העלאת הארנונה: "רשויות רבות אינן מבצעות הליך תקין בבקשותיהן"

בעקבות כוונתן של רשויות רבות לאשר להן העלאה חריגה בארנונה, אומרים בהתאחדות התעשיינים: "כבר כיום שיעורי הארנונה לתעשייה גבוהים מהמקובל בעולם המערבי"

שיתוף הכתבה
העלאת הארנונההעלאת הארנונה

הארנונה עומדת להתייקר בשנה הקרובה ב-2.6% - אך עשרות רשויות מבקשות ממשרד הפנים לאשר להן העלאה חריגה נוספת, לבד מעלייה זו. השנה התבשרנו כי ב-2020 תעלה הארנונה בכל הארץ בשיעור מהגבוהים בשנים האחרונות, וזאת בשל "הנוסחה הקבועה בחוק ההסדרים", כך לדברי משרד הפנים. כעת מתברר כי זה לא ייעצר כאן, וכי הרשויות מבקשות העלאה נוספת – שמסתכמת בעלייה של כ-25% בתוך עשור.

על פי נתוני התאחדות התעשיינים, 65 רשויות ברחבי הארץ מבקשות להעלות את הארנונה בשטחיהן, הן למגורים והן לתעשייה. כך למשל מבקשת עיריית תל אביב להעלות את הארנונה למגורים בתחומיה ב-10%, העלאה שתעשיר את קופתה בכ-20 מיליון שקל; עיריית טירת הכרמל מבקשת העלאה בשיעור דומה, ובמועצות גוש עציון וחוף השרון מבקשים להעלות את הארנונה ב-5%. 

מועצת חוף השרון מבקשת להעלות גם את הארנונה לתעשייה, בשיעור של כמעט 160%; עיריית קריית ביאליק מבקשת להעלות את הארנונה בשיעור של 99% - וזאת בזמן ששיעורי הארנונה לתעשייה בישראל, כך על פי התאחדות התעשיינים, גבוהה מאוד מהמקובל בעולם המערבי.

[quote]

בעקבות הצעד שנקטו עשרות הרשויות נקטה ההתאחדות בצעדים משפטיים מול משרד הפנים, באמצעות עו"ד עדי מוסקביץ ממשרד מוסקוביץ-אזרואל עורכי דין. "מבדיקת הפניות עולה כי רשויות מקומיות רבות אינן מבצעות הליך תקין בבקשותיהן", כך בהודעת ההתאחדות, "לא מדייקות במספרים ולא חושפות את השפעות השינוי במלואן. עיריית הוד השרון ועיריית בית שאן הן היחידות שמצאו לנכון שלא להעלות את שיעורי הארנונה כלל, ואף ביקשו לוותר על ההעלאה האוטומטית בשיעור של 2.58% החל על כלל הרשויות".

כאמור, בהתאחדות טוענים כי שיעורי הארנונה בישראל גבוהים מהמקובל בעולם המערבי, ואף גבוהים בהרבה מכך. לדבריהם, בעוד שמפעל באירופה משלם בממוצע 18.2 דולר למ"ר, בלוד המחיר הוא 43 דולר למ"ר ובחיפה 43.1 דולר למ"ר (נכון לשנת 2017). "עלויות אלה מעלות את יוקר הייצור של החברות הישראליות ומקשות עליהן להתמודד מול מתחרותיהן בעולם, שנהנות מעלויות נמוכות יותר ולכן מוכרות את מוצריהן במחירים אטרקטיביים יותר", נטען בהודעה. 

רובי גינל, מנכ"ל התאחדות התעשיינים: "הניתוח של ההתאחדות חשף לראשונה את העיוותים שגורמים לכולנו לשלם מיסים מיותרים לרשויות. המיסים האלה מייקרים את עלות הייצור בישראל, ומתגלגלים לציבור פעמיים - גם ביוקר המוצרים וגם בחשבון הארנונה. נוסף על כך, התעשייה הישראלית משלמת את הארנונה הגבוהה בעולם ומאבדת את כושר התחרות. אני קורא לממשלה לא לאשר ולו העלאה חריגה אחת ולשנות מהבסיס את שיטת המיסוי המוניציפלי בישראל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ארנונהעסקאות נדלן רשות המיסיםרובי גינלהתאחדות התעשייניםמועצת חוף השרון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...