לוד: לראשונה – תוקף לתוכנית התחדשות עירונית; כוללת 724 יח"ד

"מתחם הציונות", המתפרס על פני כ-20 דונם, אושר למתן תוקף על ידי הוועדה המחוזית מרכז • כולל שישה מגדלים בני 23 קומות ומגדל בן 30 קומות

שיתוף הכתבה
לוד: לראשונה – תוקף לתוכנית התחדשות עירונית; כוללת 724 יח"דלוד: לראשונה – תוקף לתוכנית התחדשות עירונית; כוללת 724 יח"ד

תוכנית התחדשות עירונית ראשונה בלוד מקבלת תוקף מגורמי התכנון: הוועדה המחוזית מרכז אישרה לאחרונה למתן תוקף תוכנית התחדשות ב"מתחם הציונות" בעיר, אשר יכלול 724 יחידות דיור חדשות בשבעה מבני מגורים. מדובר במתחם שנמצא באזור הכניסה הראשית לעיר מכביש 40.

במסגרת התוכנית יוקמו שישה מגדלי מגורים בני 23 קומות ועוד מגדל בן 30 קומות. כמה מבני מגורים בפרויקט יכללו גם שטחי מסחר ותעסוקה, וכמה מהם יכללו גם מבני ציבור. שטחה הכולל הוא 20 דונם, ובמקום מתוכנן לקום יוקם פארק שיתפרש על שטח של כ-14 דונם ויחצוץ בין המתחם לבין כביש 40 שנמצא בסמוך. הפארק יכלול מתקני ספורט ומגרשי משחקים שונים.

התוכנית הוגשה על ידי עיריית לוד, בתיאום עם לשכת התכנון במחוז מרכז, ותוכננה על ידי כנען שנהב אדריכלים . כיום מצויות במתחם 145 יחידות דיור קטנות, בשמונה בניינים בני 6-5 קומות ובמצב תחזוקתי ירוד, שיפונו לטובת הפרויקט. על פי התוכניות, מתוך כלל 724 יחידות הדיור שיוקמו במקום, 145 יוקצו עבור דירות קטנות. 

לבד משטחי המגורים כוללת התוכנית בסך הכול 2,600 מ"ר עבור שטחי תעסוקה, 3,500 מ"ר עבור שטחי מסחר ו-2,200 מ"ר עבור מבני ציבור. כמו כן, מאפשרת התוכנית הקמת חניון תת-קרקעי בן 5 קומות מתחת למתחם.

מתכנן מחוז מרכז, גיא קפלן, ציין כי "חשיבותה של התוכנית בכך שהיא מהווה התחדשות עירונית ו'שער כניסה' לעיר לוד. התוכנית כוללת הקמת מבני מגורים מודרניים לצד מסחר ותעסוקה, לצד שיפור התשתיות באזור, לרווחת תושבי המתחם ותושבי האזור".

נציין כאן כי בסוף פברואר האחרון החליטה הוותמ"ל על הפקדת שתי תוכניות אחרות בלוד – האחת בשכונת לאה גולדברג והשנייה באזור התעשייה הס הצמוד. בסך הכול מתוכננות לקום בשני המתחמים 3,570 יחידות דיור, במקום 256 יחידות דיור קיימות.

פרויקט נוסף שעיריית לוד מקדמת בימים אלו ואף מנסה להגדיל בו את זכויות הבנייה הוא המתחם במע"ר 3א' במרכז העיר, של חברת אאורה . העירייה פנתה בחודש שעבר לוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז והמליצה לה להגדיל את זכויות הבנייה במקום כך שתתאפשר בניית 322 יחידות דיור במקום 160 על פי התוכניות הקיימות, וכן 4,000 מ"ר שטחי מסחר במקום 500 מ"ר בתכנון הקיים.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גיא קפלןעיריית לודלשכת התכנוןותמ"להוועדה המחוזיתמתחם הציונות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...