חדשות הנדל"ן: מתחם סמל נע קדימה; בוטל פרויקט של קרדן בבת ים

אפריקה מגורים זכתה להיתר חפירה ודיפון בסומייל (סמל) בת"א • קרדן נדל"ן לא תבנה 293 יח"ד בבת ים • ואושר רשמית המיזוג בין כלכלית ירושלים למבני תעשייה

שיתוף הכתבה
דודו זבידה דודו זבידה

• חברת אפריקה ישראל מגורים הודיעה אתמול כי קיבלה היתר חפירה ודיפון במגרש 112 במתחם סומייל שבמרכז תל אביב – אחד המתחמים המבוקשים בעיר, ובאזור המרכז בכלל, בשנים האחרונות. מדובר בשטח שנמצא במגרש 112, שאותו רכשה החברה במרץ האחרון תמורת 192 מיליון שקל. מהחברה נמסר כי מכוח ההיתר ניתן לבצע במקום עבודות הריסת מבנים קיימים, חפירה ודיפון וכן פעולות נוספות נדרשות לצורך החפירה והדיפון. במגרש כולו מתוכננות לקום כ-668 יח"ד.

• רשות המיסים סיפקה אתמול (ה') את האישור הרשמי למיזוג בין כלכלית ירושלים למבני תעשייה, אשר יתאחדו ל"קבוצת מבנה". הקבוצה מעדכנת כי תעודת המיזוג תתקבל בעוד כשבועיים, ב-4.11, ההחלפה תתבצע יום לאחר מכן והמסחר בחברה המאוחדת יתאפשר החל ב-6.11. קבוצת מבנה תחזיק לאחר המיזוג בכ-1.6 מיליון מ"ר בכל רחבי הארץ, ותהפוך לקבוצת הנדל"ן החמישית בגודלה בבורסה בת"א בשווי נכסיה.

• ADO גרופ עדכנה השבוע כי התקבל אישור הרשות הממונה על הגבלים עסקיים בגרמניה, בנוגע למיזוג המתוכנן של החברה עם חברת אדלר נדל"ן הגרמנית. יש לציין כי יתר התנאים המתלים לקיום המיזוג טרם התמלאו.

• חברת קרדן נדל"ן הודיעה לאחרונה כי הפרויקט שיזמה, לבניית 293 יחידות דיור בבת ים, לא יצא אל הפועל, וזאת לאחר שהתנאי המתלה לקיומה – חתימת מזמין העבודה על הסכם קומבינציה מחייב עם בעלי הקרקע במתחם – לא התקיים. מזמין העבודה הודיע אתמול לחברת הבת של קרדן נדל"ן , חברת אל הר הנדסה, כי המשא ומתן עם בעלי הקרקע הופסק. לכן העסקה לא תצא אל הפועל בשלב זה. "לאור האמור אין היתכנות לקיום התנאי המתלה להסכם העקרונות, ויש לראותו כבטל", נכתב בהודעת החברה לרשות לניירות ערך.

• חברת אחים דוניץ מודיעה כי החלה במשא ומתן עם בעלי הדירות במתחם חדש ברמת גן, שבו היא מתכננת לבצע פרויקט פינוי-בינוי. במקום 84 יחידות דיור קיימות, והתכנון הוא להקים במקום, לאחר הריסת המבנים הקיימים, כ-250 יחידות דיור – לאחר תיקון התב"ע הקיימת. במתחם גם שתי חנויות שייכללו גם הן בפרויקט, על פי התכנון. כידוע, החברה עמלה בימים אלו על תחילת העבודות בפרויקט פינוי-בינוי בגבעתיים הסמוכה.

• קבוצת ELG עדכנה אתמול כי סיימה לשווק שני פרויקטים בפארק ההייטק החדש באשדוד – שניים מתוך ארבעה מגדלים ששטחם הבנוי הכולל הוא 90 אלף מ"ר. החברה מדווחת כי נמכרו כל 270 היחידות שהוצעו למכירה בשני המגרשים, רובן בגדלים שבין 50 ל-100 מ"ר, וכמה מהן בגודל 400 מ"ר ויותר. המתחם נמצא בסמוך לתחנת הרכבת "עד הלום" באשדוד, בין בית החולים "אסותא" ומתחם הביג פאשן, והיקף העלויות בו נאמד בכ-900 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אפריקה ישראלאחים דוניץקרדן נדל"ןרשות המיסים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...