תמ"א 38 בר"ג: העירייה ערערה לעליון "נגד תיאבון הקבלנים להיתרים מהירים"

העירייה הגישה ערעור לבית המשפט העליון נגד החלטת בית המשפט המחוזי מספטמבר • ראש העיר שאמה הכהן: "דרך המלך להתחדשות עירונית היא רק פינוי-בינוי"

שיתוף הכתבה
כרמל שאמהכרמל שאמה

עיריית רמת גן הגישה הבוקר (א') באופן רשמי ערעור לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי בנוגע לתמ"א 38 בתחומיה: כזכור, ביטל באמצע ספטמבר האחרון נשיא בית המשפט המחוזי, השופט איתן אורנשטיין, את המדיניות החדשה של העירייה – אך ראש העיר כרמל שאמה הכהן הכריז מייד לאחר הדיון כי העירייה תגיש ערעור על כך. כעת הגישה העירייה את הערעור באופן רשמי.

"כפי שהתחייבנו, הגשנו הבוקר ערעור לבית המשפט העליון כנגד תיאבון הקבלנים להיתרי בנייה מהירים ( תמ"א 38 ), ללא תכנון ותשתיות ציבוריות, שהורסים את איכות החיים בעיר ומרוששים את הקופה", כתב שאמה הכהן בעמוד הפייסבוק שלו לאחר הגשת הערעור. "דרך המלך להתחדשות עירונית בעיר צפופה כמו ר"ג היא רק פינוי-בינוי, עם הפרשות לצורכי ציבור ותשלום היטלים ואגרות", הוסיף ראש העיר.

כזכור, שאמה הכהן הכריז על שינוי המדיניות בעיר ביחס לתמ"א 38 באפריל האחרון, ואמר באירוע של מרכז הנדל"ן כי "אם לא יתווספו לעיר תשתיות חדשות במסגרת התחדשות עירונית , לא יתקבלו היטלי השבחה או לא יתווספו שטחי מסחר - לא תהיה התחדשות עירונית ברמת גן".

בעקבות שינוי המדיניות עתרה התאחדות בוני הארץ לבית המשפט המחוזי, חודשיים לאחר הכרזת ראש העיר, וטענה כי ההחלטה על שינוי המדיניות היא "החלטה בלתי סבירה שנתקבלה בניגוד לאמות מידה בסיסיות במשפט המנהלי, הפוגעת באופן בלתי מידתי באמון הציבור ובוודאות התכנונית הנדרשת, העתידה לגרום לנזקים מהותיים ומסכנת חיי אדם".

בספטמבר, כאמור, קבע נשיא בית המשפט המחוזי אורנשטיין כי יש לבטל את התוכנית. ראש העיר הנחה מייד את גורמי העירייה להכין ערעור בעניין שיוגש לבית המשפט העליון, ואמר: "עם כל הכבוד לפסק הדין, כל עוד אני ראש העיר אחתום על היתרים רק אם יהיו לנו תשתיות חינוך ותחבורה. כל בקשה להיתר במקום שחסר בתשתיות חינוך, תחבורה ופנאי – תסורב.

ירצה בית המשפט בישראל לקחת אחריות על הרס איכות החיים בעיר רמת גן, מוזמנים כבוד השופטים לבדוק בעצמם את ההיתרים ולחתום עליהם בעצמם. חגיגת הקבלנים על בסיס פסק דין שגוי היא שגיאה קשה מצידם".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:כרמל שאמה הכהןהתאחדות האדריכלים ובוני הערים בישראלבית המשפט המחוזיתמ"א 38
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...