בתוך רבעון אחד: מספר המועסקים בענף הנדל"ן קטן ב-4,400 איש

ברבעון השני מספר המועסקים בבינוי ובפעילויות נדל"ן היה 247,800 איש, וברבעון השלישי -243,400 • מספר העובדים המקצועיים בתעשייה ובינוי הצטמק ב-19,200

שיתוף הכתבה
(קרדיט Depositphotos)(קרדיט Depositphotos)

אם היינו זקוקים לסימנים נוספים לכך שמספר העובדים בענף הבנייה הולך ומצטמק – קיבלנו לכך הוכחה חותכת בנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המפורסמים היום (ה'): על פי נתוני סקר כוח האדם של הלמ"ס לחודש ספטמבר, ירד מספר המועסקים בענף הנדל"ן ב-4,400 איש, בתוך רבעון אחד בלבד. כך, ברבעון השני של השנה עמד מספר המועסקים בענפי הבינוי ובפעילויות נדל"ן על 247,800 איש, ושלושה חודשים לאחר מכן – על 243,400 איש בלבד. 

בהסתכלות על ענף התעשייה והבינוי כולו – תחום רחב יותר אשר כולל לא רק את העובדים בענף הבנייה – התמונה חמורה עוד יותר: על פי הסקר נגרעו במהלך הרבעון השלישי 19,200 עובדים מקצועיים ממצבת כוח האדם של ענפים אלו – מ-514,700 איש ברבעון השני של השנה, ל-495,500 איש ברבעון השלישי. העובדים השכירים בתעשייה ובבינוי היוו את עיקר הירידה מבחינה זו, שכן לאורך הרבעון השלישי הצטמצם מספרם ב-16,900 איש.

לאחרונה פרסמנו כאן כמה נתונים מדאיגים בנוגע לכמות העובדים ולמצבת כוח האדם הכללית בענף – נתונים שמעידים על מגמת היחלשות של הענף. בין היתר פורסם כאן על ירידה במספר המשרות הפנויות, לרמה הנמוכה ביותר מאז אמצע 2015, ועל ירידה ביחס בין היצע לביקוש למשרות בענפי הנדל"ן השונים. כל אלו בהחלט מהווים נורות אזהרה בוהקות לבכירי הענף.

יש לציין כי הנתונים המובאים כאן הם תוצאותיו של סקר מקיף בכל ענפי המשק, וכי הנתונים המפורסמים – בעיקר באשר לרבעון האחרון שנבדק – אינם סופיים ומעודכנים לאחור על ידי הלמ"ס אחת לרבעון. עם זאת, אפשר לחלוטין להצביע על מגמה בולטת בכל הנוגע למצבת כוח האדם בתחום הנדל"ן.

לצד אלו, ישנם גם נתונים מעודדים יותר: מסקר הלמ"ס עולה כי בהשוואה בין הרבעון השלישי של השנה לבין הרבעון הראשון, נוספו 9,200 עובדים שכירים לענפי הבינוי. עם זאת, בהשוואה בין הרבעון השני לשלישי, נותר מספר השכירים ללא שינוי. בתחום פעילויות הנדל"ן נרשמה עלייה מינורית של 300 איש במספר העובדים השכירים, בהשוואה בין הרבעון השני לרבעון השלישי.

הלמ"ס: ירידות גם במדדי הפדיון

לצד נתוני סקר כוח האדם מפרסמת היום הלמ"ס גם את מדדי הפדיון בענפי הכלכלה השונים. גם בנתונים אלו אפשר להצביע על מגמה שלילית ברורה למדי: בתחום הבינוי, על אף שמדד הפדיון מינואר עד אוגוסט חיובי ועומד על 3.4% (נתונים מנוכי עונתיות),בבחינת נתוני המגמה בחודשים מרץ עד מאי 2019 נרשמת ירידה של 0.3%, ובבחינת נתוני המגמה ביוני-אוגוסט הירידה משמעותית יותר: 1.4%. יש לציין כי גם בפרסומים הקודמים באשר למדדי הפדיון נרשמה ירידה בתחום הבינוי, של 0.5%, בחודשים מאי-יולי 2019.

בתחום פעילויות הנדל"ן המגמות דומות, אך משמעותיות יותר. כך, בחודשים ינואר עד אוגוסט הנתונים מנוכי העונתיות מצביעים על עלייה של 4.1%, אך נתוני המגמה בין מרץ למאי האחרונים מצביעים על ירידה של 5.1%, ובחודשים יוני-אוגוסט על ירידה משמעותית מאוד, של 14.5%.

משקל שני הענפים מתוך סך כל ענפי הכלכלה נותר כפי שהוא: ענפי הבינוי מהווים 11.3% מכלל ענפי הכלכלה, וענף הפעילויות בנדל"ן – 3.2%.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הלשכה המרכזית לסטטיסטיקהחדשות הנדל"ןביקוש לעובדיםענף הבנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...