חדשות הנדל"ן: לפידות זכתה באמון אפריקה; הצלחה למע"ר טירת הכרמל

בעלי האג"ח של אפריקה השקעות בחרו שוב בחברה של יעקב לוקסנבורג • שטחי המע"ר הצפוני בטירת הכרמל שווקו בהצלחה • ואושר מינוי עמוס דאבוש למנכ"ל קרדן נדל"ן

שיתוף הכתבה
עמוס דאבוש עמוס דאבוש

• בעלי האג"ח של אפריקה ישראל השקעות בחרו, שוב, בהצעת לפידות קפיטל של יעקב לוקסנבורג לרכישת החברה. כזכור, דמרי הודיעה במפתיע לפני ימים אחדים כי היא פורשת מהמרוץ לרכישת החברה. בהצבעה שנערכה ביום שני האחרון, בחרו בעלי האג"ח בהצעה החדשה של לפידות, שעומדת על 1.347 מיליארד שקל. בקרוב, כך נראה, תושלם העסקה באופן סופי.

• שווקו בהצלחה כל המגרשים במתחם התעסוקה החדש בטירת הכרמל, המע"ר הצפוני של העיר. מדובר במתחם שבו ייבנו כ-120 אלף מ"ר של משרדים בשילוב מסחר, כולל מגרש חניה ציבורי עבור יותר מ-1,000 כלי רכב. בין הזוכות במרכזים של רשות מקרקעי ישראל במקום – חברת פידמונט אנטרפרייזס, שרכשה כ-50% מהזכויות במקום תמורת כ-30 מיליון שקל, וכן החברות עץ השקד ואורי פרסקו.

• אספת בעלי המניות של חברת קרדן נדל"ן אישרה את מינויו של עמוס דאבוש לתפקיד מנכ"ל החברה, כולל תנאי העסקתו. כזכור, החברה הודיעה בסוף יולי כי דאבוש יהיה מחליפו של המנכ"ל היוצא, מיקי זיסמן. באספה אושרו גם תנאי פרישתו של זיסמן.

• חברת רני צים מרכזי קניות דיווחה השבוע כי קיבלה היתר בנייה למבנה המסחרי בפרויקט 'צים אורבן לייף' שהיא מקדמת בכפר סבא. במקביל, החברה ממשיכה לקדם מול הוועדה המקומית לתכנון ובניה בכפ"ס את הבקשה לשינוי היתר והשלמת התנאים לתב"ע שאושרה להפקדה, שעניינה ניצול וניוד זכויות בנייה במקום, לטובת הקמת בניין משרדים בשטח של כ-40,000  מ"ר ובגובה של עד 30 קומות, ושטחי מסחר, פנאי ובילוי בשטח של כ-15,000 מ"ר. הפרויקט, שממוקם בסמוך לכביש 6, נמצא כיום בשלב של עבודות ביסוס. לאחרונה עדכנה החברה כי נחתם במסגרת הפרויקט הסכם שכירות משמעותי ל-10 שנים בהיקף של 5,400 מ"ר עם רשת המזון 'אושר עד'. מועד הפתיחה הצפוי של הפרויקט הוא שנת 2022.

• חברת אפריקה מגורים הודיעה השבוע כי היא ושותפתה בפרויקט סביוני ים בקריית ים התקשרו עם צד שלישי בהסכם למכירת זכויותיהן בפרויקט, הכוללות הקמה של כ-105 יחידות דיור וניוד זכויות בייעוד מסחר בהיקף של ש12 אלף מ"ר. התמורה עבור העסקה היא כ-32.5 מיליון שקל, ומאחר שלכל חברה מחצית מהפרויקט, הן יקבלו כ-16.3 מיליון שקל כל אחת.

• חברת מדיפאואר דיווחה כי חתמה, באמצעות חברת בת שלה, על מזכר עקרונות לרכישת נכס בניו ג'רזי שבארה"ב, תמורת 25 מיליון דולר. מדובר במרכז מסחרי פתוח מעוגן סופרמרקט, בעיר לומברטון שבניו ג'רזי, ששטחו המוצע להשכרה הוא כ-9,258 מ"ר. התפוסה בנכס עומדת כיום על 93%, והרווח התפעולי שהוא מניב – כ-1.6 מיליון דולר בשנה.

• חברת אשטרום נכסים הודיעה כי המהלך למכירת אחזקותיה בבניין משרדים בדיסלדורף שבגרמניה הושלם. מדובר בעסקה שבה שותפות של החברה ושל קבוצת הראל סיכמה על מכירת האחזקות בבניין תמורת סכום נטו של כ-31 מיליון אירו. בגין העסקה, צפויה אשטרום נכסים ליהנות מתזרים מזומנים פנוי, לאחר פירעון חוב שכנגד הנכס הנמכר, בסך של כ-77 מיליון שקל. 

• חברת חנן מור עדכנה השבוע את הרשות לניירות ערך כי קיבלה היתרי חפירה ודיפון למתחם 503 בפרויקט "MORE נרקיסים" בראשון לציון, וכי היא צופה שהעבודות במקום יחלו בחודש הבא. במתחם 503 תקים החברה 174 יחידות דיור, מתוכן 124 במסגרת מחיר למשתכן . במתחם סמוך של החברה, מתחם 508, מתוכננות לקום עוד 80 יח"ד, 57 מהן במסגרת מחיר למשתכן. שני המתחמים יכללו גם 1,200 מ"ר של שטחי מסחר להשכרה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עמוס דבושחדשות הנדל"ןחנן מורקבוצת מוראשטרוםאשטרום נכסיםמדיפאואראפריקה ישראלרני צים מרכזי קניותקרדן נדל"ןאפריקה ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...