בצל הביקורת: נדחה הדיון במדיניות הפינוי-בינוי של עיריית ת"א

מסתמן כי נושא התמורות בפרויקטים אלו יעלה לדיון בוועדה המקומית בעוד כשבועיים • יהודה כתב, יו"ר ארגון הקבלנים בעיר: "העירייה נותנת ידה להמשך אי-הוודאות"

שיתוף הכתבה
רון חולדאירון חולדאי

נדחה הדיון בוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב בנושא מדיניות העירייה בהתחדשות עירונית, בדגש על פרויקטים לפינוי-בינוי. כפי שפורסם כאן אתמול (ד'),העירייה תכננה להביא לדיון בישיבת הוועדה שתתקיים היום במסמך מדניות חדש שלה, אשר מנסה לעשות סדר בכל נושא מתחמי התחדשות העירונית בעיר, שמספרם מוערך בכ-70.

המסמך עורר את זעמם של אנשי מקצוע רבים, משום שכלל בתוכו גם הוראה שלא לאפשר תוספת או הרחבה לדירות בפרויקטים לפינוי-בינוי ששטחן גדול מ-80 מ"ר. עוד כלל המסמך הוראות לגבי הרחבת דירות ששטחן בין 40 ל-80 מ"ר (הרבה של עד 12 מ"ר),לגבי דירות קטנות מ-40 מ"ר והוראות נוספות הנוגעות להתחדשות עירונית באופן כללי. 

כאמור, היום החליטה העירייה שלא לכלול את הדיון במסמך בסדר היום של הוועדה המקומית, על רקע הביקורת הרבה שנשמעה מאתמול. על פי המסתמן, ההצעה תעלה שוב לסדר היום של הוועדה בעוד כשבועיים. מדוברות עיריית תל אביב נמסר: "מדיניות התחדשות העירונית ירדה היום מסדר היום בשל שיקולים טכניים, ותובא לדיון במועד אחר לאחר החגים".

יהודה כתב, יו"ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז, וסגן נשיא התאחדות בוני הארץ , מחה על המהלך: "הארגון מצר על החלטת העירייה להסיר מסדר היום את הדיון בנושא שטח התמורה בפרויקטים של התחדשות עירונית . בכך, העירייה נותנת את ידה להמשך אי-הוודאות בנושא, ולדחיית הוצאתם לפועל של פרויקטים בהתחדשות עירונית - דבר שמגביר עוד יותר את המחסור בדירות למגורים הקיים במשק. 

הארגון, ואני בראשו, מבקשים כי העירייה תקבל עליה את הסיכום שהושג עם המהנדס היוצא עודד גבולי טרם סיום תפקידו, סיכום שלפיו מינימום התמורה יעמוד על 12 מ"ר ללא קשר לגודל הדירה המקורית. בהתאם לסיכום, הוועדה תהיה רשאית להורות על תוספת נרחבת יותר כאשר מדובר בדירות מתפנות קטנות, שאז תוספת של 12 מ"ר אינה מספיקה".

"אם זה לא ייעצר עכשיו – זה לא ייגמר"

עו"ד אברהם (אבי) ללום, ראש פורום קניין ומקרקעין בלשכת עורכי הדין המייצג יזים בפרויקטים להתחדשות עירונית זה שנים, טוען כי ההחלטה אם להעלות את הנושא לדיון כעת או בעוד שבועיים אינה רלוונטית – אלא מהות ההחלטה עצמה. "מדובר בהמשך של המגמה, ואנחנו מכירים את זה – מדובר במדרון חלקלק", אומר עו"ד ללום. "זה מתחיל בתל אביב, שדווקא קידמה את התחום ויצרה איזושהי ודאות, ויעבור לעוד רשות ועוד רשות. בדרך הזו, ייסתם הגולל גם על פינוי-בינוי.

חשוב לזכור שהתוכנית שהמדינה הגתה לגבי פינוי-בינוי יועדה במקור כדי לשנות את מצבים הכלכלי של אנשים במצב סוציואקונומי נמוך. אם החלטת העירייה תתקבל, פשוט לא יתבצעו פרויקטים של פינוי-בינוי, כי אף אחד לא יעשה פרויקטים כאלו אם אין לו תמורה נאותה. בתוך העיר בתל אביב אין כמעט פינוי בינוי אבל בפריפריה של העיר יש הרבה מאוד דירות גדולות מהסוג שאליהן מתייחסת העירייה. אם לא תיתן לתושבים האלה תמריץ משמעותי, הפרויקטים האלו פשוט לא יצאו לפועל. לדעתי נראה מהר מאוד עוד עיריות הולכות בכיוון הזה. זאת סוגיה מטרידה מאוד, ואין זה משנה מתי היא תועלה בסוף לדיון בעירייה".

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ועדה מקומית לתכנון ובנייה תל אביבהחברה לפיתוח והתחדשות עירוניתאברהם ללוםארגון הקבלנים והבונים במחוז תל אביב והמרכזיהודה כתבעיריית תל אביב-יפופינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...