"מי שחושב שאפשר לנהל פינוי בינוי על אקסלים ומאכערים, ייכשל"

יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעלי אאורה ישראל, דיבר באירוע פסגת הנדל"ן על קיצור הדרך לפינוי בינוי • "אסור שפרויקט התחדשות עירונית יימשך כפי שהתרגלנו עד היום"

שיתוף הכתבה
יעקב אטרקצ'ייעקב אטרקצ'י

האם לנצח נצטרך להתמודד עם פרויקטים להתחדשות עירונית שאורכים עשר שנים ויותר מזה? ישנה דרך כיום להפוך את התהליך הזה לפשוט יותר – ועד כמה זה תלוי ביחסים שרוקם היזם עם הדיירים? מנכ"ל ובעלי אאורה ישראל, יעקב אטרקצ'י, דיבר היום (ה') באירוע פסגת הנדל"ן על קיצור הדרך בפרויקטים לפינוי-בינוי, וציין מעל לכול כי ראיית הדיירים כשותפים מלאים לפרויקט, היא המפתח לקיצור תהליכים בפרויקטים מסוג זה.

"אני לא מאמין בתלונות על בירוקרטיה, על סרבנות דיירים וכדומה", הצהיר אטרקצ'י. "בעיניי אין דבר כזה דיירים סרבנים. זה לא שהם לא רוצים לבצע את הפרויקט - הם חוששים, לא בוטחים, מפחדים. יש להם שלל מחסומים פסיכולוגיים, וחשוב להבין שמדובר בעסקת חייהם. הפתרון כאן הוא אחד: בניית יחסי אמון עם הדיירים, ושיחה עימם בגובה העיניים.

[quote]

מי שחושב שאפשר לנהל פרויקט פינוי-בינוי כמו פרויקט רגיל, על אקסלים ומאכערים, ייכשל. אם לא מתמודדים עם הבעיות האמיתיות בפרויקט – נכים, דיירים שנפטרו, גירושים, עיקולים – בזמן אמת, אי אפשר להצליח. אל תשכחו שהבנק מצפה להסכמה של כל הדיירים, כי הוא חייב שיעבוד על מלוא הקרקע, ופתרון בעיות ברגע האחרון לא יאפשר זאת. צריך למנות אדם שנמצא עם הדיירים בקשר יומיומי וצמוד, ולמצוא כמובן פתרון לתקופת הביניים בפינוי-בינוי. קודם כול לדבר עם האנשים בגובה העיניים, ולפתור בעיות כאשר הן צצות. לעבוד בטור ולא במקביל".

"פרויקט פינוי-בינוי ב-7 וחצי שנים? אפשר לקצר את הזמנים עוד יותר"

אטרקצ'י דיבר באירוע גם על התועלת שבפרויקטים לפינוי-בינוי בהשוואה למיזמי תמ"א 38 , ועל הזמנים הרצויים לביצוע פרויקט בסדרי גודל כאלו. "פינוי-בינוי הוא הדרך היחידה לייצר פרויקטים משמעותיים", אמר בעלי אאורה . "לא האמנו בתמ"א 38, ולא עסקנו בזה, ואני שמח שמדברים על זה עכשיו יותר ויותר. המטרה של התחדשות עירונית היא בניית שכונות מגורים במקום שכונות המעברות של שנות ה-50 וה-60.

[quote]

מעל לכול, אסור שפרויקט התחדשות עירונית ייקח זמן רב כל כך, כפי שהתרגלנו עד היום. ישנם פרויקטים שארכו 15 ואפילו 20 שנים, ומדובר בסיוט שלא נגמר. התושבים חיים באתר בנייה, וכל הפרויקט מאבד כך מהערך שלו. זה מפספס את המטרה, וגם מבחינה שיווקית זה לא נראה טוב.

בפרויקט אונו ואלי שלאנו בקריית אונו, נדרשו לנו 4 שנים להחתים את כל הדיירים ולשנות את התב"ע – ואני גאה בעיקר בכך שלא נדרשנו לתביעת סרבן אחד ולמכתב איום אחד מעורך דין. חצי שנה לאחר מכן התחלנו בעבודות, ואנחנו צופים 3 שנים מרגע העבודות עד לאכלוס. זה אומר בסך הכול 7 שנים וחצי, זמן חסר תקדים, אבל אנחנו מתכוונים לקצר את הזמן הזה עוד יותר".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אאורהיעקב אטרקצ'יתמ"א 38דן קצ'נובסקימיכאל אסףפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...