קק"ל מוותרת על שיעור ההחזקה במגוריט; חדלה להיות בעלת עניין

החברה הודיעה לרשות לניירות ערך כי שיעור ההחזקה של קק"ל בה ירד ל-4.36% • הסיבה הרשמית: "ירידה בשיעור החזקות כתוצאה מהנפקה על פי תשקיף"

שיתוף הכתבה
ארז רוזנבוך, יו"ר מגוריטארז רוזנבוך, יו"ר מגוריט

הקרן הקיימת לישראל מחליטה שלא לשמור על אחוזי החזקתה במניות חברת מגוריט – ולמעשה חדלה מהיום (ה') להיות בעלת עניין בחברה. כך הודיעה החברה הבוקר לרשות לניירות ערך, זאת לאחר ששיעור ההחזקה של קק"ל במניותיה ירד אל מתחת לרף 5% הנדרשים, ל-4.36%. שיעור ההחזקה של קק"ל בדילול מלא הוא מעתה 3.55%.

בהודעתה של מגוריט, הפועלת בתחום ההשכרה ארוכת הטווח, נכתב כי הסיבה לירידה בשיעור ההחזקה של קק"ל בה היא "ירידה בשיעור החזקות כתוצאה מהנפקה על פי תשקיף" – זאת בהמשך להנפקה שעליה בישרה החברה בתחילת השבוע.

החברה הודיעה ביום שני האחרון כי הנפיקה כ-552 מיליון מניות לגופים מוסדיים, לפי מחיר מניה של 75 אגורות – ובסך כולל של כ-414 מיליון שקל. החברה מדווחת כי בעקבות הגיוס צפוי הונה העצמי להכפיל את עצמו ואף למעלה מכך. הוא ישמש את החברה ברכישות נדל"ן למגורים בהיקפים מהותיים. שער מניית החברה ביום ההנפקה עמד על 83.9, כך שמחיר המניה שיקף הנחה של כ-11% אחוזים ממחיר הפתיחה באותו בוקר. 

במסגרת הגיוס סוכם מול הגופים המוסדיים כי לא ייגבו דמי ניהול בגין מזומן ההנפקה עד להשקעתו, וכן כי חברת הניהול של הקרן תישא בחלק נוסף מהוצאות הקרן. את הגיוס הובילו דיסקונט חיתום ופועלים איביאיי.

קרן מגוריט פועלת בתחום השכירות ארוכת הטווח, והיא מחזיקה בנכסים מניבים באזורי ביקוש כדוגמת תל אביב, רמת גן, גבעת שמואל, רמלה, פתח תקווה והרצליה. תוספת של יחידות דיור מפרויקטים בתכנון והקמה צפוי להגדיל את מצבת הנכסים הנוכחית של הקרן ליותר מ-800 יחידות דיור - היקף שצפוי לגדול משמעותית הודות לגיוס הנוכחי. נכון לדו"ח המסכם של הרבעון השלישי, מחזיקה החברה בנכסים בשווי של כ-106 מיליון שקל. הון החברה, לפי נתוני אותו דו"ח, עומד על כ-357 מיליון שקל.

במהלך השנה דיווחה החברה על שתי עסקאות חשובות: האחת – רכישת 11 דירות בפרויקט הרצליה הילס הסמוך למחלף הסירה, תמורת 28 מיליון שקל; השנייה – רכישת 56 דירות בפרויקט הפרדס בפתח תקווה, תמורת 130 מיליון שקל.

ביולי האחרון דיבר מתי דב, מנכ"ל מגוריט, בפודקאסט מגדל בבל של מרכז הנדל"ן על המודל שלפיו פועלת מגוריט:


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מגוריטמתי דבארז רוזנבוךקרן קיימת לישראלהרשות לניירות ערך
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...