עבודתה על מסמך מדיניות חדש הנוגע ל-70 מתחמי התחדשות עירונית בתחומה – והוא עלול לגרום לפגיעה משמעותית בפרויקטים לפינוי-בינוי שבהם דירות גדולות. המסמך, שכרגע לא ברור אם יוגש מחר (ד') כמתוכנן לוועדה המקומית לתכנון ובנייה, אמור לעודד את דיירי הפרויקטים להתחדשות עירונית להישאר בתחומיה, על ידי הגדלת מלאי הדירות הקטנות – אך 'על הדרך' הוא עלול לפגוע בפרויקטים אחרים.

על פי המסמך, דירה ששטחה 40 עד 80 מ"ר תזכה במסגרת פרויקט להתחדשות עירונית לתוספת של 12 מ"ר. בדירות ששטחן קטן מ-40 מ"ר תהיה רשאית הוועדה המקומית להגדיל את שטח התוספת, ובדירות ששטחן גדול מ-80 מ"ר – וכאן התעוררה מחאתם של היזמים והקבלנים הפועלים בעיר – לא תתאפשר הוספה של שטחי תמורה כלל.

היזמים והקבלנים כבר זועמים, כך נראה, על החלטה שלא בטוח שתובא כלל לאישור בישיבת הוועדה מחר (למרות שהייתה אמורה להיות חלק מסדר היום). מנגד טוענים גורמים בעירייה כי גם כך רוב הפרויקטים לפינוי-בינוי בעיר כוללים דירות ששטחן קטן מ-80 מ"ר.

מסמך המדיניות כולל הנחיות נוספות, כמו הקמת קרן הונית שתשמש את הדיירים השבים לאחר השלמת הפרויקט, וכעת נותר להמתין למחר ולראות אם הוא אכן יובא לדיון ולאישור בוועדה.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהוועדה המקומית לתכנון ובנייהעיריית תל אביבפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...